چهارشنبه 11 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رکوردزنی مصرف؛ گاز دولتی های پرمصرف قطع می شود

تهران - ايرنا - سخنگوی شرکت ملی گاز با بيان اين که، يکشنبه هفته جاری نهم دی ماه جاری با مصرف ۴۸۲ ميليون مترمکعب گاز، رکوردار مصرف گاز در سال ۹۲ بوده است گفت: بر اساس بخشنامه معاون اول رييس جمهوری، در صورتی که ادارات دولتی در مصرف انرژی صرفه جويی نکنند، شرکت های گاز استانها می توانند گاز آنها را قطع کنند.

مجيد بوجارزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ايرنا، اظهار داشت: در روز سه شنبه دهم دی ماه جاری ۴۶۰ ميليون مترمکعب گاز در سراسر کشور در بخشهای خانگی، تجاری و صنايع غيرعمده مصرف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی شرکت ملی گاز افزود: بيشترين ميزان مصرف گاز طبيعی زمستان سال جاری مربوط به نهم دی ماه است که در اين روز ميزان مصرف گاز طبيعی به ۴۸۲ ميليون مترمکعب رسيد.

وی با بيان اينکه، در حال حاضر به دليل شدت سرما همه سامانه های گرمايشی بخش خانگی و تجاری روشن هستند، افزود: به نظر می رسد در روز گذشته که دمای ۲۶ استان کشور به زير صفر رسيد، دستگاه های گرمازای اين استانها با حداکثر توان مشغول فعاليت شدند که اوج مصرف را نشان می دهد و بنابراين می توان اميدوار بود که ميزان مصرف بيشتر از اين افزايش نيابد.

بوجارزاده اضافه کرد: در روزهای گذشته، مردم سردترين روزهای سال را گذرانده اند و ميزان مصرف گاز به طور ميانگين بين ۴۴۰ تا ۴۶۰ ميليون مترمکعب در روز بوده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ايران ادامه داد: با ورود موج سرما به کشور در ۱۸ آذر ماه، ميزان مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری افزايش يافته و طی سه هفته گذشته نيز تداوم داشته است، اما مديريت شبکه توزيع گاز به خوبی در حال انجام بوده و تاکنون در هيچ نقطه ای از کشور، قطعی گاز وجود نداشته است.

وی با توصيه به مردم برای صرفه جويی در مصرف گاز اظهار داشت: اگر شهروندان يک درجه از دمای منازل خود را کم کنند، حدود ۲۰ ميليون مترمکعب يعنی معادل گاز توليدی يک فاز پارس جنوبی صرفه جويی می شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز خاطر نشان کرد: اولويت اصلی شرکت ملی گاز، تامين گاز مورد نياز بخش خانگی است و در صورت افزايش تقاضای گاز صنايع عمده، نيروگاه ها و کارخانه های سيمان قطع می شود، اما سوخت جايگزين نيروگاه ها و صنايع عمده توسط شرکت ملی پالايش و پخش فراورده های نفتی تامين می شود.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه معاون اول رييس جمهوری، در صورتی که ادارات دولتی در مصرف انرژی صرفه جويی نکنند، شرکت های گاز استانها می توانند گاز آنها را قطع کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016