یکشنبه 15 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امروز چهارمين جلسه رسيدگی به پرونده مرتضوی و فاضل لاريجانی برگزار می شود

فارس ـ وکيل سعيد مرتضوی گفت: امروز قرار است چهارمين جلسه رسيدگی به پرونده شکايت مرتضوی از فاضل لاريجانی و شکايت فاضل لاريجانی از مرتضوی برگزار شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری چهارمين جلسه رسيدگی به پرونده مرتضوی و فاضل لاريجانی امروز

سعيد ايوبی وکيل پايه يک دادگستری که به عنوان وکيل شاکی از سوی آقای سعيد مرتضوی پيگير برخی شکايات است در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس اظهار داشت: امروز ساعت ۱۶ چهارمين جلسه رسيدگی به پرونده مربوط به سی‌دی آقای دکتر فاضل لاريجانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در اين جلسه حسب اطلاع آقای مرتضوی يکی ديگر از قضات دعوت شده‌اند و از اينکه در اين جلسه رسيدگی آقای فاضل لاريجانی حاضر می‌شود يا خير اظهار بی اطلاع هستم.

ايوبی اظهار داشت: در اين پرونده هم آقای مرتضوی از آقای فاضل لاريجانی شاکی هستند و هم آقای فاضل لاريجانی از آقای مرتضوی شکايت کردند و با توجه به اينکه اين پرونده مربوط به حدود يک سال پيش است و تحقيقات مقدماتی آن با توجه به اينکه آقای مرتضوی دارای پايه قضايی هستند الزاماً می‌بايست توسط بازپرس انجام شود و سپس در دادگاه کيفری استان رسيدگی محاکماتی آن ادامه می‌يابد.

اين وکيل پايه يک دادگستری اظهار داشت: با توجه به اينکه بازپرس قبلی پرونده حجت‌الاسلام والمسلمين منصوری بازپرس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت بوده‌اند و اين پرونده نيز ثبت شعبه نهم می‌باشد و ايشان حدود ۶ ماه است که به عنوان معاون دادستان سرپرست دادسرای ونک ويژه زمين‌خواری شده‌اند آقای مرتضوی صلاحيت ايشان در ادامه رسيدگی اعتراض دارند چون آقای منصوری ديگر بازپرس نيستند تا بتوانند در اين پرونده ادامه رسيدگی داشته باشند.

ايوبی افزود: با توجه به اينکه آقای مرتضوی جمع سمت بازپرسی و معاون دادستانی به عنوان معدی‌العموم را در آقای منصوری حتی با ابلاغ ويژه مغاير موازين قانونی و آيين دادرسی می‌دانند زيرا بازپرس يک مقام مستقل در دادسرا بوده و مطابق بند «و» از ماده ۳ قانون تشکيل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تحقيقات مقدماتی کليه جرايم به عهده بازپرس می‌باشد و در بسياری از موارد می‌تواند با دادستان اختلاف نمايد حال آنکه معاون دادستان چنين حقی را ندارد و آقای مرتضوی معتقدند بازپرس فعلی شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت با توجه به انتقال جناب آقای منصوری و تغيير سمت ايشان صلاحيت ادامه رسيدگی دارند. مدارک با توجه به اينکه آقای منصوری ايشان را برای چهارمين مرتبه جهت ادامه رسيدگی به پرونده فاضل لاريجانی دعوت نموده‌اند امروز رأس ساعت مقرر در مراجع قضايی حاضر خواهند شد.

وکيل سعيد مرتضوی در رابطه با محتوای شکايت مرتضوی از فاضل لاريجانی و روند رسيدگی به اين شکايت گفت: اين جانب در اين پرونده به عنوان وکيل مداخله ندارم و مرتضوی شخصاً اين دو پرونده را پيگيری می‌نمايد. شکايت آقای مرتضوی از آقای فاضل لاريجانی اين است که ايشان بعد از پخش سی‌دی در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه مطبوعاتی با مطبوعات و خبرگزاری‌های مختلف ادعا نمودند که هيچ مراجعه‌ای به سازمان تأمين اجتماعی نداشتند و صدای ايشان جعلی است در اين رابطه آقای مرتضوی با ارائه مستندات در همان جلسه اول رسيدگی از ايشان شکايت کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016