پنجشنبه 19 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بعد از گذشت هفت ماه از صدور حکم بدوی؛ قاضی صلواتی دراويش محبوس در زندان اوين را به دادگاه احضار کرد

مجذوبان نور - بعد از گذاشت هفت ماه از صدور احکام محکوميت دراويش نعمت اللهی گنابادی محبوس در زندان اوين، قاضی صلواتی صبح امروز چهارشنبه ۱۸ دی، آن‌ها را به دادگاه انقلاب تهران فراخواند.

به گزارش مجذوبان نور، قاضی صلواتی در حالی اين هفت درويش را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار کرده است که اينک دو سال از حبس آنان در بند ۳۵۰ اوين می‌گذرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين عده که از وکلا و فعالان حقوق دراويش هستند به دليل گذشت هفت ماه از صدور حکم، احضاريه قاضی صلواتی را خالی از دليل موجه دانسته و از حضور در دادگاه استنکاف ورزيده‌اند.

احضار اين دراويش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب درحالی صورت گرفته است که ايشان در ابتدای هفته جاری، شکايتنامه‌ای را با موضوع تخلفات قاضی صلواتی در روند رسيدگی به پرونده و همچنين تحديد حقوق قانونی زندانيان، به دادسرای انتظامی قضات ارسال کردند.

گفتنی است؛ دو تن از اين دراويش که هم اکنون در بيمارستان تجريش بستری هستند، ‌ جداگانه و به صورت شفاهی از طرف اين قاضی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شده‌اند.

حميدرضا مرادی، فرشيد يداللهی، مصطفی دانشجو، امير اسلامی، افشين کرم‌پور، اميد بهروزی و رضا انتصاری از وکلای زندانی و مديران سايت مجذوبان نور هستند که با حکم صلواتی مجموعا به ۶۰ سال حبس محکوم شده‌اند. آن‌ها در هيچ يک از جلسات دادرسی پرونده حضور پيدا نکرده و معتقد هستند دادرسی پرونده بر اساس قانون صورت نگرفته و تاکنون دو بار موارد تخلف را با تنظيم شکايت به دادستان انتظامی قضات ارائه کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016