پنجشنبه 19 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباحی مقدم: ريشه بابک زنجانی به ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد، حقوق ۱۷ ميليونی زنجانی در يک روز

فارس ـ رئيس کميسيون تلفيق مجلس با بيان اينکه ريشه بابک زنجانی به ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد، گفت: عامل پيدايش اشخاصی مانند بابک زنجانی و مه‌آفريد خسروی ولنگاری دستگاه‌های اجرايی و نظارتی است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئيس کميسيون تلفيق خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بيان اينکه ريشه بابک زنجانی به ۲۰ سال قبل باز می‌گردد، اظهار داشت: عامل پيدايش اشخاصی مانند بابک زنجانی و مه‌آفريد خسروی ولنگاری دستگاه‌های اجرايی و نظارتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در بيان ريشه‌های پيدايش بابک زنجانی يادآور شد: رئيس اسبق بانک مرکزی که زمينه اين کار را فراهم کرده، از يک سرباز به عنوان راننده استفاده‌ای می‌کند که خلاف قانون است. او را به ميدانی وارد می‌کند که ما امروز نتيجه آن را می‌بينيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه بانک مرکزی بايد برای مديريت بازار، ارز تزريق کند، گفت: تزريق ارز بايد به وسيله نيروهای رسمی انجام شود، آنها حقوق شان را می‌گيرند و نبايد افزون بر حقوق مبلغ ديگری دريافت کنند.

مصباحی‌مقدم اضافه کرد: به هر حال رئيس اسبق بانک مرکزی از يک راننده استفاده می‌کند که در حال خدمت سربازی است و اجازه می‌دهد يک تومان در هر دلار استفاده کند که در يک روز ۱۷ ميليون تومان به قيمت ۲۰ سال قبل نصيبش شود، البته اين اتفاق هر روز افتاده است.

وی با طرح اين پرسش که آيا آقای نوربخش نمی‌دانست در حال انجام چه کاری است، خاطرنشان کرد: وی نمی‌دانست يک فرد را بدون جهت ثروتمند می‌کند، آنهم چه ثروتی؟ کجا حقوق‌ها در سال‌ ۷۰ ميليونی بود.

نماينده مردم تهران در مجلس با يادآوری اينکه در آن ايام حقوق‌ها ۵، ۱۰ يا ۱۵ هزار تومان بود، اظهار داشت: البته اين رقم حقوق نيست؛ اين منابع عمومی نصيب اين افراد شد که همين عاملی برای افزايش قدرت آنها پديد آورد و آنگاه اين افراد با اين قدرت وارد پروژه‌ها، سرمايه‌گذاری و فعاليت‌هايی می‌شوند که ذاتا نامشروع نيست اما با مبدايی آغاز شده که نامشروع است.

مصباحی‌مقدم با بيان اينکه شخص بابک زنجانی با ارتباط‌هايی با برخی از مقامات کشور داشته است، گفت: وی حتما از اين ارتباط سوءاستفاده کرده و نتيجه اين شده که اکنون به اينجا رسيده است.

وی اضافه کرد: مسئولين نبايد اجازه بدهند افراد به آنها نزديک شده و با اين نزديک شدن رانت‌خواری کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس از رئيس‌جمهور به دليل ابلاغ دستور شناسايی ويژه‌خواران به معاون اول تشکر کرد و گفت که اين کار می‌تواند جلوی چنين سوءاستفاده‌هايی را بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016