سه شنبه 15 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلوگيری از انتقال اميد بهروزی، درويش زندانی به مراکز درمانی

مجذوبان نور - ادامه‌ی دخالت‌های غيرقانونی و جلوگيری از انتقال «اميد بهروزی» درويش زندانی به مراکز درمانيدخالت های غير قانونی قاضی صلواتی (رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب) در روند درمانی زندانيان عقيدتی-سياسی، با دستور نهادهای امنيتی همچنان ادامه دارد و در اقدامی تازه، اين قاضی امنيتی-اطلاعاتی از اعزام اميد بهروزی از وکلا و حقوقدانان زندانی دروايش و مدير سايت مجذوبان نور به مرکز درمانی جلوگيری به عمل آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش مجذوبان نور، در ادامه‌ی دخالت‌ نهادهای امنيتی در رابطه با درمان زندانيان سياسی-عقيدتی، از اعزام اميد بهروزی از وکلا و فعالان حقوق دراويش گنابادی برای معاينه توسط پزشک متخصص و ام‌آر‌آی گوش به دستور قاضی صلواتی جلوگيری بعمل آماده است. قاضی صلواتی دراويش زندانی را مکلف به استفاده از لباس ويژه زندانيان و دستبند در اعزام به مراکز درمانی کرده است. پيش از اين نيز، قاضی صلواتی اعلام داشته بود که اعزام دراويش زندانی به مراکز درمانی منوط به رضايت وزارت اطلاعات می‌باشد.

اميد بهروزی از حقوقدانان زندانی در هنگام دستگيری در شهريورماه سال ۹۰ توسط مامورين امنيتی وزارت اطلاعات مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و همين امر باعث صدمات جدی به عصب شنوايی گوش سمت چپ اين درويش زندانی شده است که با گذشت بيش از ۲۹ ماه از اين عارضه و جلوگيری از درمان برای اين زندانی عقيدتی دچار افت شنوايی جدی شده است.

اين در حاليست که وضعيت جسمی ساير دراويش زندانی نيز در وضعيت خطرناکی قرار دارد. يکی از اين دراويش آقای حميدرضا مرادی‌ست که در حال حاضر بيش از ۳ ماه از انتقال وی به بيمارستان تخصصی قلب جلوگيری به عمل آمده است. خانم خليلی همسر اين درويش زندانی در مصاحبه‌ای در مورد توقف درمان همسرش گفته و خاطرنشان کرده بود: "پانزده آبان ماه همسرم بعد از اعتصاب و وخامت حالش به بيمارستان تجريش منتقل شد اما بعد از دو هفته درمانش متوقف شد. دکتر بيمارستان گفته گرفتگی آئورت دارند و بايد به بيمارستان قلب تهران منتقل شده و سريع تحت عمل جراحی قرار بگيرند، زيرا بيمارستان شهدای تجريش تجهيزات ندارد. اما پيگيری ها و نامه نوشتن به قاضی صلواتی و رئيس زندان و اجرای احکام، تا الان بی نتيجه بوده و درمانش به دستور قاضی صلواتی متوقف شده است. پيش قاضی صلواتی رفتم و از پرونده پزشکی همسرم هم خبر دارد اما می گويد تا الان پاش درد می کرده و ربطی به قلب ندارد و نسبت به تجويز پزشکان هم توجهی نمی کند. چند روز پيش هم که با دکتر آقای مرادی حرف زدم گفت متاسفانه بيماری همسرم در حال پيشرفت است و بايد هر چه زودتر تحت عمل قرار بگيرد. الان فقط برای اينکه خون لخته نشود و سکته نکند دارو می دهند. واقعا دليل اين همه اذيت و آزار دروايش را نمی فهمم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016