چهارشنبه 30 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضائيه: برخورد با فتنه ۸۸ از جنبه قضايی و امنيتی کاملاً در چارچوب قانون است


مهر ـ رئيس قوه قضائيه حمايت غرب و بويژه آمريکا از فتنه سال ۸۸ را دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد و گفت: بحث فتنه و مسائل مربوط به آن يک بحث کاملاً داخلی است که برخورد امنيتی و قضايی با آن کاملاً در چارچوب قوانين بوده و دخالت آمريکا و غرب در اين مسئله در واقع دخالت در امور داخلی يک کشور مستقل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله صادق آملی لاريجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی با اشاره به دخالت های آمريکا در هفته های اخير در موضوع فتنه سال ۸۸ و با تأکيد بر اينکه حمايت غرب و به ويژه آمريکا از فتنه ۸۸ از ابتدا هم عجيب و برخلاف موازين بين المللی و اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل بود گفت: فتنه سال ۸۸ حرکتی بر خلاف مصالح کشور و صد در صد مغاير با امنيت کشور بود، با اين حال حمايت‌های آشکار آمريکا از اين فتنه خارج از چارچوب‌های متعارف بود و دخالت‌ها و اظهار نظر های اخير غربی‌ها و سران آمريکا درباره فتنه از آنهم عجيب‌تر است و با قاطعيت اعلام می‌کنيم که اين مسئله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ايران است و به هيچ وجه پذيرفته شده نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه قضاييه با تأکيد بر اين نکته که «برخورد با فتنه ۸۸ ، هم از جنبه قضايی و هم از جنبه امنيت ملّی کاملاً در چارچوب قانون انجام شده است» برخی اظهارنظرها درباره نحوه برخورد و مديريت مسائل مربوط به فتنه را به دليل بی‌توجهی و ناآگاهی نسبت به تمام جهات قانون اساسی دانست و افزود: بسيار متأسفيم که برخی سران کشورهای غربی و آمريکايی‌ها هزاران کيلومتر دورتر از مرزها به خود اجازه می‌دهند مسئولان جمهوری اسلامی را ارشاد کنند و به فکر اجرای قانون اساسی کشور ما باشند؛ آنهم در حاليکه ابتدا بايد به فکر اجرای درست قانون اساسی خود باشند و پاسخ دهند که چرا زندانيان گوانتانامو را حتی به عنوان زندانی قبول ندارند تا حقوق مندرج در قوانين خودشان درباره زندانيان را برای آنان اعمال کنند.

آيت الله آملی لاريجانی تأکيد کرد: آمريکايی ها مردم بی‌گناه را در افغانستان، عراق و بحرين به خاک و خون می‌کشند و در حال حاضر فشار بی‌سابقه ای را بر افغانستان وارد کرده‌اند که قرارداد امنيتی با آمريکا را بپذيرد تا به آمريکايی‌ها اجازه دهد که هر منطقه‌ای را در افغانستان بمباران کنند و مردم را بکشند و محاکمه هم نشوند؛ با اين وجود سخن از اجرا نشدن اصول قانون اساسی در کشوری می‌زنند که مردمش در راهپيمايی ۲۲ بهمن باشکوه هرچه تمامتر حماسه‌ای ديگر در حمايت از نظام خود برپا کردند.

رئيس قوه قضاييه حضور ميليونی قشرهای مختلف مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن امسال را حاوی دو پيام داخلی و خارجی دانست و گفت: مردم با اين حضور حماسی، با بصيرت و آگاهانه وحدت و انسجام خود را به رخ جهانيان کشيدند و در شرايطی که کشورهای سلطه‌گر غربی و بويژه آمريکا فشارها و تبليغات کذب خود را درباره جدايی ملت و نظام و دوری ملت از آرمان‌های انقلاب و امام راحل افزايش داده بودند، نشان دادند که اين خود مردم ايران هستند که در مقابل زياده‌خواهی غربی‌ها ايستاده‌اند و در اين راه پشتيبان نظام خود هستند و اهداف انقلاب، اهداف همه مردم است.

رئيس دستگاه قضا پيام داخلی راهپيمايی ۲۲ بهمن را خطاب به مسئولان دانست و اظهار کرد: اين راهپيمايی بار ديگر نشان داد که مردم کشور ما مردمی بصير و بانشاط‌اند و مسئولان هم بايد تمام و کمال به فکر مردم باشند و به مردمی که همواره در تمام صحنه‌های انقلاب حاضر بوده اند خدمت کنند.

آيت الله آملی لاريجانی در بخش ديگری از سخنان خود به دخالت آمريکايی ها در نحوه خدمت رسانی دولت به مردم ايران نيز اشاره کرد و با تأکيد بر اينکه «مردم ايران شايسته بهترين خدمات هستند» گفت: توهين مسئولان آمريکايی به مردم کشور ما و مسئولان در بحث توزيع سبدکالا نشان داد که آنها صداقت ندارند و آزادسازی اموال کشورمان را هم به عنوان صدقه محسوب می‌کنند.

رئيس قوه قضاييه مسئله اصلی آمريکايی ها را منحصر به موضوع هسته‌ای ايران ندانست و با اشاره به اينکه در حال حاضر بازديدهای سرزده از تأسيسات هسته‌ای ايران فراتر از متن توافقات انجام می شود گفت: آنها در پی حل اين مسئله نيستند و طرح موضوعاتی مانند تعيين تکليف موشک‌های بالستيک در چارچوب مذاکرات اخير و يا هجمه‌های حقوق بشری عليه ايران نشان می‌دهد که به دنبال بهانه‌های واهی هستند .

آيت الله آملی لاريجانی با تأکيد براينکه « مسئولان واعضای تيم مذاکره کننده بايد مراقب باشند که عزت و اقتدار کشور در اين مذاکرات حفظ شود» گفت: مسئولان تيم مذاکره کننده افراد متدين ومتعهد به کشور هستند و ما نيز از مذاکراتی که عزت کشور و مردم و منافع آنان در آن لحاظ شود کاملاً دفاع می‌کنيم.

رئيس قوه قضاييه در ادامه برگزاری اجلاس اتحاديه بين المجالس کشورهای اسلامی در ايران را گام مهمی برای نزديکی کشورهای اسلامی توصيف کرد و افزود: اين اجلاس فرصت بسيار مناسبی است که کشورهای اسلامی بتوانند مشکلات خود را مطرح کرده و فارغ از دخالت کشورهای غربی به حل و فصل آن بپردازند.

آيت الله آملی لاريجانی تأکيد کرد : شايسته نيست که مشکلات جهان اسلام به وساطت عوامل بيرون از دايره جهان اسلام و از سوی کشورهای غربی حل و فصل شود و اين خود کشورهای اسلامی هستند که می‌توانند مشکلات ملت‌های مسلمان از جمله مسئله تروريسم را که متأسفانه گريبان‌گير برخی کشورهای اسلامی است مديريت کنند.

در ادامه اين جلسه آيين نامه جمع آوری و استنادپذيری ادله الکترونيکی موضوع ماده ۵۴ قانون جرايم الکترونيکی مورد بحث و بررسی مسئولان عالی قضايی قرار گرفت و موادی از آن تصويب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016