یکشنبه 11 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کسری نوری، درويش زندانی دست به اعتصاب غذا زد

کسری نوری از سحر امروز طی يادداشتی در اعتراض به عدم رسيدگی به خواسته دراويش زندانی و وضعيت دراويش بيمار دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش مجذوبان نور؛ کسری نوری٬ وب نگار و فعال حقوق دراويش که روز چهارشنبه اعلام کرده بود که در صورت عدم رسيدگی به خواسته دراويش زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين، به حمايت از آنها دست به اعتصاب غذا خواهد زد٬ سحرگاه امروز٬ يکشنبه مورخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۱ اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين زندانی سياسی-عقيدتی٬ پيش از اين روز چهارشنبه گفته بود «از مسئولين می‌خواهم که از التهاب فضای جامعه بپرهيزند و بيش از اين ظلم به دراويش را آشکار نسازند. اما در صورتی که تا پايان روز شنبه اقدامی برای درمان برادرانم صورت نگيرد، از سحر روز يکشنبه اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز خواهم کرد.»

خواسته کسری نوری اعزام يکی از دراويش زندانی به نام افشين کرم‌پور به مراکز درمانی٬ و رسيدگی به وضعيت دراويش بيمار در زندان است.

کسری نوری در دومين سال حبسش در زندان نظام استان فارس محبوس است.

کسری نوری يکبار سال گذشته در تاريخ ۲۷ دی ماه به همراه صالح مرادی٬ درويش زندانی دست به اعتصاب غذا زد که نهايتا پس از ۹۰ روز و با رسيدگی به وضعيت دراويش زندانی و انتقال آنها از سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ به بند عمومی ۳۵۰ به اعتصاب غذای خود پايان داد.

متن اين يادداشت به اين شرح است:

هو
۱۲۱

متاسفانه مسئولين، با اقدامامت غيرقانونی٬ غير شرعی و غير انسانی قصد جان برادران ايمانيم٬ دراويش زندانی و وکلای آنها آقايان حميد مرادی٬ فرشيد يداللهی٬ مصطفی دانشجو٬ امير اسلامی٬ مصطفی عبدی٬ اميد بهروزی٬ رضا انتصاری و افشين کرم‌پور کرده است.
اينجانب در اعتراض به اين اقدامات و تصميمات با استناعت از عنايت و لطف پروردگارم دست به اعتصاب غذا زده و تا آن زمان که عقل و خرد بر کالبد بی‌روح و انديشه معاندين عرفان و تصوف قرار نگيرد و عاقبت و عافيت انديشی را پيشه نکنند و به وضعيت وخيم ايشان و در خواست دراويش گنابادی زندانی در بند ۳۵۰ اوين رسيدگی نشود به اعتصاب غذای خويش ادامه خواهم داد.
اميد که اين جاهليت و نادانی که گره‌ها در کار اين ملت کور کرده است با عنايت و لطف پروردگار پايان يابد.

کسری نوری
زندان نظام


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016