چهارشنبه 21 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاجره کوچک‌زاده، نماينده مجلس و وزير اطلاعات

روزنامه قانون ـ عصر ديروز وزير اطلاعات در نشستی غير رسمی به دعوت چند تن از نمايندگان مجلس شرکت کرد تا به سوالات مختلف پاسخ دهد.

در اين نشست تعدادی از نمايندگان از جمله حجج الاسلام رسايی، نبويان و آقايان کريمی قدوسی، پژمان فر، زارعی با متانت سوالاتی را طرح و حجت الاسلام علوی نيز به سوالات مرتبط با حوزه مسئوليتش پاسخ گفت.

اما اعتراض مهدی کوچک‌زاده به حضور يکی از همراهان وزير به مشاجره ای تبديل شد و جلسه را به تشنج کشيد. بر اساس شنيده‌ها وزير اطلاعات در پاسخ به اعتراض وی می‌گويد: ايشان از همراهان بنده هستند و من حق قانونی دارم ايشان را با خود به جلسه بياورم. کوچک‌زاده که اين سخنان در وی تاثيری نداشته شروع به اتهام زنی به همراه وزير می‌کند و خطاب به وی می‌گويد: چرا اين فرد را به همراه خودتان آورده‌ايد؟ با اين کار به همه توهين کرديد و اين يک نکته منفی در ذهن بنده می ماند و در آينده هر کجا بنشينم، می گويم.

کوچک زاده در ادامه و با همان روش خاص خودش اتهامات زننده ای را به فرد همراه وزير اطلاعات نسبت می دهد و می‌گويد: بنده اين فرد را در جاهای نامناسب ديده‌ام، می‌خواهيد رو کنم؟! وزير در پاسخ به تهمت‌های کوچک زاده می‌گويد: ايشان يک فرد مسلمان و دارای شخصيت هستند. نبايد به ايشان توهين کنيد و شايد بنده ايشان را برای ماموريت به محلی بفرستم شما چرا بی احترامی می‌کنيد؟ ايشان در جلسه هستند شما به صحبت هايتان ادامه دهيد. و اگر قرار باشد ايشان را از جلسه بيرون کنيد بنده نيز بيرون می روم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حميد رسايی که قصد داشت جلسه را آرام کند خطاب به کوچک زاده گفت: شما اگر اعتراضی داريد جلسه را ترک کنيد و آقای وزير حق دارند همراهانی با خود بياورند ولی کوچک زاده در ادامه با پرخاش می‌گويد: مملکت رو به قلدری رفته است که وزير اينگونه برخورد می کند.

کوچک زاده با تهديد وزير ادامه می‌دهد: من از اين جلسه می‌روم و از راه های ديگر سوالات را مطرح می‌کنم. حجت الاسلام علوی نيز با متانت پاسخ داده: بنده از شما سلب اختيار نمی‌کنم. کوچک زاده نيز ادامه می‌دهد: اگر رفتار خارج از ضابطه ديديد ريشه آن اينجاست. من حاضرم مثل يک مخبر برای وزارت اطلاعات کار کنم ولی از اين به بعد اينطوری نيست. بايد بگويم برخی ها فکر می کنند که قرار است در کشور کودتا شود، به خدا در اين کشور کودتا شده است وگرنه رئيس جمهور نمی‌گويد خزانه خالی است، وزير خارجه نمی گويد با يک بمب همه چيز را از کار می اندازد، چرا در اين شرايط سبد کالا می دهند و اين هم رفتار وزير اطلاعات است. شک نکنيد از اين به بعد رويه ها عوض می شود.

کوچک‌زاده در ادامه به رغم آرامش و متانت وزير اطلاعات، باز هم با فرياد ادامه می‌دهد: اين جمهوری اسلامی نيست. همين کارها را کرديم که هاشمی رفسنجانی می‌گويد دولت نامشروع ،بايد به هاشمی بگويم نامشروع تو هستی و تمام کس و کارت. به قرآن کودتا شده! و انقلاب به خطر افتاده است.

در اين لحظه وزير اطلاعات پاسخ می دهد: حالا شما شده‌ايد دلسوز انقلاب؟ در دوران دفاع مقدس ما بوديم که از نظام و انقلاب دفاع کرديم حالا شما به عنوان مهمان می‌خواهيد ميزبانان را از قطار انقلاب پياده کنيد؟ظاهرا در همين لحظه کوچک‌زاده با تهديد از جلسه خارج می‌شود و جلسه ادامه می‌يابد وزير اطلاعات در ادامه خطاب به حاضرين می گويد:بنده از قبل از انقلاب بدون هيچ ادعايی مقابل گلوله و ستم شاهی ايستاده ام و حال اينگونه با من برخورد می شود...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016