شنبه 24 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خنثی شدن خرابکاری در سايت هسته‌ای اراک

ايسنا ـ آزمايشگاه‌های تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی با حضور رييس سازمان انرژی اتمی ايران و معاون حفاظت و امنيت هسته‌ای و جمعی از مديران و کارکنان اين سازمان به بهره‌برداری کامل رسيد.

به گزارش ايسنا، علی‌اصغر زارعان، معاون حفاظت و امنيت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در حاشيه اين مراسم که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد اظهار کرد: راه­ اندازی اين آزمايشگاه‌­های تخصصی با استفاده از پتانسيل و توان داخلی و با هدف شناسايی، پيشگيری و مقابله با تهديدات و با استفاده از ظرفيت­‌های فنی و تکميل تجهيزات کنترل و ارزيابی امنيتی، برخورد مؤثر و دقيق با رويدادهای پيش­‌رو، افزايش عمق و کيفيت عمليات حفاظتی بر کليه ادوات و تجهيزات صنعتی و نيمه صنعتی مورد استفاده در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای و فن‌آوری‌های روز از جمله مقابله با بدافزارهای نوين تکميل شده است. در اين راستا آزمايشگاه آناليز مواد، آزمايشگاه شيمی ، آزمايشگاه فيزيک، آزمايشگاه مکانيک، الکترونيک، مقابله با ريز فرستنده ها و... مورد استفاده قرارگرفته و متخصصين بی­ادعا و گمنام اين سازمان با هوشياری کامل تلاش می‌کنند از وقوع حوادث احتمالی در اين فرآيندها جلوگيری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون حفاظت و امنيت سازمان هم‌چنين با اشاره به اهداف و اقدامات بيگانگان عليه فعاليت‌های علمی، صنعتی و فن‌آوری­‌های کشورمان گفت: دشمن به انگيزه‌های متعدد از جمله آثار مخرب­‌تر، فقدان تبعات بين­‌المللی، گستردگی دامنه نفوذ، هزينه کم‌تر، ايجاد جو روانی در جامعه و تضعيف توان فنی و اقتصادی و ... برای خرابکاری صنعتی و تحقق نيات بدخواهانه خود در قالب خرابکاری صنعتی، سرمايه­‌گذاری هدف‌مندی را انجام می­‌دهد. البته خرابکاری صنعتی جزء تاکتيک‌ها و رويکرد قديمی دولت‌های قدرتمند بوده و سابقه آن به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: خرابکاری‌ها در منابع حياتی و زيرساختی هم‌چون آب، برق، گاز، مخابرات، نفت، نيروگاهی، هسته‌ای و دفاعی، جزء اهداف و اقدامات جهان سلطه بوده که در دستور کار آن‌ها با شيوه‌های پيچيده، جديد و متنوع قرار گرفته است. در اين راستا حسب رهنمودها و منويات حکيمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر "ساماندهی وضعيت داخلی به گونه­‌ای که دشمن از پيروزی خود مطمئن نباشد و زمينه را برای ماجراجويی فراهم نبيند"، با تدبير و هوشمندی توأم با اقدامات ويژه و پياده­‌سازی طرح­‌های عملياتی برای کشف و خنثی­‌سازی انواع تهديدات جديد سخت و نرم، مد نظر قرار گرفته است.

زارعان افزود: با مساعدت و همکاری مؤثر وزارت اطلاعات و ساير مراجع امنيتی کشور در چند ماه گذشته مواردی از خرابکاری صنعتی با عنايت ائمه اطهار و هم‌چنين رصد هوشمندانه شناسايی و قبل از بهره­‌برداری خنثی شد که از آن جمله می‌توان به خرابکاری در بخشی از فرآيند سايت IR۴۰خنداب اراک اشاره کرد.

او گفت: بنده حقير در کنار تمامی زحمت کشان و خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران بر آنيم تا ان‌شاءالله بر حسب شرايط تهديد و دشمنی­‌های گوناگون و متنوع جهان سلطه با همبستگی و تعامل همه جانبه در ظل توجهات حضرت ولی عصر(ع) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با همکاری ساير مبادی و حمايت­‌های بی­‌دريغ نمايندگان مجلس به‌خصوص لاريجانی، رييس مجلس و دعای مردم غيور و با بصيرت ايران اسلامی از صنعت هسته­‌ای اميد دشمنان را با تلاش مضاعف نا اميد و به ياس تبديل کنيم.

در ادامه زارعان در جمع­ حاضران پيرامون فرهنگ شهادت و ايثار گفت: بايد در همه مراحل به خدا توکل داشته باشيم و در اقدامات هوشمندانه همراه با ايستادگی در مقابل نظام سلطه و زيادخواهی آنان سرتعظيم فرود نياورده و با تلاش مجدانه اميد به آينده داشته باشيم و با نشر علم روز به روز به عزت و اقتدار ملی کشور بيافزايم. سلوک ما اخلاق و اخلاق­مداری است و از اصول خود عقب­‌نشينی نخواهيم کرد.

وی در پايان گفت: اگر مروری به گذشته داشته باشيم می‌بينيم اوايل انقلاب کجا بوديم و حال حاضر در چه شرايطی به‌سر می­بريم. همه عرصه­‌ها به‌خصوص عرصه توليد علم و فن‌آوری که پيشرفت همه جانبه کشور را موجب شده، باعث عصبانيت استکبار شده و استقلال جمهوری اسلامی ايران را نشانه­‌روی کرده است. از اين‌رو با تلاش و تقويت انگيز­ه­‌های دينی و ملّی، آينده­ای بسيار روشن برای کشور رقم خواهد خورد، بنابراين نبايد تسليم عمليات روانی جبهه استکبار شويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016