دوشنبه 26 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات شهرداری تهران درباره بيلبوردهای اشتون

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره بيلبوردهای نصب شده با تصوير اشتون در سطح شهر تهران گفت: من دو بيلبورد در تهران ديده‌ام که اينها مديريتش تحت امر من و سازمان زيباسازی نيست. اگر مديريت اين موضوع با من بود حتما رسيدگی و چاره جويی می‌کردم و شايد اصلا اين اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مجتبی عبداللهی در نشست خبری امروز دوشنبه خود با خبرنگاران با بيان اينکه در سال گذشته با اطلاع رسانی خوبی که صورت گرفت کاهش چشمگيری در حوادث شهر در چهارشنبه آخر سال داشتيم، گفت: سال ۹۱ شايد تعداد افرادی که سانحه ديدند حتی به تعداد انگشتان دست هم نرسيد.

وی همچنين در رابطه با اقدامات سازمان پارک‌ها اظهار کرد: کاشت گل لاله را در دستور کار قرار داده بوديم که تا يک ماه و نيم آينده به بهره برداری می‌رسد. همچنين پارک‌های ما آماده است و آمادگی ۱۰۰ درصدی برای استقبال از روز طبيعت را دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با بيان اينکه بايد در زمينه مصرف گل و گياه فرهنگ سازی کنيم، ادامه داد: نمايشگاه‌های متنوعی در اين باره برگزار می‌کنيم و نمايشگاه بين المللی هم در ارديبهشت برگزار خواهد شد.

عبداللهی همچنين ابا اعلام اين خبر که قرار است مديريت پارک‌های محلی به محله و خود محل واگذار شود و به صورت پايلوت اين امر اجرا خواهد شد که مديريت پارک‌های کوچک را به محلات بسپاريم، افزود: حدود ۳۰۰ بوستان را نيز برای مراسم سيزده‌بدر آماده کرده‌ايم.

وی همچنين با اشاره به دهه فاطميه و همزمانی آن با ايام عيد گفت: با توجه به شهادت حضرت زهرا (س) شهر را به گونه‌ای مهيا کرده‌ايم که اين موضوعات مورد توجه قرار بگيرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنين درباره مبارزه با جانوران موذی با بيان اينکه در اين دو ماهه کارهای خوبی صورت گرفته است،‌ گفت: تلاشمان اين است که مشکلات رفع شود و اطمينان دارم با پيگيری‌هايی که انجام می‌شود وضعيت‌مان نسبت به قبل بهتر خواهد شد.

وی همچنين درباره ساماندهی دستفروش‌ها در اين ايام نيز اعلام کرد: در هر منطقه يک مکان را برای ساماندهی دست فروش‌ها در نظر گرفته‌ايم و قبول داريم که دستفروش‌ها امسال در تهران مشهود تر بوده‌اند.

نصب دستگاه‌های خودپرداز در کيوسک‌های روزنامه فروشی

وی در اين رابطه تشريح کرد: با توجه به نياز روز افزون به دستگاه‌های خودپرداز نگاهمان اين است که در کيوسک‌ها ATM‌ بگذاريم و دستگاه‌هايی که قبض آب و برق و عوارض شهرداری و پسماند را دريافت می‌کنند در اين کيوسک‌ها قرار خواهند گرفت.

عبداللهی با اشاره به وضعيت مراکز شهروند گفت: اين مراکز را توسعه می‌دهيم. در مراکز شهروند برای جنس‌ها پنج تا ۳۵ درصد تخفيف گذاشته‌ايم و ذهنيت مردم در مورد اين مراکز نسبت به گذشته مثبت شده است.

عبداللهی با بيان اينکه روزانه بيش از ۲۵۰ هزار نفر از مراکز شهروند خريد می‌کنند،‌ گفت: چند فروشگاه شهروند مثل مراکز بيهقی، بهاران، صادقيه و حکيميه را شبانه روزی کرده‌ايم.

عبدالهی همچنين درباره گردشگران و پذيرايی از افرادی که وارد تهران می‌شوند، گفت: در مناطق ۴، ۹، ۱۳، ۱۵، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسکان‌های مختلفی پيش بينی شده است. اسکان‌ها هم در بوستان‌ها هم در فضاهای شهرداری و هم در سوله‌های پيش بينی شده مهيا شده‌اند.

وی با بيان اينکه شهروندان می‌توانند از طريق سامانه ۱۳۷ برای تورهای نيمروز و روزانه ثبت نام کنند، گفت: هزينه تمام شده تورهای نيم روزه حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان و تورهای روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنين درباره توزيع تهران کارت نيز توضيح داد: اين کارت‌ها توسط ۱۲۰ کيوسک که به وسيله حوزه اجتماعی و سازمان خدمات رفاه پيش بينی شده به افراد داده می‌شود و با استفاده از تهران کارت شهروندان می‌توانند از مترو و BRT‌ رايگان بهره مند شده و از مراکزی که تحت پوشش سازمان ميراث فرهنگی است ۵۰ درصد تخفيف بگيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016