سه شنبه 27 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راکتور اراک؛ محور مذاکرات ايران و ۱+۵


ایرنا ـ مذاکرات فشرده و سنگين هسته ای در اولين روز نشست وين ۲ در هتل کوبرگ با گفت و گو های دوجانبه هيات های مذاکره کننده هسته ای برای نزديک تر کردن ديدگاه ها به يکديگر ادامه يافت.

بعد از پايان نشست بعداز ظهر معاونان وزيران امورخارجه هفته کشور مذاکره کننده در وين، گفت و گو های دو جانبه هيات ها با هدف نزديک تر کردن ديدگاه ها برای انجام نشست سوم آغاز شده است.

در اولين روز از مذاکرات هسته ای وين ۲،تاکنون يک نشست ايران و ۱+۵ درسطح ظريف و اشتون برگزار شده و دو نشست در سطح معاونان بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته يک مقام مطلع در تيم مذاکره کننده هسته ای ايران به ايرنا، قرار است نشست سوم در سطح معاونان وزيران خارجه نيز امشب برگزار شود.

بحث اصلی مذاکرات دو طرف در اولين روز گفت و گوها رفع تحريم ها، ابعاد غنی سازی اورانيوم در ايران و همکاری های بين المللی در زمينه فعاليت های هسته ای صلح آميز بوده است.

ايران و ۱+۵ فردا ( چهارشنبه) در دومين روز از مذاکرات هسته ای وين ۲ درمورد راکتور آب سنگين اراک تبادل نظر خواهند کرد.

محمد جود ظريف وزير امور خارجه پيش از اين گفته بود تهران به دنبال توقف راکتور آب سنگين اراک نيست و اين خط قرمز ايران است ، اما به رفع نگرانی های برخی طرف ها در مورد اشاعه تسليحات هسته ای خواهد پرداخت.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انر‍ژی اتمی هم گفت: اين مجتمع با دانش و فناوری ايرانی ساخته شده و ۸۷ درصد پيشرفت داشته است. قبلا خواسته هايی در خصوص برچيده شدن يا تبديل آن مطرح بود که بعضی از آنها در حد « آرزو» بود.

وی افزود: ما از اين مقاطع عبور کرده ايم واکنون صحبت بر سر اين است که وقتی اين مجتمع راه اندازی شد ، می تواند پلوتونيويم داشته باشد. از اين نوع راکتورها در دنيا زياد است. ما هم می گوييم بر همان روش و اساس آنها کار می کنيم. البته با توجه به نگرانی هايی که آنها در خصوص بازفرآوری دارند اين امکان وجود دارد که برای دوره ای ای بازفرآوری انجام نشود. ولی در دراز مدت وقتی که نگران ها برطرف شد اين فرايند به عنوان يکی از حقوق جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016