چهارشنبه 13 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وعده بابک زنجانی به قوه قضائيه برای پرداخت بدهی

نماينده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه مطالبات وزارت نفت از زنجانی بايد وصول شود ادامه داد: اموال و دارايی های زنجانی توسط قوه قضائيه ارزشيابی شده، ايشان نيز به قوه قضائيه ضمانت داده تا اوايل سال ۹۳ بدهی خود به وزارت نفت را بپردازد، در صورت عدم پرداخت بدهی در تاريخ تعیین شده اموال وی مصادره خواهد شد.

نائب رئيس کميسيون انرژی مجلس شورای اسلامی از ارزشيابی اموال بابک زنجانی توسط قوه قضائيه خبر داد و گفت: زنجانی به قوه قضائيه ضمانت داده که تا اوايل سال ۹۳ بدهی خود به وزارت نفت را خواهد پرداخت در غير اين صورت امول وی مصادره می شود.

به گزارش مهر سيد حسين دهدشتی در خصوص بررسی پرونده بابک زنجانی در کميسيون انرژی گفت: قوه قضائيه نيز در حال بررسی اين پرونده است و قرار است سال آينده با مسئولان پرونده زنجانی در قوه قضائيه هم جلسه داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نماينده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه مطالبات وزارت نفت از زنجانی بايد وصول شود ادامه داد: اموال و دارايی های زنجانی توسط قوه قضائيه ارزشيابی شده، ايشان نيز به قوه قضائيه ضمانت داده تا اوايل سال ۹۳ بدهی خود به وزارت نفت را بپردازد، در صورت عدم پرداخت بدهی در تاريخ تعيين شده اموال وی مصادره خواهد شد.

نائب رئيس کميسيون انرژی از تصميم قوه قضائيه مبنی بر دعوت از رضا ضراب برای بررسی بيشتر پرونده بابک زنجانی خبر داد.

به گزارش مهر اوايل دی ماه سال ۹۲ بابک زنجانی دستگير و به زندان اوين انتقال داده شد. بعد از اعمال تحريم ها عليه ايران، شرکت ملی نفت ايران بخشی از صادرات نفت را به بابک زنجانی واگذار کرد اما تضمين‌های لازم از او گرفته نشده بود و به همين دليل او نيز پول حاصل از فروش نفت را به اين وزارتخانه بازنگرداند. رقم بدهی وی به وزارت نفت ۲ ميليارد و ۴۰۰ هزار يورو بر آورد شده است.

پرونده بدهی وی به وزارت نفت مدت ها در کميسيون انرژی و اصل نود بررسی شده بود ،وی علی رغم وعده‌ای که به ديوان محاسبات داده بود بدهی خود به وزارت نفت را پرداخت نکرد. بنابر اين ديوان محاسبات پرونده وی را به قوه قضائيه فرستاد.

اين بازداشت در حالی رقم خورد که يک هفته قبل از آن ، دوازده تن از نمايندگان مجلس از جمله احمد توکلی و الياس نادران نمايندگان تهران در نامه سرگشاده‌ای به سران قوا، نسبت به اهمال در برابر پرونده‌های فساد انتقاد کرده و مصداق اين روزهای سخنان خود را بابک زنجانی دانسته بودند.

نائب رئيس کميسيون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی تخلفات صندوق بازنشستگی وزارت نفت و شرکت تاسيسات دريايی به عنوان زير مجموعه اين صندوق گفت: حراج برخی تجهيزات منحصر به فرد شرکت و عدم تناسب پيشرفت پروژه های شرکت با جذب اعتبارات مهمترين تخلفات شرکت تاسيسات دريايی است.

حسين دهدشتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به تحقيق و تفحص از صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: پيش از اين گزارشاتی در خصوص قرارداد های اين صندوق و برخی تخلفات شرکت‌های زير مجموعه اين صندوق مثل تاسيسات دريايی به وزارت نفت منعکس شده که موجب تحولاتی دراين شرکت گرديد.

نماينده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اين شرکت بسيار بزرگ و قدرتمند است و بسياری از پروژه های وزارت نفت و کشورهای حاشيه خليج فارس توسط اين شرکت انجام می شود.

نائب رئيس کميسيون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سهام اين شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی وزارت نفت است و ابهاماتی در عملکرد اين شرکت وجود داشت که دستگاه های نظارتی وارد بررسی آن شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016