پنجشنبه 8 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی کارگران و کارکنان ايران تاير

کارگران و کارمندان شرکت ايران تاير در پی اخراج، کاهش حقوق و دستمزد و افزايش ۵۰ درصدی اجباری ساعت کار از ۸ به ۱۲ ساعت در روز در محوطه کارخانه اين شرکت تجمع کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايرنا، چند تن از کارگران و کارمندان شرکت ايران تاير روز چهارشنبه در تماس با ايرنا اعلام کرد که از بهمن ماه ۹۲ تاکنون تعدادی از کارگر اين کارخانه اخراج شده اند و حق توليد کارگری و حق جذب کارمندان نيز پرداخت نشده است.

آنان گفتند که از سال جاری نيز مديران مربوطه ساعت کار را از ۸ به ۱۲ ساعت در روز افزايش داده اند و در پی اعتراض کارگران و کارمند به اين موضوع، شش نفر از پرسنل استخدامی را اخراج و به دنبال آن سنوات بازنشستگی را نيز از دو ماه به يک ماه تقليل داده اند.

اين افراد اعلام کردند که به رغم اعتراض به شرايط به وجود آمده و دريافت فيش حقوقی فروردين ماه ۹۳ در پنجم خرداد ماه آن هم با ۵۰ درصد کاهش، کارگران در کارخانه مشغول کار هستند تا توليد متوقف نشود، اما همچنان منتظر پاسخ مسئولان مربوطه در اين خصوص می باشند.

گفته می شود که به رغم تجمع امروز کارگران و کارمندان در محوطه کارخانه هيچ يک از مديران اين شرکت در محل کار خود حاضر نشده اند تا پاسخگوی مطالبات معترضان باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016