جمعه 9 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: گروهی پول می‌گیرند تا با پوشش زننده در خیابان ظاهر شوند

Morality-Police-Iran-300x245.jpg
تقاطع: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که گروهی از زنان به صورت «کاملا سازمان‌دهی شده و با هدف ترویج بی‌بند‌وباری در جامعه فعالیت می‌کنند» و «در قبال دریافت دستمزد، با پوششی نامتعارف در معابر عمومی ظاهر می‌شوند».

عبدالرضا عزیزی، در گفتگویی با “خبرگزاری بسیج” که امروز پنج‌شنبه (۸ خرداد-۲۹ می) منتشر شده، از گشت‌های «امنیت اخلاقی» و «ارشاد» خواست تا با آن گروه از زنان که «قصد ترویج بدحجابی در جامعه را دارند، به “شدت” برخورد کنند و مانع فعالیت آن‌ها گردند».

او گروه دوم از کسانی را که به گفته‌ی او با «پوشش زننده و نامناسب» در فصل گرما در «اماکن عمومی ظاهر می‌شوند»، آن‌هایی توصیف کرد که «هدف خاصی ندارند و نوع پوشش و حجاب‌شان به دلیل ضعف اعتقادی‌شان است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عزیزی با بیان این‌که «برخورد فیزیکی با این گروه اثر مثبتی نخواهد داشت» گفت که «در کنار کار سلبی گشت ارشاد، باید یک حرکت فرهنگی و جالب برای دعوت چنین افرادی به رعایت پوشش اسلامی گنجانده شود».

وی در عین حال، گرمای هوا را برای رعایت نکردن «شئونات و پوشش اسلامی»، “بهانه‌” خواند و مدعی شد «شخصی که محاسنات حجاب را بداند و مسلمان واقعی باشد به راحتی گرما و هر گونه شرایط سخت دیگری را تحمل می‌کند».

این عضو مجلس شورای اسلامی، در دفاع از آن‌چه «تاثیر رفتار و اخلاق پسندیده در ترویج حجاب» خواند، اظهار داشت: «قبل از تشکیل حزب‌الله در جنوب لبنان، حجاب و پوشش اسلامی معنایی نداشت اما بعد از تشکیل آن، در حالی که هیچ اجباری از سوی حزب‌الله برای رعایت حجاب صورت نگرفته بود، رفتار اعضای آن گروه موجب ترغیب مردم به رعایت پوشش اسلامی شد.»

اظهارات عبدالرضا عزیزی در خصوص لزوم برخورد گشت ارشاد با دختران و زنان «بدحجاب» در حالی است که بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام‌شده از سوی معاون اجتماعی نیروی انتظامی، در سال ۹۲، ۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۷۹۸ نفر در ایران به دلیل «بدحجابی» تذکر و «ارشاد شفاهی» دریافت کرده‌اند و ۲۲۵ هزار و ۱۳۴ مورد نیز کارشان به مرحلهٔ «تعهد و ارجاع به مراجع قضایی» رسیده است.

در واکنش به انتشار این آمار، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده‌ “ناجا” روز سوم خردادماه امسال در سخنانی با بیان این‌که تنها نیم درصد «بدحجابان» کارشان به دستگاه قضایی می‌کشد، گفت که این افراد، «هنجارشکن هستند که مکرر مورد تذکر قرار گرفته‌اند و بی‌اعتنایی کرده‌اند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016