سه شنبه 13 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت آمريکا از "آمار بالای" اعدام در ايران ابراز نگرانی کرد

راديو فردا ـ وزارت خارجه آمريکا، روز دوشنبه ۱۲ خرداد، يک روز پس از اعلام اعدام غلامرضا خسروی سوادجانی، زندانی سياسی، در مورد آمار «بالای» اعدام در ايران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش وب‌سايت وزارت خارجه آمريکا، جن ساکی، سخنگوی اين وزارت‌خانه، گفته است «ما همچنان نگران شمار بالای اعدام‌ها در ايران که در پی روند قضايی که نقض‌هايی جدی دارند، اجرا می‌شوند، هستيم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته خانم ساکی ايالات متحده با وجود آنکه در پی يافتن راه‌های ديپلماتيک برای مسئله هسته‌ای ايران است، اما همچنان نگران نقض حقوق بشر در اين کشور است و از تمامی تلاش‌ها در جهت ايجاد آزادی‌های اوليه برای تمام ايرانی‌ها حمايت می‌کند.

خانم ساکی گفته است: رعايت حقوق بشر از جانب دولت ايران، آزمونی کليدی برای استقرار مجدد اين کشور در جامعه جهانی است.

اين تازه‌ترين واکنش دولت آمريکا به اجرای احکام اعدامی اندکی پس از آن است که غلامرضا خسروی سوادجانی، زندانی سياسی اين کشور اعدام شد.

آقای خسروی سوادجانی به اتهام کمک مالی به تلويزيون سازمان مجاهدين خلق ايران، در سال ۱۳۸۶ به سه سال زندان تعزيری و سه سال حبس تعليقی محکوم شد.

او پيشتر نيز در دهه شصت، پنج سال را در زندان گذرانده بود.

در سال ۱۳۸۸ و در زمان اعتراضات گسترده به انتخابات در ايران، آقای خسروی به تهران انتقال داده شد و ۱۸ آذر سال ۱۳۸۹ حکم جديدی به او ابلاغ شد که حکم اعدام بود.

کانون مدافعان حقوق بشر از ساز و کارهای فرادولتی است که با انتشار بيانيه‌ای، به اين اعدام اعتراض کرده است.

اين تشکل حقوق بشری به رياست شيرين عبادی، حقوقدان برنده جايزه صلح نوبل، از «برخوردهای فراقانونی و سيستماتيک مسئولان قوه قضائيه و روسای زندان‌ها با زندانيان سياسی و عقيدتی» انتقاد کرده است.

در بيانيه کانون مدافعان حقوق بشر آمده است «پرونده غلامرضا خسروی با طی روندی کاملا غيرقانونی و با نفوذ ماموران امنيتی منجر به صدور حکم اعدامی ناعادلانه عليه او شد».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016