یکشنبه 7 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارکستر ملی منحل شده است

• ارکستر ملی که سال گذشته پس از يک وقفه‌ی دو ساله؛ دوباره راه‌اندازی شده بود، امسال نيز منحل شد


ايلنا: بسياری از نوازندگان ارکستر ملی که به دليل نگرانی از اخراج شدن از ارکستر سمفونيک؛ خواسته‌اند نامشان فاش نشود، در يک ديدار گروهی با خبرنگار ما، درباره جزئيات تعطيلی اين ارکستر گفتند: ارکستر ملی بعداز کنسرت شيراز منحل شده است و نوازندگان نزديک به سه ماه است که بر سر تمرين‌های اين ارکستر حاضر نمی‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، اين نوازندگان درباره علت اين موضوع خاطرنشان کردند: نوازندگان ارکستر ملی امنيت شغلی ندارند زيرا نه قراردادی با آنها بسته می‌شود و نه حقوقی به آنها داده می‌شود.

به گفته‌ی اين گروه؛ اعضای اين ارکستر از مرداد ماه هيچ حقوقی دريافت نکرده‌اند در صورتيکه اين موضوع فقط شامل حال نوازندگان است و آهنگسازان در همان ابتدا چک خود را دريافت می‌کنند و بعد شروع به کار می‌کنند.

يکی از اين نوازندگان افزود: متاسفانه ما بعد از دو سال هنوز متوجه نشديم که ارکستر ملی خصوصی است يا دولتی!

نوازندگان ارکستر ملی در ادامه تاکيد کردند: از ماه گذشته محسن رجب پور(مدير اجرايی اين ارکستر) رسما اعلام کرده که از ارکستر ملی هيچ حمايتی نمی‌کند. و هنگامی که ما از مسئولان پيگير حقوق‌های خود می‌شويم؛ راحت گفته می‌شود: بودجه نداريم.

اين گروه تاکيد کردند: بيان اين جملات برای ما که ساعت‌های زيادی از زندگی‌مان را صرف اين ارکستر کرده‌ايم؛ بسيار ناراحت کننده است.

همچنين اين نوازندگان گفتند: هنوز هم بعداز گذشت سه ماه از تعطيلی ارکستر هيچ پولی به حساب ما واريز نشده است و تمام زحمت‌های ما بی‌نتيجه مانده است شايد اگر ما قرارداد درستی در دست داشتيم اين اندازه دچار مشکل نمی‌شديم. همچنين تنها چيزی که ما می‌خواهيم قرارداد و دستمزد به موقع است درحاليکه مسئولين خيلی راحت اين ارکستر را منحل شده اعلام کردند.

بنا به اعلام اين عده، ارکستر سمفونيک تهران فعلا به حالت نيمه تعطيل درآمده است.

در ادامه رهبر سابق ارکستر ملی نيز منحل شدن اين ارکستر را تاييد کرده و گفت: بسياری از مسئولان اين موضوع را به‌طور خصوصی در جمع نوازندگان اعلام کردند و همه ما می‌دانيم که اين موضوع صحت دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016