دوشنبه 23 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات وزير ارشاد درباره‌ی فيلم‌های امسال جشنواره‌ فجر

ايسنا ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتاميه‌ی سی و يکمين جشنواره فيلم فجر گفت: نقش‌آفرينی سينمای دفاع مقدس بر عهده‌ی استان‌ها بوده و نيازمند حمايت و تقويت است.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد حسينی در سخنانی گفت: سی‌و‌يکمين سفر سينماگران با قطار جشنواره به ايستگاه پايانی رسيد و تصويری متفاوت در خاطر مخاطبان کشيد. قطاری که هم واگن‌هايش بيشتر گشته و هم امنيتش تضمين شده‌تر است و هم تنوع سرنشين و کالا به مشتريان انتخابی مطلوب‌تر را مژده می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: سينمای دينی هم به صدر اسلام پرداخته و هم از تاريخ عبور کرده و روزگار معاصر و زندگی امروزين را به رخ کشانده است و بر مسند عبرت نشانده است، گرچه تا سرايت هنر به رگ و پی آن، به زمان و افزايش ميزان تعمق و تعقل نيازمنديم و دل به طبيبان دردشناس می‌بنديم.

وزير ارشاد همچنين گفت: ژانر اجتماعی به اقشار گسترده‌تر و موضوعات زنده‌تر و مسائل به‌روزتر و آسيب‌شناسانه‌تر پرداخته است، که کمال آن، درآميختگی توجه به واقعيت‌ها و نگاه اميدوارانه به مسير فراروست. سينمای سياسی به جريان‌شناسی و فلسفه وقايع عنايت پيدا کرده است، اگرچه ضرورت دارد از متلک‌گفتن‌های سياسی و نقل وقايع و سطحی نگريستن به شخصيت‌ها بگذرد.

وی اذعان داشت: تلاش فيلم‌سازان متعهد بر کنار زدن نقاب از رخ داعيه‌داران صلح و امنيت و حقوق انسانی و برملا ساختن نحوه‌ی رفتار آنان با ملت‌های ديگر درخور توجه است. نقش‌آفرينی سينمای دفاع مقدس اين‌بار بيشتر بر عهده‌ی استان‌ها بوده است که نيازمند حمايت و تقويت است. از فيلم‌اولی‌ها، جوانان و تازه به ميدان آمده‌ها، خبرهای خوشی به‌گوش می‌رسد و نويدبخش آينده‌ی خوبی برای سينمای ايران است.

وزير ارشاد گفت: امروز غرور اين ملت، به غيرت قاصدک‌های مقصدشناس معرف‌بال هنرخال بلندپرواز مسير کمال، زلفی از جنس رضای حضرت ذوالجلال، گره زده است. سينمايی که کليد پيشرفت کشور است اگر به همت و غيرت و معرفت صاحب‌خانه‌ها از دسترس نااهلان دور بماند، امنيت کيان اين سرزمين مقدس در افکار مردمان و اذهان جهانيان تضمين خواهد شد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016