چهارشنبه 16 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قانون سازمان پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار مجمع تشخیص

ایلنا: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: به زودی بررسی قانون سازمان پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام صدرحسینی در گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که صبح امروز در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: تاکنون گام‌های مؤثری در راستای پیشگیری در معاونت پیشگیری از وقوع جرم برداشته شده و ماموریت‌های مهمی به این معاونت واگذار شده است.

وی افزود: ما امروز شاهد هستیم که پیشگیری از وقوع جرم به خوبی معرفی شده و در درون قوه قضاییه این باور به وجود آمده که دستگاه قضایی باید پیشتاز کار پیشگیری در کشور باشد و در برون قوه نیز این پذیرش به وجود آمده که دستگاه قضایی عهده‌دار پیشگیری از وقوع جرم است.

وی از شکل‌گیری کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: تلاش زیادی شده که کارگاه‌های استانی شکل بگیرد و به زودی نیز شاهد شکل‌گیری کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم با حضور مسئولین در شهرستان‌ها خواهیم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل سازمان پیشگیری از وقوع جرم را رویکرد تازه‌ای در مجموعه قوه قضاییه دانست و گفت: در سال 88 مجلس شورای اسلامی لایحه تاسیس سازمان پیشگیری را به تصویب رساند که در این لایحه ایجاد شورای عالی پیشگیری در سطح ملی و استانی پیش‌بینی شده است.

صدرحسینی تصریح کرد: این مصوبه با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد بنابراین به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

وی افزود: خوشبختانه چند هفته قبل مسیر تصویب این لایحه در کمیسیون مجمع تشخیص به پایان رسید و حتی اصلاحاتی هم که لازم بود از سوی کمیسیون قضایی صورت گرفت.

صدرحسینی تاکید کرد: در حال حاضر لایحه قانون سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است اما دبیر و رئیس مجمع این همکاری را کرده‌اند تا در پایان دستور فعلی قانون سازمان پیشگیری را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه به سیاست‌ها و اولویت‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سال 92 اشاره کرد و اظهار داشت: واگذاری برنامه‌ریزی و مدیریت برنامه‌های منطقه‌ای به استان‌ها، توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از جرایم، خودداری از ورود و اجرای برنامه‌های موازی با دستگاه‌های اجرایی و اهتمام ویژه به پیشگیری‌های قضایی از جمله اولویت‌های ما در سال 92 است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برنامه‌های ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را محور اصلی برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سال 92 دانست و تصریح کرد: ما برای اجرای فعالیت‌های خود سه نوع بودجه داریم. که یکی بودجه خود معاونت است، دیگری بودجه ملی و ویژه‌ای است که برای فعالیتهای پیشگیری اختصاص یافته و در نهایت بودجه ذاتی دستگاه‌هاست چرا که دستگاه‌ها به لحاظ ماموریت ذاتی خود باید بخشی از بودجه را برای پیشگیری از وقوع جرم اختصاص دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه پیشگیری‌های قضایی را مهم دانست و تأکید کرد: اگر نتوانیم پیشگیری را در درون قوه قضاییه عملیاتی کنیم نباید از سایر دستگاه‌ها انتظار پیشگیری داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: اگر قاضی از فضای زندان بی‌خبر باشد و مدیریت وزارت دادگستری برنامه‌ای برای کنترل زندانیان نداشته باشد و مشکلات زندانیان برطرف نشود ما در ابتدای راه متوقف می‌شویم.

صدرحسینی کودکان و نوجوانان را آسیب‌پذیرترین قشر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اولویت پیشگیری در دنیا این است که تلاش شود قشر کودک و نوجوان از آسیب‌ها و جرایم دور بماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016