یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين آمار "دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل" اعلام شد

رييس مرکز آمار آموزش و پرورش با اعلام آخرين آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل، گفت: طبق آخرين گزارش ارسالی از سوی استان‌ها، ۱۴۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصيل وجود دارد که اين آمار در حال بررسی است.

يوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آمارهای متناقضی که از سوی ارگان‌های مختلف از جمله معاونت‌های آموزش و پرورش، سازمان بهزيستی و فعالان حقوق کودک درباره تعداد کودکان لازم‌التعليم بازمانده از تحصيل اعلام می‌شود، اظهار کرد: طبق آخرين آماری که استان‌ها به وزارتخانه اعلام کرده‌اند، اسامی ۱۴۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصيل در گروه سنی شش سال+۱ تمام تا ۱۱ سال تمام ثبت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اين آمار پيش از اين ۱۵۹ هزار نفر اعلام شده بود که پس از بررسی و مقايسه با بانک اطلاعات آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال، تعداد ۱۴۱ هزار در نهايت بازماندگان از تحصيل مشخص شده‌اند که اين آمار در دی ماه سال ۹۱ به مرکز آمار و فناوری آموزش و پرورش اعلام و از طريق اين دفتر، در اختيار معاونت ابتدايی آموزش و پرورش برای بررسی قرار گرفت.

رييس مرکز آمار آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس آخرين بررسی‌های صورت گرفته، حضور تعدادی از اين افراد در مدرسه تاييد شده‌، اما در سامانه سناد (سامانه ثبت‌نام اينترنتی دانش‌آموزان) ثبت نشده‌اند. تعدادی فوتی هستند که شناسنامه آنها باطل نشده و تعدادی نيز خارج از کشور هستند، لذا آمار نهايی از بين اين ۱۴۱ هزار نفر بازمانده از تحصيل را بايد پس از اعلام استان‌ها منتشر کنيم.

به گفته نوری، در حال حاضر ۱۲ ميليون و ۲۷۹ هزار دانش‌آموز از مقطع ابتدايی تا پايان پيش‌ دانشگاهی در مدارس دولتی و غيردولتی در سراسر کشور مشغول به تحصيل هستند.

وی گفت: اين آمار بدون در نظر گرفته تعداد و آمار نوآموزان پيش‌دبستانی و همچنين افرادی است که در مدارس بزرگسالان تحصيل می‌کنند.

به گفته رييس مرکز آمار آموزش و پرورش، ۵۳ هزار و ۶۱۲ مدرسه دولتی و حدود ۱۰ هزار مدرسه غيردولتی در سراسر کشور فعاليت دارند که از اين تعداد ۳۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه از برنامه هوشمندسازی استفاده می‌کنند و با احتساب يک نوبته بودن مدارس، حدود ۳۰ هزار مدرسه هوشمند شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016