یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار زنان مبتلا به ايدز در کشور دو رقمی شد

ايسنا ـ آخرين گزارش موارد ثبت شده HIV/AIDS‌ تا پايان سال ۱۳۹۱ در کشور اعلام شد.

به گزارش سرويس سلامت ايسنا، بر اساس آمار جمع‌آوری‌شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، تا اول فروردين ماه سال جاری مجموعا ۲۶ هزار و ۱۲۵ نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS‌ در کشور شناسايی شده‌اند که ۸۹.۸ درصد آنان را مردان ۱۰.۲ درصد را زنان تشکيل می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابر اعلام اداره ايدز وزارت بهداشت، تاکنون ۴۴۳۸ نفر مبتلا به ايدز شناسايی شده و ۵۱۸۲ نفر از افراد مبتلا نيز فوت کرده‌اند.

۴۶.۱ درصد از مبتلايان به HIV‌ در زمان ابتلا در گروه سنی ۳۴-۲۵ سال قرار داشته‌اند که بالاترين نسبت در بين گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهند.

علل ابتلا به HIV‌ در بين کل مواردی که از سال ۱۳۶۵ تاکنون در کشور به ثبت رسيده‌اند به ترتيب، تزريق با وسائل مشترک در مصرف‌کنندگان مواد (۶۸.۶ درصد)، رابطه جنسی (۱۲ درصد)، دريافت خون و فرآورده‌های خونی (۱ درصد) و انتقال از مادر به کودک (۱/۱ درصد) بوده است. راه انتقال در ۱۷.۳ درصد از اين گروه نامشخص مانده است.

بنابراين گزارش، در مقايسه اين آمار با مواردی که ابتلا آنان در سال ۱۳۹۱ گزارش شده است، اعتياد تزريقی ۵۲.۱ درصد، برقراری روابط جنسی ۳۳.۶ درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک ۳.۲ را تشکيل داده است. در ۱۱.۱ درصد از موارد شناسايی شده در اين سال، راه انتقال نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی گزارش نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016