دوشنبه 9 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۹۵ تا ۹۶ سال‌های اوج مشکل اعتياد کشور

بنا بر اظهارات معاون پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی کشور، با توجه به تئوری علمی و بررسی‌های صورت گرفته سال ۹۵ تا ۹۶ سالهای اوج مشکل اعتياد کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، فريد براتی سده در کارگاه منطقه‌ای فرآيند مشارکت در برنامه‌های پيشگيری اجتماع محور از اعتياد که در هتل ورزش قزوين برگزار شد، بيان کرد: موج مصرف مواد روان گردان و کم شدن سن مصرف کنندگان اعتياد و وابستگی به اعتياد وضعيت اميدبخشی نيست.

وی ادامه داد: در تهران به واسطه تحقيق صورت گرفته با توجه به تئوری علمی بررسی‌هايی انجام داديم که نشان می‌دهد سال ۹۵ تا ۹۶ سال‌های اوج مشکل اعتياد کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی کشور اضافه کرد: در اين سالها، مردم به سمت پيک مصرف مواد مخدر می‌روند بنابراين بايد برای اين وضعيت فکری شود، چرا که برآوردها نشان می‌دهد اين پيش بينی درست است، از اين رو بايد از همين حالا به فکر باشيم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار نفر معتاد در کشور جمع‌آوری شد و بودجه زيادی نيز برای اين موضوع هزينه شد که از کارشناسان سازمان بهزيستی و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر انرژی زيادی گرفت.

براتی سده تصريح کرد: طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۱ بالغ بر هشت ميليون و ۳۰۰ هزار نفر از برنامه‌های پيشگيری سازمان بهزيستی استفاده کردند و اين ميزان آمار حجم بالای کار را نشان می‌دهد، در نتيجه امروز همه ما به اين نتيجه رسيديم که مانند عرصه‌های مختلف برای حل اين مشکل نيز بايد مردم به صحنه بيايند.

وی توضيح داد: برخلاف تصور عموم، در امر پيشگيری تنها دولت نبايد وارد عرصه شود و در اين زمينه خانواده و مردم در اولويت قرار دارند؛ در حال حاضر چنانچه فردی معتاد شود، عموم جامعه براساس يک تصور، دولت را مقصر می‌دانند و حتی به خاطر مسائل انتخاباتی برخی اين موضوع را به بهزيستی مرتبط می‌کنند، اما اينها خودشان را گول می‌زنند چراکه خانواده بايد در گام نخست از خود بپرسد و بعد جامعه در اين خصوص خود را مسئول ببيند، در اين ميان دولت نيز وظايفی دارد که بايد انجام دهد، در مجموع بايد به سمتی برويم که مردم را با خود همراه کنيم، آن وقت اگر مردم در کنار ما باشند، موفق خواهيم بود.

معاون پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی کشور اضافه کرد: علی رغم کمبود اعتبارات در سال گذشته با افزايش ۵۷ درصدی اعتبارات در اين بخش مواجه شديم، به عبارت ديگر اعتبارات از حدود ۱۱۰ ميليارد ريال در سال ۹۰ به حدود ۱۷۵ ميليارد ريال در سال ۹۱ افزايش يافت.

وی تأکيد کرد: ۵۵ درصد اعتبارات به حوزه درمانی و مابقی اعتبارات به حوزه پيشگيری اختصاص يافت و اين برای نخستين بار بود که چنين ديدگاهی را در تخصيص بودجه اعمال کرديم.

براتی سده عنوان کرد: امسال هم تلاش می‌کنيم وضعيت اعتباری را به همان شکل ادامه دهيم. سازمان بهزيستی در سال ۹۲ نخستين بودجه اختصاصی خود بالغ بر ۴۹۰ ميليون تومان را دريافت کرد که از اين رقم ۳۰۰ ميليون تومان برای امر پيشگيری و ۱۰۰ ميليون تومان نيز برای بحث درمان برخی از استان‌ها منظور شد.

وی گفت: گريز و چاره‌ای نداريم و بايد بر پيشگيری تأکيد کنيم چراکه با شنيده‌ها، ديده‌ها و نتايج به دست آمده بايد آن نقطه پيک را هدايت کنيم و برای اين منظور آوردن مردم به صحنه امری ضروری است.

معاون پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی کشور يادآور شد: زمانی که مردم پرچم را به دست بگيرند، اهدافمان محقق می‌شود و برای اين امر لازم است آمادگی داشته باشيم و هر روز دانش خود را نو کنيم و لازمه اين کار اين است که تماس‌ها، هماهنگی‌ها و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی را به طور مناسب انجام دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016