سه شنبه 4 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق ۱۱ صنف برای تاسيس دومين خانه‌‌ سينما

• يک هيات پنج نفره از سوی ۱۱ صنف دارای مجوز از ارشاد به عنوان هيات موسس جامعه اصناف سينمايی تشکيل شده و از صنوف دعوت کرده تا روز چهارشنبه ۱۹ تيرماه با شرکت در مجمع عمومی، مقدمات تاسيس مرکزی را به عنوان خانه‌سينما فراهم کند.

ايلنا: هرچند دولت دهم به روزهای پايانی خود نزديک می‌شود اما مناقشات بر سر خانه‌سينما و فعاليت آن همچنان ادامه دارد و گروهی کماکان نمی‌خواهند خانه‌سينما فعاليت خود را کاملا آغاز کند. اين گروه درصدد راه‌اندازی خانه‌سينمای جديد هستند.

سيدضيا هاشمی(رئيس جامعه صنفی تهيه‌کنندگان سينمای ايران) در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به تشکيل مجمع عمومی يازده صنف قانونی گفت: صنوفی که از ارشاد مجوز قانونی شدن گرفته‌اند؛ قرار است به زودی يک مجمع عمومی با هدف تشکيل خانه‌سينما برگزار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: يک هيات پنج نفره ازسوی اين صنوف به عنوان هيات موسس تشکيل شده است و فراخوانی را نيز منتشر کرده است. اين هيات از صنوف دعوت کرده تا روز چهارشنبه ۱۹ تيرماه با شرکت در مجمع عمومی؛ مقدمات تاسيس مرکزی را به عنوان جامعه اصناف سينمای ايران فراهم کند.

هاشمی ادامه داد: تاکنون ۱۱ صنف از ارشاد مجوز گرفته‌اند و به نظر می‌رسد باتوجه به انتشار اين فراخوان؛ نزديک به ۱۵ صنف در اين مجمع عمومی شرکت کنند.

وی ادامه داد: اين مجمع عمومی به دنبال پايان يافتن مهلت يک ماهه‌ای که از سوی سازمان سينمايی تعيين شده بود، برگزار می‌شود و در اين مجمع عمومی قرار است اساسنامه‌ای که در هيات هفت نفره اصلاح شده است، خوانده و بررسی شود.

هاشمی در پاسخ به اين سوال که براساس اعلام فرهاد توحيدی(نايب رئيس خانه‌سينما) استفاده از نام خانه‌سينما به صورت غيرمجاز پيگرد قانونی دارد، گفت: اگر استفاده از نام خانه‌سينما منع قانونی داشته باشد نام ديگری برای آن انتخاب می‌شود مثلا نام آن را می‌توانيم خانه‌ی جامعه‌ی اصناف سينمای ايران بگذاريم.

وی ادامه داد: اين مجمع در ساختمانی در خيابان سهروردی(محل فعلی مجمع صنفی تهيه‌کنندگان) برگزار می‌شود و قطعا نماينده‌ای از ارشاد نيز در آن حضور خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016