دوشنبه 10 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جديدترين آمار ازدواج: افزايش دو برابری ازدواج مردان و زنان در سنين بالا

مهر ـ مدير کل دفتر اطلاعات وآمار جمعيتی سازمان ثبت احوال آخرين آمار ازدواج و طلاق را در کشور اعلام کرد و گفت: آمار ازدواج مردان بالای ۳۵ سال و زنان بالای۳۰ سال طی سالهای اخير دو برابر افزايش يافته است.
علی اکبر محزون در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرين آمارهای جمعيتی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آمارهای جمع آوری شده در سال گذشته، ۸۳۱ هزار و ۶۷۰ ازدواج در پايگاه اطلاعات جمعيت کشور به ثبت رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: آخرين آمارهای جمعيتی در زمينه ثبت واقعه ازدواج نشان می‌دهد که در سال ۹۱، ۸۳۱ هزار و ۶۷۰ ازدواج به ثبت رسيده است و مردان گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله با ۳۱۲ هزار و ۴۹۸ واقعه و زنان با همين سن با ۲۷۵ هزار و ۸۷۳ واقعه ازدواج بيشترين آمار ازدواج زوجين را به خود اختصاص داده اند.

به گفته وی، اما سهم ازدواج‌های بالای ۳۵ سال برای مردان و ازدواج‌های بالای ۳۰ سال برای زنان در آمارهای سال‌های اخير همچنان رو به افزايش است بطوريکه سهم ازدواج‌های بالای ۳۰ سال برای زنان از ۱۰.۵ درصد در سال ۹۰ به ۱۱.۲ درصد در سال ۹۱ افزايش يافته و سهم ازدواج‌های بالای ۳۵ سال برای مردان نيز از ۸.۶ درصد در سال ۹۰ به ۸.۸ درصد در سال ۹۱ افزايش يافته است.

مدير کل دفتر اطلاعات و آمار جمعيتی سازمان ثبت احوال تاکيد کرد: براساس آمارهای موجود در سال ۸۴ سهم ازدواج‌های بالای ۳۵ سال برای مردان ۶.۷ درصد و ازدواج‌های بالای ۳۰ سال برای زنان ۶.۳ درصد بوده که اين ارقام از افزايش حدود دو برابری سهم ازدواج‌های در سنين بالا در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۱ حکايت دارد.

محزون به روز جهانی جمعيت اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال نيز در سال جاری همگام با ساير دستگاه‌های اجرايی ذيربط از جمله وزارت بهداشت، نسبت به برگزاری مراسم روز جهانی جمعيت اقدام خواهد کرد که در اين زمينه تمامی ادارات کل و ادارات ثبت احوال سراسر کشور در اين امر مهم برنامه‌های مفيد و ارزنده‌ای را به اجرا خواهند گذاشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016