یکشنبه 30 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه مانع تشکيل خانه سينمای جديد شد

وکيل و مشاور حقوقی خانه سينما خبر داد: دادگاه مانع تشکيل خانه سينمای جديد از سوی وزارت ارشاد شد.

جمال خندان کوچکی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) بيان کرد: تشکلی موسوم به شورای روسای صنوف سينمای ايران مورخ ۱۹ تير ماه اقدام به برگزاری مجمعی تحت‌عنوان مجمع عمومی خانه سينما نموده و برای خود هيات مديره منتسب به خانه سينما نيز انتخاب و معرفی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفت: ظاهراً ناظر وزارت ارشاد نيز در اين مجمع شرکت داشته و به عنوان رئيس هيات مديره اين تشکل فرضی انتخاب شده است و مسئولين وزارت ارشاد هم با تاييد اقدامات اين گروه اعلام کردند که قصد دارند امکانات خانه سينما را به اين گروه بسپارند.

وکيل خانه سينما ادامه داد: پس از اين وقايع ، هيات مديره خانه سينما برای جلوگيری از متلاشی شدن خانه سينما به نحو مذکور، در اين خصوص از دستگاه قضايی تقاضای دادرسی فوری کرد که دکتر سيد مفيد کلانتريان- رئيس شعبه ۲۷ دادگاه عمومی تهران- با احراز سمت اعضای هيات مديره خانه سينمای واقعی به موجب مفاد روزنامه رسمی کشور و با لحاظ مفاد آخرين اساسنامه قانونی خانه سينما، مصوب سال ۱۳۸۷ که هم اکنون ملاک عمل است، به موجب دادنامه شماره ۹۲۰۴۲۸ مورخ ۲۹/۴/۹۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از ثبت و هرگونه ترتيب اثر دادن به صورتجلسه مجمع عمومی مورخ ۱۹ تير ماه گروه يادشده تحت عنوان « خانه سينما » منع کرد.

خندان تاکيد کرد: اين دادنامه از سوی رياست محترم مجتمع قضايی شهيد بهشتی تهران نيز مورد تاييد قرار گرفت که بدين ترتيب و در حال حاضر تشکيل يک خانه سينمای جديد از سوی وزارت ارشاد منتفی شده است.

او در ادامه تصريح کرد: هم اکنون با توجه به حکم دادگاه ، اگر وزارت ارشاد تصميم به اجرای نظر رياست جمهوری مبنی بر بازگشايی خانه سينما دارد بايد تمهيدات لازم را از هيات مديره اين موسسه مضايقه نکند.

وکيل خانه سينما در پاسخ به اين سوال که موضوع شکايت مربوط به شکستن قفل در ورودی ساختمان خانه سينما توسط وزارت ارشاد که از سوی رئيس هيات مديره خانه سينما بر پيگيری آن تاکيد شده بود به کجا رسيد؟ به ايسنا گفت: هيات مديره خانه سينما در حال پيگيری جداگانه اين موضوع از طريق محاکم کيفری است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016