دوشنبه 1 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيماران هموفيلی از امروز بابت دارو پول پرداخت می کنند


مهر ـ عضو مجمع عمومی کانون هموفيلی ايران گفت: متاسفانه اقدامات وعد داده شده توسط وزرای بهداشت و تعاون که توسط رئيس سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی گرديد اجرايی نشده و از بيماران هموفيلی بابت تحويل داروهای آنها پول دريافت می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر، احمد قويدل اظهارداشت: در حالی که حداقل از سال ۱۳۷۵ داروهای بيماران هموفيلی رايگان بوده و با سياست گذاريهای درستی که در دوره رياست جمهوری آقای هاشمی اجرايی گرديد بيماران خاص از امتيازات مناسبی برخوردار بودند، وزارت بهداشت اخيرا حتی وجوهی که بيماران بابت دارو پرداخت نموده بودند به حساب سرپرست خانوار واريز و اساسا مقرر گرديد اين يارانه ها به حساب سازمانهای بيمه گر واريز شود.

وی تاکيد کرد: اظهار نظرهای مسئولين وزارت بهداشت در ۲۰ روزگذشته حاکی از تجديد نظر اساسی و جدی در اداره امور بيماران خاص و دير درمان و بازگشت به اصول حمايتی بوده است که در مقدمه برنامه وزير بهداشت به آن تاکيد گرديده است. به موازات وزير بهداشت، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی نيز با سخنان صريح و دستورات خاص نظر قطعی خود را در رابطه با حل مشکل بيماران خاص از جمله بيماران هموفيلی ابراز نموده و حتی در گردهمايی تعاونی های اصفهان که به منظور تجليل از تعاونی های برتر برگزار شده بود با تاکيد خاص در رابطه با حل مشکلات بيماران هموفيلی اظهار نظر نموده است.

قويدل ادامه داد: شگفت آور است که نتيجه اجرايی تمام اين سياست گذاريها دريافت وجه از بيماران هموفيلی برای داروهای آنان است. امروز از بيماران بابت هر ويال فاکتور ۸ پنج هزار تومان، هر ويال فايبا ۸ هزار تومان و بابت هر ويال هيوميت ۴۰ هزار تومان وجه مطالبه گرديده است.

مديرعامل سابق کانون هموفيلی ايران افزود: اين انتظار شايسته از دولت تدبير و اميد وجود دارد که امتيازات بيماران خاص را افزايش دهند و نه با ايجاد موانع جديد بر مشکلات آنها بيفزايند. ما اميدوار بوديم فرانشيزهای بستری و سرپايی اين بيماران نيز با هدف افزايش توان مالی اين بيماران اساسا حذف گردد.

وی گفت: انتشار تفاهمنامه وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه بيماران خاص و صعب العلاج که اخيرا رياست سازمان غذا و دارو از آن خبر داد، می تواند زمينه مشارکت انجمنهای حامی بيماران را برای حل مشکلات بيماران فراهم آورد. شايسته بود در اين جلسه مهم چنانچه وزير بهداشت در برنامه های اعلام شده خودش به درستی تصريح نموده است نمايندگان سازمانهای مردم نهاد حامی بيماران نيز شرکت می نمودند.

قويدل در پايان اظهار اميدواری نمود با دستور فوری وزاری بهداشت و تعاون، مشکل بيماران به صورت فوری حل گردد.

اين در حالی است که وزارت بهداشت وعده داده از امروز (اول مهر)، داروهای بيماران خاص و صعب العلاج به قيمت سال ۹۱ باز گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016