یکشنبه 19 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابعاد تازه از پرونده سازمان سينمايی: پرداخت ۵۰۰‌ ميليون‌ تومانی به سايت "سينماپرس"

روزنامه شرق ـ پرونده مالی دوره مديريت رييس سابق سازمان سينمايی کشور هر روز قطورتر می‌شود. هنوز يک روز از خبر اعطای اعتبار يک ميليارد و ۶۷۰‌ميليون‌تومانی به موسسه «مرات فيلم» به مديريت روح‌الله شمقدری نگذشته که خبرگزاری جمهوری اسلامی، از تخصيص نزديک به ۵۰۰‌ميليون‌تومان از منابع مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط جواد شمقدری به سايت «سينماپرس» خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس اين گزارش، «سينماپرس» به‌عنوان رسانه رييس سازمان سينمايی در دولت دهم راه‌اندازی شد.

اين سايت که از آن به‌عنوان يکی از رسانه‌های تازه‌تاسيس در سينما ياد می‌شود با بودجه سازمان سينمايی راه‌اندازی شد و با هدف حمايت و نشر عملکرد مديريت وقت اين سازمان شروع به کار کرد. با نزديک‌شدن به دوره پايانی مديريت شمقدری در سينما، اتفاقات ديگری برای اين سايت رخ داد.

شمقدری در واپسين ماه‌های تصدی مديريتی، اين سايت را به نزديکانش واگذار کرد تا سينماپرس از مديريت سازمان سينمايی درآمده و به‌عنوان تريبون وی پس از پايان رياستش هم به فعاليت ادامه دهد. اين سايت در تضعيف و تخريب نهادهای صنفی سينمايی به‌خصوص خانه سينما نقش بسيار پررنگی ايفا کرد.

به گفته بسياری از کارکنان فعلی و سابق سايت يادشده، اختلافات رويکردی در سينماپرس زياد بوده و دو مجوز برای فعاليت سايت مزبور دريافت شده که آخرين مجوز آن به استناد اخبار رسمی و به نقل از دست اندرکاران سايت مزبور در رسانه‌ها به نام جمال شورجه ثبت شده است.

پيگيری‌های ايرنا از سازمان سينمايی نشان می‌دهد که ۵۰۰‌ميليون‌تومان از بودجه سازمان سينمايی به حساب سايت يادشده واريز شده است.

اين هزينه از منابع مالی موسسه رسانه‌های تصويری و مرکز گسترش سينمای مستند تامين شده که اسناد آن در سازمان سينمايی موجود است.

کارشناسان اين سازمان در حال بررسی چگونگی پرداخت مبلغ يادشده به سايت سينماپرس هستند. اين سايت امروز داعيه خصوصی‌بودن دارد اما در عين حال بودجه عملکرد آن از منابع سينمايی کشور، پيش‌تر پرداخت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016