یکشنبه 19 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار نسبت به وضعيت ايمنی تئاتر شهر

ايسنا ـ مدير مجموعه‌ی «تئاتر شهر» نسبت به وضعيت ايمنی اين مجموعه هشدار داد و تاکيد کرد: بايد زنگ خطر و احتياط را بزنيم چرا که به لحظه‌ی انفجار مشکلات فنی و زيربنايی تئاتر شهر رسيده‌ايم.

اتابک نادری در گفت‌وگويی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره وضعيت تعميرات مجموعه تئاتر شهر گفت: نگرانی بسيار زيادی در اين زمينه داريم چرا که تئاتر شهر مدت‌هاست باری به هر جهت فعاليت کرده اما امروز لحظه انفجار مشکلات آن است و بايد اقدامی ضرب الاجل انجام دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اظهار نگرانی شديد از وضعيت ايمنی مجموعه تئاتر شهر اضافه کرد: اين نگرانی را به آقای مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد نيز منتقل کرده‌ايم و ايشان هم پيگير حل مشکلات از طريق وزارتخانه است.

مدير تئاترشهر درباره تعميرات اين مجموعه توضيح داد: از روز گذشته ۱۸ آبان ماه بخشی از تعميرات برق مجموعه آغاز شده است، اما برای تعميرات عمده‌ای که بايد انجام شود، متاسفانه هيچ زمان بندی مشخصی ندارم چون هنوز برای عملی شدن اين تعميرات، به نتيجه قطعی نرسيده‌ايم.

نادری يادآور شد: همه تعميرات لازم را به مرکز هنرهای نمايشی و معاونت هنری اعلام و به آقای مرادخانی پيشنهاد کردم در صورت امکان، وزارت ارشاد بودجه مشخصی برای تعميرات و اصلاحات تئاتر شهر اختصاص بدهد چرا که اين موضوع بسيار ضروری است. زيرا بحث امنيت و رفاه هنرمندان و تماشاگران در ميان است.

مدير تئاتر شهر با اشاره به نزديک شدن به زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر خاطرنشان کرد: اميدوارم تا زمان برگزاری جشنواره که دو ماه باقی مانده، تعميرات تئاتر شهر شتاب بگيرد البته آقای مرادخانی با معاون مالی وزارت ارشاد رايزنی‌هايی داشته که اميدوارم به نتايج خوبی برسند.

نادری با تاکيد بر ضرورت تعميرات اساسی در مجموعه تئاتر شهر ابراز تاسف کرد: تئاتر شهر روبه ويرانی است و اگر وضعيت به همين منوال پيش برود، اين اتفاق زودتر می‌افتد.همچنان که سقف آن چکه می‌کند و نيازمند عايق بندی است و همچنان از سيستم اعلام و اطفاء حريق‌، علايم هشدار دهنده‌، خروج اضطراری و ... بی‌بهره است در حالی که اينها بديهی‌ترين چيزهايی است که بايد در ساختمان‌های معمولی هم باشد چه رسد به مجموعه‌ای مانند تئاتر شهر که يک مکان ملی و هنری است و روزانه مراجعه‌های بسيار زيادی به آن می‌شود.

اين هنرمند تئاتر متذکر شد: نبود اين امکانات، حتما حادثه ساز خواهد بود. از سوی ديگر وضعيت سرويس‌های بهداشتی ‌ و صندلی‌های تالار اصلی بسيار تحقير آميز است. در واقع اينها توهين به تماشاگر است ‌، صندلی‌های تالار اصلی که سال ۸۶ عوض شده، صندلی‌های قديمی مکان ديگری بوده که روکش‌شان را عوض کرده‌اند و آنها را در تالار اصلی قرار داده‌اند اما در حال حاضر، اين صندلی‌ها تحقير و توهين به تماشاگر است.

نادری ادامه داد: چيدمان و مبلمان داخلی تئاتر شهر بايد زيباتر و هنری‌تر شود. اگر کسی برای اولين بار عکس اين مجموعه را ببيند تصور می‌کند تصوير يک رستوران يا انبار را ديده چون اين تصوير به تنهاچيزی که شبيه نيست، يک مکان مهم هنری است چون مدت‌هاست نشانه‌های هنری و زيبايی تئاتر شهر را از بين برده‌ايم.

او با اشاره به ديگر تعميرات ضروری در مجموعه تئاتر شهر هشدار داد: درهای کشويی‌ اين مجموعه فاجعه‌آور و بسيار خطرناک است و هر لحظه می‌تواند هزار اتفاق ناگوار را در پی داشته باشد. اصولا آسيب بزرگی که در همه ابعاد هنری وجود دارد، تکرار و روزمرگی است. در تئاتر شهر هم اين مشکلات وجود دارد به طوری که از سال ۸۶ عادت کرده‌ايم راه‌پله شرقی نرده نداشته باشد، آسانسور خراب باشد و سقف‌های کاذب شکسته بماند همچنانکه سرويس‌های بهداشتی وضعيت نابسامانی دارد، به اين ترتيب کم کم ذوق و شوق فضای هنری از بين می‌رود.

نادری اضافه کرد: ممکن است اين موارد جزئی به نظر برسد اما همه اين جزئيات است که کليات اين مکان را می‌سازد. در مدت چهار ماه خدمت بنده در مجموعه تئاتر شهر هفت بار سرويس‌های بهداشتی دچار مشکل شدند چون لوله‌های آن پوسيده است در و ديوار تئاتر شهر هم از بين رفته و حالا به جز زيبايی رفاه و امنيت تماشاگران ‌، هنرمندان و پرسنل مهم است.

مدير تئاتر شهر تاکيد کرد: تئاتر شهر واقعا نيازمند بازسازی اساسی است و برای اين بازسازی لازم نيست مدت طولانی آن را تعطيل کنيم بلکه می‌توانيم به صورت بخش بندی اين بازسازی را انجام دهيم.

او با اشاره به جايگاه مهم تئاتر شهر به عنوان يک بنای ملی و فرهنگی افزود: حفظ تئاتر شهر نيازمند همتی ملی است چون يک بنای ملی است بنابراين از شهرداری و سازمان زيبا سازی آن خواسته‌ام تا برای بهبود وضعيت تئاتر شهر کمک کنند و از شهردار منطقه نيز برای بازديد از مجموعه دعوت کردم. ما بايد از امکانات شهرداری استفاده کنيم اگر همکاری خوبی داشته باشيم می‌توانيم فضای پيرامون تئاتر شهر را به فضای فرهنگی و هنری تبديل و پارک دانشجو را به يک پارک تئاتری بدل کنيم.

اين مدير هنری درباره ديگر مراحل تعمير «تئاتر شهر» به ايسنا گفت: فعلا فقط تعمير برق در دستور کار است. چون اين پروژه تعريف و برايش بودجه اختصاص داده شده است اما برای انجام امور ديگر که کاملا لازم و ضروی هم هست، بايد دوباره اعتبار تامين کنيم و اميدوارم زودتر اين اتفاق بيفتد.

اتابک نادری در پايان صحبتش به ايسنا گفت: در اين سال‌ها مدام دنبال برنامه‌های تئاتر شهر بوديم به طوری که حواشی و مسائل جنبی اصل قضيه را تحت الشعاع قرار داد اما اميدوارم اين مساله به يک مساله ضروری تبديل شود و خوشبختانه اهتمام و نظر مساعدی که در آقای مرادخانی ديدم مرا نسبت به انجام اين امر بسيار اميدوار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016