یکشنبه 24 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود پليس امنيت به مساله اجراهای تئاتر، فعالان تئاترآزاد به دادگاه فراخوانده شدند

مهر ـ مدير عامل انجمن تئاتر آزاد با گلايه از دخالت پليس امنيت اجتماعی در اجرای نمايش‌های آزاد و فراخواندن تعدادی از فعالان اين عرصه به دادگاه، عنوان کرد متولی اين تئاترها وزارت ارشاد است و اگر هم مشکلی وجود دارد بايد اين نهاد ورود کند.

مجيد جعفری کارگردان تئاتر و مديرعامل انجمن تئاتر آزاد درباره تذکراتی که اين روزها گروه‌های تئاتر آزاد از طرف پليس امنيت اجتماعی و قوه قضائيه دريافت می کند به خبرنگار مهر گفت: مدتی است پليس امنيت اجتماعی و قوه قضاييه به حوزه تئاتر آزاد ورود کرده‌اند در صورتی که تئاتر آزاد زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد فعاليت می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: به تازگی نيز حميد طوبايی کارگردان نمايش"من، تو، ما" از طرف پليس امنيت اجتماعی به دادگاه احضار شده است. متاسفانه در اين فاصله افرادی هستند که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگيرند و از بچه های تئاتر آزاد سوءاستفاده کنند. به عنوان نمونه گروهی با برخی از هنرمندان تماس گرفته و گفته اند اگر می خواهيد پليس امنيت به نمايش‌تان کاری نداشته باشد با ما همکاری کنيد. اين افراد می خواهند رابطه بين هنر و فرهنگ و قوای سه گانه را مخدوش کنند.

جعفری با اشاره به اينکه مجوز فعاليت نمايش‌ها تنها از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظارت و دادن مجوز اجرا به نمايش های تئاتر آزاد بر عهده وزارت ارشاد است. من از مسئولان خواهش می کنم که اين مسئله را هرچه زودتر حل کنند چون اگر وضع بر همين منوال پيش برود و با وجودی که وزارت ارشاد به يک نمايش مجوز اجرا داده باز هم نمايشی از طرف پليس امنيت مورد بازخواست و نظارت قرار گيرد ديگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

کارگردان" آنتيگونه" ادامه داد: معتقدم اگر لازم باشد بايد وزير ارشاد و معاونت هنری به اين قضيه ورود کنند. وزارت ارشاد اشراف و تخصص نسبت به هنر نمايش دارد. اين قانون است که به ما می گويد بايد چه بکنيم و نکنيم. داشتن شناخت درست از فرهنگ بسيار مهم است به همين دليل صدور مجوز اجرا و نظارت بر نمايش‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده است.

جعفری يادآور شد: بچه های تئاتر آزاد نه سياسی هستند و نه اهل زد و بند و دسته بندی های حزبی. تنها هدفشان ايجاد نشاط و شادی بين اقشار مختلف مردم است و تلاش می کنند در اين شرايط اقتصادی خنده را بر لب مردم نشانده و به آنها خدمت رسانی کنند.

اين هنرمند در پاسخ به اين پرسش که چرا گاهی در نمايشهای آزاد مطالب و مضامينی مطرح می‌شود که در شان تئاتر نيستند و تنها به قصد خنداندن تماشاگران بيان می‌شوند؟ گفت: اگر اشتباهی هم از طرف گروه اجرای يک نمايش صورت گيرد با تذکر وزارت ارشاد اصلاح می شود. من اين امر را کتمان نمی کنم اما اگر هم مشکلی وجود داشته باشد اين وزارت ارشاد است که بايد به بچه ها تذکر بدهد و آنها هم حتما موارد تذکر داده شده را اصلاح خواهند کرد.

وی در پايان يادآور شد: وزارت ارشاد متولی قانونی تئاتر آزاد است البته گاهی اوقات تماشاگران عادی هم مواردی را در اجرای نمايش به ما تذکر داده اند که به مذاقشان خوش نيامده که بلافاصله گروه اجرايی اين موارد را اصلاح و برطرف کرده اند چون ما برای مردم کار می کنيم و می خواهيم آنها از نمايشی که می بينند لذت ببرند. اميدوارم اين مسئله هرچه زودتر حل شود.

اخيرا پليس امنيت اجتماعی قوه قضائيه برخی از کارگردان هايی را که در تئاتر آزاد نمايش های کمدی اجرا می کنند به دادگاه احضار و به آنها تذکر داده است. بر همين اساس حميد طوبايی که در سينما المپيک نمايش "من، تو، ما" را اجرا می کند به تازگی از طرف پليس امنيت اجتماعی به خاطر مطرح شدن حرف های سياسی و خواندن ترانه های مبتذل تذکر گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016