دوشنبه 18 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار میلیون دانش آموخته مراکز علمی بیکارند

نوشهر - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شمار دانش آموختگان بیکار کشور را دستکم چهار میلیون نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر تلاش در جهت کیفی سازی و به روز رسانی رشته های منطبق با نیاز جامعه باید در بخش اشتغالزایی نیز برنامه ریزی هدفمند و منسجم داشته باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ˈقاسم احمدیˈروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سیاست های نادرست و غیر کارشناسانه مسوولان و دست اندرکاران دوره های گذشته مبنی بر توسعه کمی فضاهای آموزشی و کم توجهی به مقوله کیفی سازی را از عوامل بسیار مهم بیکاری این شمار دانش آموختگان ذکر کرد.

وی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز علمی و دانشگاهی کشور را دستکم چهار میلیون و 500 هزار نفر ذکر کرد و گفت: در صورت نداشتن برنامه ریزی هدفمند و منسجم در بخش اشتغال زایی به طور قطع در سه تا چهار سال آینده این شمار دانشجویان نیز به تعداد دانش آموخنگان بیکار اضافه خواهند شد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی مدرک گرایی را بزرگترین آفت امروز جامعه دانست و تاکید کرد: باید به جای توسعه فضاهای آموزشی نسبت به کیفی سازی و به روز رسانی رشته های منطبق با نیاز جامعه در مراکز علمی و دانشگاهی تلاش کرد.

احمدی با بیان این که مازندران در برخورداری از مراکز علمی غیرانتفاعی رتبه اول کشور را دارا است، گفت: متاسفانه به علت کم توجهی و ندادن مجوز برای ساخت دانشگاه دولتی شاهد رشد قارچ گونه این مراکز علمی در مازندران بوده ایم.

این نماینده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در نشستی که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر علوم و تحقیقات در آینده خواهند داشت تصمیماتی برای رفع این معضل اندیشیده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016