یکشنبه 17 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رونمايی از پوسترهای جشنواره‌ی فيلم فجر، فرخ‌نژاد: سينما را به چشم برانداز نگاه نکنيد

ايسنا ـ کمتر از دو ماه به برگزاری جشنواره‌ی فيلم فجر، ۴ پوستر و سايت اين رويداد سينمايی رونمايی شد و دبير جشنواره‌ی فيلم فجر اين رويداد هنری را يک سرمايه ملی دانست و برخی سينماگران حاضر، سال تحويل سينمای ايران را تبريک گفتند.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم که ۱۷ آذر ماه در موسسه رسانه‌های تصويری با حضور جمعی از سينماگران و برگزارکنندگان دوره‌های قبل و مسوولان فعلی برگزار شد،محمد حيدری مدير هنری جشنواره فيلم فجر در سخنانی گفت: امسال در بخش مديريت هنری جشنواره برای تمام مراحل هنری اعم از پوستر، تبليغات محيطی و آيين‌ها،‌ تم مشخصی را در نظر گرفتيم و بر آن اساس رنگ قالب پوسترها را فيروزه‌های، سورمه‌ای و بنفش انتخاب کرديم.

او با اشاره به اينکه اين تم در تمام مراحل تبليغی وهنری جشنواره حفظ شده است، افزود: برای طراحی پوسترهای امسال در بخش ايده و فکر به سراغ دو نفر رفتيم که مجيد برزگر پوسترهای بخش بين‌الملل را طراحی کرده است، همچنين پوستر بخش سينمای ايران (سودای سيمرغ) را مهدی سعيدی طراحی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين مراسم چهار پوستر بزرگ آماده رونمايی بودند که هر کدام توسط دو نفر از سينماگران يا مسوولان برگزاری جشنواره رونمايی شد.

انسيه شاه‌حسينی و پوران درخشنده که اکبری صحت (مجری مراسم و مدير روابط عمومی جشنواره فجر) از درخشنده به عنوان ميليارد سينمای ايران ياد کرد، پوستر بخش سينمای ايران را رونمايی کردند.

پوران درخشنده: مهم‌ترين دليل بودن ما مردم هستند

پوران درخشنده پس از رونمايی از پوستر با بيان اينکه همه اميدواری‌ها و ان‌شاءالله‌ها که گفته می‌شود، برای اين باشد که سينمای ايران به تعالی برسد،سخنانش را اينگونه ادامه داد: مهمترين دليل بودن ما مردم هستند، مردمی که بايد به آن‌ها فکر کرد، به آن‌ها اعتماد کرد و از زبان آن‌ها به مسائل نگاه کرد.

کارگردان فيلم «هيس! دخترها فرياد نمی‌زنند » اضافه کرد: اميدوارم با حضور عليرضا شجاع نوری و بقيه دوستان اتفاق خوبی در جشنواره‌ی فجر بيافتد چرا که ما در سطح بين‌الملل حرفی برای گفتن داريم و اگر رئيس سازمان سينمايی و همکارانش به طور جدی به اين مقوله توجه کنند از سال‌آينده فعاليت‌های جدی‌ای خواهيم داشت.

همچين انسيه شاه‌حسينی پس از رونمايی از پوستر بخش «سودای سيمرغ»، عيد سينمای ايران را تبريک گفت.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم رسول صدرعاملی و مسعود فراستی پوستر بخش بين‌الملل (جام جهان‌نما)، محمدرضا عباسيان و هومن بهمنش پوستر بخش نگاه نو، جمال اميد و فياض پوستر بخش سينمای سعادت را رونمايی کردند.

رضاداد: جشنواره‌ی فيلم فجر يک سرمايه ملی است

عليرضا رضاداد هم با قدردانی از محمد حيدری يادآور شد: هفته گذشته که پوسترها آماده شدند، فکر کرديم بهترين شيوه رونمايی از اين پوسترها و مواد تبليغی، دعوت از کسانی است که در سال‌های گذشته به نحوی در برگزاری جشنواره فجر حضور داشتند و البته عذرخواهی می‌کنم که به دليل محدوديت مکانی امکان دعوت از همه دوستان فراهم نشد.

دبير سی‌و دومين دوره‌ی جشنواره‌ی فيلم فجر با بيان اينکه جشنواره فجر يک سرمايه ملی است و همه، حافظ، نگهبان و پاسدار اين سرمايه ملی هستيم، اظهار کرد: اميدوارم در سينمای کشور فضای آرامش، اميد و دلبستگی تقويت شود و بتوانيم به تعالی سينما فکر کنيم.

داودنژاد: اميدوارم هر کسی پول،دلار و ملک دارد به سينما بيايد

در بخش ديگری از اين مراسم عليرضا داوودنژاد در سخنانی بيان کرد: اميدوارم سينمای ما امنيت پيدا کند و هر کسی پول،دلار يا ملک دارد به سينما بيايد و بگويند که می‌خواهند سالن بسازند يا فيلم توليد کنند.

کارگردان «کلاس هنرپيشگی» با ابراز اميدواری از اينکه وضعيت توليد در سينما حساب و کتابی پيدا کند و هر کسی که از خانه‌اش قهر کرد سراغ تهيه‌کنندگی و کارگردانی نرود، گفت: ان‌شاءالله فعاليت صنفی نظم پيدا کند تا توليد هم به سرو سامانی برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما يک بازار فيلم‌های ويديويی داريم که قاچاقچی‌ها بر آن مسلط هستند. در اين بخش ۳۰، ۴۰ مخاطب داريم که بيشتر از يک ميليون آن‌ها با آثار ما سرو کار ندارند، بقيه هم توسط شبکه‌های ماهواره‌ای به تاراج رفته‌اند ولی اين‌ها بايد به سمت ما برگردند.

عليرضا داوودنژاد با بيان اينکه که ان‌شاءلله جشنواره فجر به خوبی برگزار شود تا کسی بعد از پايان جشنواره فکر نکند اين جشنواره هوای کسی را داشته است، اينگونه سخنانش را ادامه داد: خوب است اين احساس برای علاقه‌مندان به سينما بوجود آيد که جوايز جشنواره فجر به شايسته‌ها داده شده است و تا روزی که لياقت‌ها و شايستگی‌ها جانشين وابستگی‌ها نشود و افراد به اتکای لياقت‌هايشان به فرصتی دست پيدا نکنند، به جايی نخواهيم رسيد.

او اضافه کرد: آرزو می‌کنم يک ايران شاد،‌ آزاد و مستقل و ايرانی که در آن همه احساس احترام کنند، پيش روی ما باشد.

رسول صدرعاملی کارگردان سينما هم در سخنانی کوتاه بيان کرد: جشنواره فيلم فجر مهمترين اتفاق سينمای ماست ولی من می‌گويم که از ۱۰، ۱۵ سال قبل جشنواره فجر برای همه سينماگران دنيا و برای همه کسانی که سينمای ايران را رصد می‌کنند، مهم است.

فرخ‌نژاد: آرزو می‌کنم سينماگر امنيت داشته باشد
سينما را به چشم برانداز نگاه نکنيم

به گزارش ايسنا، حميد فرخ‌نژاد هم در سخنانی با اشاره به اينکه جشنواره فجر برای سينمای ما حکم سال تحويل را دارد، گفت: رسم است در آغاز سال نو دعا می‌کنند، من هم برای سينما دعا می‌کنم. آرزو می‌کنم سينماگر امنيت داشته باشد و با جابجا شدن مديران حالش بهتر شود نه اينکه مجوزش توقيف شود و نتواند مجوز بگيرد.

بهترين بازيگر نقش مرد سی‌و‌يکمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر با اشاره به اينکه سينمای ما به لحاظ زيرساختی و سخت‌افزاری بسيار ضعيف است، بيان کرد: سينما از آن دست مقولاتی است که منتقد قدرتمند بی‌سواد زياد دارد و اميدوارم از اين پس فيلم‌هايی که مجوز دارند توسط يک نفر در يک شهرستان ديگر پايين آورده نشوند.

اين بازيگر سينما تأکيد کرد: سينما را به چشم برانداز نگاه نکنيم چرا که بالاترين آمار کسب افتخار متعلق به سينماست، با سينما محترمانه‌تر برخورد کنيم چرا که کشورهای کوچک حوزه خيلج‌فارسی کورو کورور پول خرج می‌کنند تا وجاهت ما را داشته باشند؛ اما ما آنچه را کار دارم قدرش را نمی‌دانيم.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم علاوه بر پوسترهای جشنواره، سايت سی‌ودومين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر نيز رونمايی شد و قرار است تا ۱۰، ۱۲ روز آينده بخش انگليسی آن نيز رونمايی شود.

در اين مراسم علاوه بر مسئولان جشنواره فجر، سينماگران از جمله عليرضا شجاع‌نوری، حسين زندباف، محمدحسين لطيفی، منوچهر شاهسواری، آتوسا قلم‌فرسايی، محمدرضا عرب، ابراهيم داروغه‌زاده، امير سيدزاده،‌سيدضياءالدين دری، داريوش فرهنگ، مينو فرشچی حضور داشتند.

حضور محمدرضا عباسيان دبير پيشين جشنواره‌ی فيلم فجر نيز از نکات قابل توجه اين نشست بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016