پنجشنبه 28 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"کپر" کلاس درس ۴۰ روستا در اليگودرز

خرم آباد - ايرنا - نماينده مردم اليگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود برگزاری جشن کپرزدايی، هنوز ۴۰ روستا با مدرسه کپری در اين شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدتقی توکلی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ريزی شهرستان اليگودرز افزود: وجود ۱۹۰ مدرسه تخريبی در اليگودرز يکی ديگر از مشکلات جدی آموزشی اين شهرستان محسوب می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی گفت: شهرستان اليگودرز مرکز آموزش عالی دولتی ندارد و يک مرکز دانشگاهی آموزش علمی فناوری که برای اين شهرستان مجوز دارد هنوز برای آغاز عمليات اجرايی دنبال زمين است.

وی با بيان اينکه مردم از عمران روستايی به شدت گلايه دارند، تصريح کرد: در زمينه بهسازی مناطق روستايی در اين شهرستان مشکلات جدی وجود دارد.

توکلی گفت: در حوزه شهری نيز بسياری از معابر و زيرساخت ها مشکل دارد و شهر زيبايی خود را در زمينه مبلمان شهری و ورودی و خروجی از دست داده است.

وی اضافه کرد: شهرداری اليگودرز به دليل پايين بودن سرانه، درآمد ندارد و کارخانه ها نيز قادر به تقويت عمران شهری نيستند.

وی به اجرای سد خان آباد اشاره کرد و گفت: مدت پنج سال است که اين سد در مرحله آبگيری است اما از اين سد در زمينه های مختلف به ويژه کشاورزی به دليل ناقص بودن شبکه ها و عدم اجرای آن استفاده نمی شود در حالی که قرار بود دو هزار هکتار از زمين های کشاورزی اين منطقه آبی شود.

نماينده مردم اليگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنين تصفيه خانه فاضلاب اين شهرستان سال ۸۴ افتتاح شده و با ۴۰ درصد پيشرفت تاکنون فعاليت جدی در اين عرصه نداشته است.

وی جذب اعتبارات برای اجرای بسياری از طرح های شيلات توسط دستگاههای اجرايی اين شهرستان را يک ضرورت عنوان کرد و گفت: به رغم اينکه بيشترين آبهای روان در اليگودرز است اما بسياری از مجتمع های آبرسانی روستايی نيمه تمام مانده که بايد در اين زمينه نيز چاره انديشی شود.

وی در باره ايجاد ورزشگاه پنج هزار نفری در اين شهرستان گفت: اکنون يک استاديوم نيمه کاره در اين شهرستان وجود دارد که با تخصيص ۱۰ ميليارد ريال اعتبار می توان آن را تکميل کرد و ديگر استاديوم جديد با ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار احداث نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016