چهارشنبه 18 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام ملت‌های آسيا: ايران، لبنان را گلباران کرد

پنجه‌ انتقام از لبنان در حوالی شش آرام گرفت

تيم ملی فوتبال ايران با برتری پرگل برابر لبنان برای حريفان خود در مقدماتی جام ملت‌های آسيا خط و نشان کشيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) تيم ملی فوتبال ايران در نخستين ديدار خود در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسيا برابر لبنان با برتری ۵ بر صفر به پيروزی رسيد. گل‌های ايران را در اين بازی رضا قوچان‌نژاد در دقايق ۲۶ و ۶۲، جواد نکونام در دقايق ۴۵، ۶۱ و ۷۹ به ثمر رساندند.

ايران در دومين ديدار خود بايد به مصاف کويت برود. کويت هم در بازی هم‌زمان با نتيجه سه بر يک موفق شد تايلند را شکست دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيمه نخست

ديدار تيم‌های ملی فوتبال ايران و لبنان با برتری محسوس ملی‌پوشان ايران آغاز شد. در همان دقايق ابتدايی بازی بازيکنان ايران چند موقعيت خوب گلزنی داشتند اما هوشياری مدافعان لبنان و بی‌دقتی مهاجمان ايرانی از دست رفتند.

دقيقه ۸، يکی از زيباترين صحنه‌های بازی رقم خورد؛ اشکان دژاگه در اين لحظه با پاس فوق‌العاده زيبای خود خسرو حيدری را در موقعت خوبی قرار داد اما در يک رفت و برگشت اين فرصت از دست رفت.

دقيقه ۱۲، رضا قوچان‌نژاد با پاس عمقی خوب شجاعی در محوطه جريمه لبنان صاحب توپ شد اما عجله‌ او باعث شد اين فرصت هم از دست برود.

دقيقه ۱۸، بالاخره رحمان احمدی ديده شد! در اين دقيقه برای اولين بار دوربين‌های تلويزيونی دروازه‌بان ايران را نشان دادند. در اين صحنه لبنانی‌ها توانستند برای نخستين بار توپ را به نزديکی دروازه ايران برسانند.

دقيقه ۲۰، پژمان منتظری اولين اخطاری بازی لقب گرفت. ندافع ايران در اين لحظه با انجام خطای بی‌مورد در کنار خط طولی زمين و در ميانه ميدان با کارت زرد داور جريمه شد.

دقيقه ۲۱، لبنان فرصت خوبی برای گلزنی پيدا کرد اما ضربه محکم مهاجم لبنان از بالای دروازه بيرون رفت.

دقيقه ۲۴، لبنان در فاصله حدودا ۴۵ متری صاحب يک ضربه ايستگاهی شد اما اين فرصت هم هيچ حاصلی برای حريف ايران نداشت.

دقيقه ۲۶، ايران يک – لبنان صفر؛ نخستين گل ملی رضا قوچان‌نژاد در اين دقيقه به ثمر رسيد. شجاعی از سمت راست دروازه لبنان نفوذ کرد و پشت محوطه جريمه توپ را به صورت عرضی به جباری داد و اين بازيکن هم با يک پاس عمقی زيبا و سريع قوچان‌نژاد را صاحب فرصت گلزنی کرد. مهاجم ايران هم تک‌ضرب توپ را به تور دروازه حريف چسباند.

دقيقه ۲۹، آندرانيک تيموريان از فاصله حدودا ۴۰ متری به سمت دروازه لبنان شوت زد اما دروازه‌بان لبنان، توپ او را که در چارچوب هم نبود مهار کرد.

دقيقه ۳۲، مهاجم لبنان چند مدافع ايرانی را جا گذاشت و به سمت دروازه شوت‌زنی کرد اما ضربه او آنقدر محکم نبود که احمدی را به واکنش وادار کند.

از دقيقه ۳۲ تا ۴۲ اتفاق خاصی در بازی رخ نداد تا اين که در اين لحظه اشتباه پولادی توپ را به مهاجم لبنان رساند اما مدافعان ايران توپ را به خوبی دور کردند.

ايران ۲ – لبنان صفر؛ در آخرين دقيقه نيمه نخست خطای مدافع لبنان روی دژاگه از سوی کمک داور پنالتی اعلام شد که اين تصميم از سوی لبنانی‌ها با اعتراض همراه شد. ضربه پنالتی را نکونام به سمت دروازه لبنان زد و دومين گل ايران را به ثمر رساند.

نيمه دوم

ايران نيمه دوم را هم هجومی آغاز کرد. با شروع نيمه دوم بازی تيم ملی ايران با حملات دامنه‌دار خود حريف را تحت فشار گذاشتند. لبنانی‌ها هم در اين دقايق بسيار پراشتباه ظاهر شدند.

دقيقه ۵۵ اما لبنان روی يک ضربه ايستگاهی خطرناک ظاهر شد. در اين صحنه مهاجم لبنانی توپ را با بی‌دقتی از کنار دروازه ايران به بيرون فرستاد.

ايران ۳ – لبنان صفر؛ دقيقه ۵۹، پنالتی دوم برای ايران گرفته شد. اين بار هم خطا روی دژاگه باعث پنالتی شد. مدافع خطاکار لبنان هم با اين خطا کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. ضربه پنالتی را هم نکونام به گل سوم ايران تبديل کرد.

ايران ۴ – لبنان صفر؛ دقيقه ۶۲، حرکت انفجاری دژاگه از سمت چپ دروازه لبنان او را در موقعيت فوق‌العاده خوبی قرار داد. اين بازيکن با يک پاس عرضی محکم و خوب قوچان‌نژاد را در برابر دروازه خالی لبنان قرار داد تا او هم گل دوم خود و گل چهارم ايران را به ثمر برساند.

ايران ۵ – لبنان صفر؛ کاپيتان تيم ملی ايران در دقيقه ۷۹ هت‌تريک کرد تا اختلاف گل‌ها به عدد پنج برسد. در اين لحظه مسعود شجاعی به داخل محوطه جريمه لبنان نفوذ کرد و با يک پاس عرضی نکونام را پشت محوطه جريمه صاحب توپ کرد. کاپيتان تيم ملی هم شوت محکمی را روانه دروازه حريف کرد که توپش در ميانه راه به مدافع لبنان برخورد کرد و به شکل جالبی وارد دروازه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016