چهارشنبه 18 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان سرمربيان ايران و لبنان پس از ديدار دو تيم

کی‌روش: اين واقعيت فوتبال ايران بود
فعلا درباره شايعه تبانی لبنان سکوت می‌کنم

ايسنا ـ پس از پيروزی پرگل ايران برابر لبنان، کارلوس کی‌روش می‌گويد اين واقعيت فوتبال ايران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از ديدار تيم‌های ملی ايران و لبنان گفت:‌ در درجه اول می‌خواهم از بازيکنانم تقدير کنم چون امشب شاهد يک بازی خوب از آن‌ها بوديم. بازی کيفيت بسيار بالايی داشت و بايد تاکيد کنم که تک تک بازيکنان‌مان تمرکز کامل داشتند و در همه دقايق جنگيدند. اين مسئله از سوی آن‌ها قابل تقدير و تحسين است.

وی ادامه داد: مسئله ديگر که می‌خواهم آن را مطرح کنم اين است که بازيکنان تيم ملی امروز حقيقت را آشکار کردند. اين چهره اصلی تيم ايران است. فکر می‌کنم امروز ثابت شد که ما تيم بسيار خوبی داريم که استحقاق حمايت همه جانبه را دارد. اگر اين حمايت انجام شود می‌توانيم در جام جهانی هم موفق باشيم.

سرمربی تيم ملی ادامه داد: جملات آخرم خطاب به لبنان است. می‌خواهم به اين تيم تبريک بگويم چون فوتبال خوبی بازی کردند و در طول ۹۰ دقيقه سعی کردند فوتبال روانی بازی کنند.

کی‌روش که پيش از اين از عملکرد داوران بازی رفت ايران و لبنان در مقدماتی جام جهانی انتقاد کرده بود، درباره بازی امشب گفت: تفاوت اين بازی با بازی قبلی ما با لبنان اين بود که امروز بازی ما داوری داشت که توانايی تصميم گيری درست را داشت و از تصميم‌گيری ترسی نداشت. او به خوبی داوری کرد و بر خلاف نظر سرمربی لبنان که به آن احترام می‌گذارم هر دو پنالتی ما کاملا درست بود. نکته خوب ديگر بازی اين بود که کسی در اين بازی تمارض نکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: وقتی صحنه‌های پنالتی را پس از بازی از تلويزيون ديدم متوجه شدم که کاملا درست بوده است و مطمئنم که سرمربی لبنان هم وقتی اين صحنه‌ها را از تلويزيون ببيند نظرش عوض می‌شود.

سرمربی پرتغالی تيم ملی فوتبال ايران درباره حضور تماشاگران هم در بازی امروز گفت: تماشاگرانی که امروز به ورزشگاه آمده بودند عالی بودند. اما ما دوست نداشتيم که بازی در اين زمان برگزار شود و اگر دست خودمان بود اين بازی را بعد از ظهر جمعه برگزار می‌کرديم که تماشاگران بيشتری به ورزشگاه بيايند. آنچه از آن مطمئنم اين است که تماشاگران حاضر در ورزشگاه و کسانی که بازی را از تلويزيون تماشا می‌کردند از اين بازی لذت بردند.

در ادامه خبرنگاری از کی‌روش درباره عملکرد لژيونرهای تيم ملی پرسيد که او در پاسخ گفت: پيش از اين بازی از من پرسيده شده بود که چه دستاوردی در تيم ملی داشتم که من هم دعوت از دژاگه و قوچان نژاد را مطرح کردم. مسئله مهم اين است که اکثر بازيکنان امروز خوب کار کردند و ما علاوه بر اينکه از بازيکنان اصلی‌مان در بازی استفاده کرديم فرصتی به دست آورديم تا از يعقوب کريمی و مهرداد اولادی هم بازی بگيريم.

خبرنگار ديگری از کی‌روش پرسيد که به نظر می‌رسيد تيم ملی در بازی امروز مانند بازی‌های قبل تحت فشار نيست. سرمربی تيم ملی با رد اين ادعا گفت: به نظر شما احترام می‌گذارم اما واقعيت اين است که ما اين بازی را پس از شکست برابر ازبکستان انجام می‌داديم و در چند وقت گذشته هم مدام از سوی رسانه‌ها و کارشناسان تحت فشار شديدی بوديم نمی‌دانم بر اساس چه معياری می‌گوييد که تيم ملی امروز استرس نداشت و تحت فشار نبود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم به جای مطرح کردن اين مسئله بهتر است بگوييد که بازيکنان فوق‌العاده‌ای در تيم ملی داريم که حتی در زير فشار و استرس هم می‌توانند بازی خوبی ارائه دهند به شرطی که از آن‌ها حمايت شود. بازيکنان تيم ملی چهره واقعی فوتبال ايران را نشان می‌دهند و مطمئنا با حمايت همه جانبه می‌توانند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشند.

کارلوس کی‌روش همچنين در واکنش به شايعه‌ی تبانی قطر و لبنان گفت: من جزئيات اين موضوع را نمی‌دانم و اکنون نمی‌توانم در اين رابطه اظهار نظر کنم.

سرمربی تيم ملی در پايان گفت: امروز شاهد پيغام شفافی بوديم. رييس فدراسيون، اعضای هيات ريسه، دبيرکل، بازيکنان و مربيان فوتبال ايران با نتيجه‌ای که امروز تيم ملی گرفت اين پيغام مطرح کردند که اگر با يکديگر متحد و يکدل باشيم می‌توانيم به هدف‌مان برسيم. اين را نيز در پايان به افرادی می‌گويم که دوست دارند به ما بپيوندند. آن‌ها بايد بدانند که در تيم ملی به روی‌شان باز است و ما از حضورشان استقبال می‌کنيم.

***

بوکر:‌ اين بازی برای شما بيش از يک بازی بود
درباره تبانی لبنان با قطر حرف نمی‌زنم


تئو بوکر در اظهار نظری عجيب از برخورد تماشاگران ايرانی در ديدار ايران و لبنان انتقاد کرد!

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربی تيم فوتبال لبنان پس از شکست ۵ بر صفر تيمش مقابل ايران اظهار کرد: من فکر می‌کردم امروز آمده‌ايم که اينجا فوتبال بازی کنيم ولی همه چيز ضد ما بود. اصلا روز خوبی برای لبنان نبود. اينجا شرايط خوبی نداشتيم. اصلا فکر نمی‌کردم با ما اين طور برخورد شود. نيامده بوديم که ايران را ببريم چون می‌دانستيم در تهران شرايط برای ما خيلی سخت است. متاسفانه بعد از پنالتی اول برای ايران، همه چيز برای لبنان تمام شد. داور هديه خوبی به تيم ملی ايران داد.

وی ادامه داد: خيلی برای تماشاگران حاضر در ورزشگاه متاسفم چرا که فقط برای نتيجه به ورزشگاه آمده بودند نه برای ديدن يک بازی.

در اين حين خبرنگاری در واکنش به اظهارات سرمربی لبنان گفت: حرف‌های شما طوری است که گويا لبنان بهتر از ايران بازی کرده است که بوکر پاسخ داد: انگار اصلا شما در کنفرانس نبوديد و حرف‌های من را نشنيديد که چه گفتم. حرف من اين نبود. من نگفتم بهتر بوديم. گفتم پنالتی بازی را خراب کرد. ايران خيلی بهتر از ما بود و برد حقش بود. من فقط گفتم که برای تماشاگران متاسفم و دو پنالتی بازی را به هم ريخت.

سرمربی تيم ملی لبنان در واکنش به خبرنگاری که پرسيد چرا برای تماشاگران متاسفيد مگر هواداران شما بعد از پيروزی مقابل ايران شادی نمی‌کردند، در حالی که ناراحت شد تصريح کرد: شما انگار با من دعوا داريد. منظور من اين نبود. گويا اين بازی برای شما فراتر از يک بازی بود. من فقط نظرم را گفتم.

بوکر درباره مسائل مطرح شده در مورد تبانی قطر و لبنان در اين گروه اظهار کرد: من فقط درباره بازی حرف می‌زنم نه اين مسائل و به اين سوال هم جوابی نمی‌دهم.

وی درباره نقاط قوت تيم ملی ايران گفت: چند نکته درباره تيم ملی ايران وجود دارد. تيم ايران خيلی خوب است و پشتيبانی قوی از آن صورت می‌گيرد. ما اصلا نمی‌توانيم خودمان را با تيم ملی ايران مقايسه کنيم. چرا که ايران از هر نظر از ما بهتر است. امروز هم خيلی بهتر بازی کردند و ما را شکست دادند.

سرمربی تيم لبنان در جواب خبرنگاری که گفت در کنفرانس خبری بازی قبل ايران و لبنان يکی از خبرنگاران لبنانی به ايران توهين کرد شما فضای اين نشست را چطور می‌بينيد،اظهار کرد: نمی‌دانم در آن جا چه اتفاقی افتاده اما اينجا همه چيز خوب است. من هم اگر هر سوالی درباره بازی وجود داشته باشد پاسخ می‌دهم.

بوکر با بيان اينکه فاصله بسيار زيادی ميان فوتبال ايران و لبنان وجود دارد ادامه داد: در ليگ ايران ۱۸ تيم با قدرت کار می‌کنند ولی در لبنان چنين چيزی نداريم. آنجا ۳۰ سال است که جنگ است و مردم همديگر را کشته‌اند. اما از زمانی که خودم به اين تيم آمدم وضعيت فوتبال‌شان کمی بهتر شده و فکر می‌کنم اين روند در آينده هم بهتر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016