دوشنبه 14 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک چهارم نهايی جام‌حذفی؛ ديدار حساس ذوب‌آهن - پرسپوليس

مهر ـ مرحله يک چهارم نهايی رقابت‌های فوتبال جام حذفی، فردا در حالی با برگزاری ديدار تيم های ذوب آهن و پرسپوليس به پايان می رسد که هر دو تيم برای پشت سرگذاشتن بحران‌های فصل جاری و ناکامی ليگ برتر چشم به قهرمانی در جام حذفی دوخته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فردا روز حساسی برای ذوب آهن و پرسپوليس است. آنها که نيم فصل اول را بسيار بحران سپری کرده اند، در هفته های اخير ليگ توانسته اند تا حدودی به وضعيت خود سروسامان بدهند تا برای پيروزی در اين ديدار که آخرين مسابقه مرحله يک چهارم نهايی جام حذفی است و حريف داماش گيلان در نيمه نهايی اين رقابت ها را مشخص می کنند، برنامه ريزی منسجمی کرده اند.

تيم ميزبان که همان ذوب آهن است در سالهای اخير يکی از مدعيان قهرمانی در جام حذفی بوده است. اين تيم در سالهای نه چندان دور با منصور ابراهيم زاده اين جام را فتح کرد و نايب قهرمانی در آسيا را مديون قهرمانی در اين جام است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما امروز هدايت اين تيم برعهده فرهاد کاظمی است که او هم يکی از مربيان مطرح در جام حذفی است. قهرمان کردن سپاهان با بردن استقلال و رساندن گسترش فولاد تبريز به فينال اين رقابت ها در ۳ فصل پيش از موفقيت های اين مربی در جام حذفی بوده است. او که پس از مدتها توانست با پيروزی ثانيه های پايانی برابر داماش گيلان در ليگ به آرامش نسبی برسد هدفش موفقيت در بازی با پرسپوليس است.

زيرا بردن اين تيم تهرانی روحيه مردان اصفهانی را برای ادامه بازی ها در ليگ و حفظ سهميه خود در اين مسابقات با انگيزه تر می کند. آنها می خواهند با بردن پرسپوليس روزهای بهتری را برای خود رقم بزنند.

اما حريف آنها که با يحيی گل محمدی متحول شده است جام حذفی را با دو پيروزی بزرگ ۶ بر صفر مقابل ملوان و ۴ بر يک مقابل نفت تهران آغاز کرده و نمی خواهد به اين سادگی ها با اين جام وداع کند. از روزی که گل محمدی آمده است پرسپوليس رنگ شکست را نديده و هم در ليگ به رتبه ششم رسيده و هم در جام حذفی مدعی قهرمانی است.

هر چند ذوب آهنی‌ها در مرحله پيش شگفتی ساز گذشته جام حذفی يعنی شهرداری ياسوج را در زمينش شکست دادند اما قطعا برای بردن پرسپوليس کار بسيار سختی را پيش رو دارند. پرسپوليس آماده است تا فاتح جام حذفی شود و با اين جام به بحران های دو سال اخيرش در مسابقات ليگ و جام حذفی پايان دهد.

نقطه قوت دو تيم بازيکنان سرعتی در خط حمله است. بازگشت مهدی رجب زاده و احتمال حضور پيام صادقيان که در بازی های گذشته با پرسپوليس خوب گلزنی کرده و همچنين فوفانو مهاجم خارجی ذوب آهن خط حمله اين تيم را زهردار تر کرده است. البته درست است ذوب آهنی ها در ليگ به موفقيت های مد نظر نرسيده اند اما اين تيم در مسابقاتی که پيروز نشده هم فرصت های بسياری از دست داده و قطعا خط دفاع و دروزاه بان پرسپوليس روز سختی را پيش رو دارند.

در نقطه مقابل آمادگی رضا حقيقی، مارکو و ولاتکو که به خوبی غلامرضا رضايی و هادی نوروزی را تغذيه می کنند اگر همانند بازی های گذشته بازی کنند می توانند زمينه ساز پيروزی پرسپوليس باشند. هر چند محمد قاضی هم انگيزه بالايی دارد تا مقابل تيم سابق خود گلزنی کند. البته اگر اين فرصت به او داده شود.

تقابل مجدد مرتضی کرمانی مقدم مهاجم سالهای پيش پرسپوليس با اين تيم در حاليکه به عنوان دستيار کاظمی روی نيمکت ذوب آهن نشسته است يکی از نکات جالب توجه اين بازی است.

قطعا اين بازی در کنار حساسيت بالا با توجه به اينکه هر دو تيم فوتبال بازی کرده و برنامه های هجومی را در دستور کار خود قرار می دهند زيبا و ديدنی خواهد بود. مسابقه ای که در نهايت يا روند موفقيت های يحيی را تضمين کرده و يا تيم فرهاد کاظمی را به موفقيتی بزرگ و آرامشی مطلوب خواهد رساند.

* برنامه مرحله يک چهارم رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور به شرح زير است:

سه شنبه - ۹۱/۱۲/۱۵
ذوب آهن اصفهان - پرسپوليس تهران ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه فولادشهر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016