چهارشنبه 21 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئال مادريد و دورتموند راهی نيمه نهايی قهرمانان شدند

ايسنا ـ رئال مادريد و دورتموند با برتری در مجموع دو ديدار بر حريفان خود راهی مرحله نيمه نهايی ليگ قهرمانان اروپا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در استانبول رئال مادريد که در بازی رفت موفق شده بود با ۳ گل گالاتاسرای را شکست دهد، در بازی برگشت با نتيجه ۳ بر دو مغلوب تيم ترکيه ای شد اما به نيمه نهايی صعود کرد.

در اين ديدار رئال مادريد خيلی زود بازی را در دست گرفت و می توانست در دقيقه ۳ با ضربه دی ماريا جلو بيفتد که توپ هافبک آرژانتينی از کنار دروازه به بيرون رفت. در ادامه پاس عرضی سامی خديرا به کريستيانو رونالدو رسيد و اين مهاجم پرتغالی قدر اين فرصت را دانست و با يک ضربه دقيق گل اول بازی را به ثمر رساند. با اين گل رونالدوچهل و نهمين گل خود در ليگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند و باعث شد اين بازيکن با رکورد ۴۹ گل دی استفانو و آندره شوچنکو برابر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک دقيقه بعد رونالدو می توانست خودش و تيمش را دو گله کند که توپ او را موسلرا دروازه بان گالاتاسرای مهار کرد. در ادامه از حملات رئال کاسته شد تا از سرعت بازی کاسته شود. سانتر های وزلی اسنايدر از يک سو و حملات همه جانبه رئالی ها از سوی ديگر در دقايق ميانی نيمه نخست بازی حرف اول را می زد. دقيقه ۳۷ وزلی اسنايدر بار ديگر خطر ساز شد و ضربه سنگينی به سمت دروازه رئال زد که لوپس توپ اين هافبک هلندی را در يک مرحله دريافت کرد. در ادامه حملات جسته و گريخته دو تيم ثمری نداشت تا نيمه نخست اين بازی با پيروزی يک بر صفر رئال مادريد برابر گالاتاسرای به پايان برسد.

در نيمه دوم گالاتاسرای بازی را کمی بهتر آغاز کرد. شوت سلچوک در دقيقه ۴۸ می توانست خطر ساز شود که از دست رفت. در دقيقه ۵۶ رونالدو يک موقعيت طلايی را روی پاس دی ماريا از دست داد. يک دقيقه بعد امانوئل ابوئه روی پاس بی نقص وزلی اسنايدر موفق شد گل تساوی بازی را با يک شوت سرکش به ثمر برساند. دقيقه ۶۰ اشتباه مرگبار رافائل واران را اسنايدر می توانست به گل دوم ميزبان تبديل کند که ضربه کم دقت اين هافبک هلندی با فاصله کم به بيرون رفت. دقيقه ۷۱ بازی اسنايدر موقعيت قبلی خود را جبران کرد و دروازه رئال مادريد را باز کرد .

يک دقيقه بعد ديديه دروگبا گل سوم گالاتاسرای را در کمال ناباوری به ثمر رساند تا حتی مورينيو هم نتواند ترس خود را از حذف شدن نشان ندهد.

دقيقه ۷۵ رونالدو می توانست يکی از گل ها خورده را جبران کند که ضربه رونالدو با اختلاف کم به بيرون رفت.

در ادامه مورينيو، آلبيول را به جای اوزيل به ميدان آورد تا از آهنگ حملات تيم ترکيه ای کاسته شود.

دقيقه ۹۱ رونالدو روی پاس بنزما گل دوم خود و تيمش را به ثمر رساند تا بازی با همين نتيجه به پايان برسد. هر چند گالاتاسرای در اين مرحله حذف شد اما هواداران اين تيم بايد به تيم خود ببالنند.

در ديگر ديدار اين مرحله بوروسيا دورتموند که تا دقايق پايانی حذف شده بود، متحول شد و موفق شد ۳ بر ۲ مالاگا را شکست دهد و به نيمه نهايی راه يابد.

در اين ديدار ميزبان بازی را خوب شروع کرد اما نتوانست از موقعيت های ابتدايی خود استفاده کنند. در دقيقه ۲۴ لواندوفسکی می توانست پيام آور شادی در وست فالن شود که ضربه اين مهاجم لهستانی از دست رفت.

دقيقه ۲۶ خوآکين موفق شد با ضربه دقيق گل اول مالاگا را به ثمر برساند تا سکوت مطلق در وست فالن حکمفرما شود. پس از اين گل ميزبان سراپا حمله شد و در دقيقه ۳۸ با گل روبرت لواندوفسکی موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا دورتموند را برای صعود از اين مرحله اميدوار کند. در ادامه حملات دورتموند بی ثمر ماند تا نيمه نخست اين بازی با تساوی يک بر يک به پايان برسد.

در نيمه دوم مالاگا بازی را بهتر آغاز کرد. دقيقه ۴۸ خواکين می توانست خودش و تيمش را دوگله کند که وايدن فالر دروازه بان دورتموند با يک واکنش استثنايی اين فرصت را مهار کرد. در ادامه بازيکنان دورتموند توپ و ميدان را در اختيار گرفتند اما دفاع مستحکم مالاگا مانع از گلزنی دورتموندی ها شد. دقيقه ۸۲ بازی ايسکو پديده جديد فوتبال اسپانيا موفق شد گل دوم را به ثمر برساند تا مالاگا خود را در يک قدمی نيمه نهايی ليگ قهرمانان ببيند. دقيقه ۹۰ مارکو رويس کار را به تساوی کشاند تا دورتموند به صعود در دقايق پايانی اميدوار شود و فيليپه سانتانا در دقيقه ۹۱ وست فالن را غرق در شادی کرد تا يک پيروزی دراماتيک در اين ديدار برای دورتموند شکل بگيرد و بازی به پايان برسد. به اين ترتيب مالاگا نيز مانند گالاتاسرای حذف شده های آبرومند ليگ قهرمانان بودند.

تابلو نتايج (مجموع رفت و برگشت)

رئال مادريد ۵ – گالاتاسرای ۳
بوروسيا دورتموند ۳ – مالاگا ۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016