دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
27 فروردین» شهرداری تبريز ليگ برتری شد
13 مهر» هي نگوييد تباني شده!، رضا نادم، اعتماد
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اقدام به تبانی برخی از اعضای تيم شهرداری، پای چند تيم در ميان است

ايسنا ـ نايب‌رييس فدراسيون فوتبال از اقدام به تبانی بعضی از اعضای کادرفنی تيم شهرداری تبريز خبر داد و گفت: مشغول جمع‌آوری مدارک هستيم تا آنها را به مراجع قضايی ارجاع دهيم.

رييس کميته رسيدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه اقدام به تبانی برخی افراد در کادر فنی و سرپرستی تيم فوتبال شهرداری تبريز محرز شده است، اظهار کرد: ما هنوز مشغول جمع‌آوری مدارک هستيم. اگرچه اقدام به تبانی صورت گرفته است اما هنوز جزييات آن درباره افراد مختلف به اثبات نرسيده است و کميته رسيدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال همچنان در حال بررسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد هادی آيت‌اللهی در پاسخ به اين سوال که آيا با محرز شدن اقدام به تبانی، تيم شهرداری تبريز به ليگ دسته يک سقوط می‌کند، گفت: ما به مجموعه باشگاه شهرداری تبريز کاری نداريم و در حال پيگيری تخلفات عوامل تيم‌ها و افراد مختلف هستيم. بنابراين الان نمی‌توان صحبتی در اين باره داشت. گروه‌های مختلفی در سراسر کشور موضوع را پيگيری کرده و مدرک جمع می‌کنند.

تبانی‌ مربوط به چند تيم است

وی افزود: اقدام به تبانی‌ و موارد مشکوک مربوط به يک مسابقه يا يک مربی نيست بلکه در چندين مسابقه و با دخالت عوامل مختلفی شامل مربی، بازيکن و سرپرست ديده شده که تا زمانی که چيزی به اثبات نرسد نمی‌توانيم با قطعيت از آن سخن بگوييم. حتی تمام موارد مربوط به يک تيم نيست و چندين تيم در ليگ دسته يک احتمالا درگير اين موارد باشند. ما با تکميل مستندات و مدارک کافی، آنها را به مراجع قضايی ارجاع خواهيم داد.

نايب‌رييس اول فدراسيون فوتبال در پاسخ به اينکه آيا کميته انضباطی فدراسيون هم به اين موارد رسيدگی خواهد کرد به ايسنا گفت: در پايان بررسی‌ها اگر مواردی وجود داشت که رسيدگی به آنها در حيطه وظايف کميته انضباطی بود، آن را به کميته انضباطی ارجاع می‌دهيم و مابقی تحويل مراجع قضايی می‌شود.

کمالوند و مربيان شهرداری فعلا معلق‌اند نه محروم

وی درباره منع فعاليت فراز کمالوند و ساير اعضای کادر فنی تيم شهرداری تبريز و اينکه آيا آنها از ادامه فعاليت در فوتبال محروم شده‌اند توضيح داد: ما کادر فنی تيم شهرداری را محروم نکرديم بلکه فعاليت آنها فعلا معلق است تا رسيدگی‌ها کامل شود. در بررسی‌ها مشخص شد که اينها مورد اتهام قرار گرفتند و اقدام به تبانی برخی از آنها محرز است. ممکن است محروم شوند و شايد هم نشوند؛ همه چيز بستگی به مدارک جمع‌آوری شده ما دارد.

امکان سقوط به دو ده پايين‌تر هم وجود دارد

رييس کميته رسيدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال در واکنش به اينکه در صورت اثبات تبانی از سوی عوامل تيم شهرداری تبريز آيا اين تيم دوباره به ليگ دسته يک برمی‌گردد به ايسنا گفت: الان بحث فردی است و موضوع تيمی نيست. اگرچه پای عواملی وسط است که در دو سه تيم کار می‌کردند. اما بی‌ترديد اگر تخلفات مسجل شود، طبق قوانين موجود امکان سقوط تيمی به ۲ رده پايين‌تر هم وجود دارد.

يک هفته ديگر بررسی‌هايمان تکميل می‌شود

آيت‌اللهی درباره اين مطلب که پس تيم‌های بالای جدولی ليگ دسته يک که نتوانستند به ليگ برتر صعود کنند، بايد آماده حضور احتمالی در فصل آينده ليگ برتر باشند نيز اظهار کرد: به هر حال ما سعی می‌کنيم تا هفت، هشت روز آينده بررسی‌ها را تکميل کنيم تا هرگونه تصميم‌گيری احتمالی خللی در برنامه‌های آتی ايجاد نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016