دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا اين ستارگان به جام جهانی ۲۰۱۴ می رسند؟‌

ايسنا ـ جام جهانی رقابتی است که قرار است بهترين بازيکنان جهان در آن برای رسيدن به جام زرين آن به رقابت بپردازند , اما به نظر می رسد در جام جهانی سال آينده که در برزيل برگزار می شود, چندين ستاره سرشناس مثل همه جام های قبلی غايب خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اگرچه ۳۲ کشور نهايی حاظر در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل تا ماه نوامبر ۲۰۱۳ مشخص نخواهند شد, اما رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره های مختلف بيش از نيمی از راه خود را سپری کرده است و چهره تيم های مدعی حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ تا حد زيادی مشخص شده است. با اين حال تصوير ظاهر شده از جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل برای چندين ستاره فوتبال تصويری مات و کدر است. ستارگانی که شانس زيادی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



تساوی انگليس برابر مونته نگرو شانس حضور انگليس در جام جهانی ۲۰۱۴ را در هاله ای از ابهام قرار داده است. اما در ميان قدرتهای بزرگ جهان تنها انگليس نيست که برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ کار سختی پيش رو دارد. کشورهايی مثل پرتغال و اروگوئه نيز کار بسيار سختی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ دارد.

البته اين را بايد در نظر داشت که خيلی از بازيکنان اين ليست از قاره اروپا هستند. در قاره اروپا تيم های سرگروه در گروه های ۹ گانه به طور مستقيم به جام جهانی ۲۰۱۴ راه پيدا می کنند و تيم های دوم به بازی های پلی اف راه پيدا می کنند که بايد به صورت رفت و برگشت با يکديگر بازی کنند.

وقتی بخواهيم دنبال ستارگانی باشيم که به دليل ضعف تيم های ملی شان احتمال غيبت در جام جهانی ۲۰۱۴ دارند, با ليستی طولانی از بازيکنان بزرگ مواجه می شويم.

اکنون تيم برتر از بازيکنانی که احتمال غيبت آنان در جام جهانی ۲۰۱۴ زياد است را بررسی می کنيم.

دروازه بان

‌پيتر چک (چک)

دروازه بان شماره يک چلسی مدت هاست به عنوان يکی از دروازه بانان برتر جهان شناخته می شود اما در تيم ملی چک که به عنوان کاپيتان محسوب می شود, پيتر چک شرايط سختی برای حضور در جام جهانی دارد. چک اکنون در رده سوم گروهش درمقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ قرار دارد. به نظر می رسد پس از غيبت چک در جام جهانی ۲۰۱۰ بايد منتظر غيبت ديگری از اين بازيکن در جام جهانی ۲۰۱۴ به همراه هم تيمی هايش در تيم ملی چک باشيم.

مدافعان

برانيسلاو ايوانويچ (صربستان)

صربستان به راحتی توانست به جام جهانی۲۰۱۰ آفريقا جنوبی صعود کند اما اين کشور کار سختی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ دارد. اما به نظر می رسد ايوانويچ نيز به همراه هم تيمی اش پيتر چک تابستان سال آينده به جای شرکت در جام جهانی ۲۰۱۴ مشغول تمرينات پيش فصل با باشگاهشان باشند. صربستان پس از بلژيک کرواسی با ۹ امتياز اختلاف در رده سوم گروه يک مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل قرار دارد.

پپه (پرتغال)

مدافع رئال مادريد يکی از ستارگان پرتغالی است که خطر نرسيدن به جام جهانی ۲۰۴ آنها را تهديد می کند. اين مدافع برزيلی در جام جهانی۲۰۱۰ در تيم ملی پرتغال بازی کرد اما در سن ۳۰ سالگی بعيد است بتواند در جام جهانی ديگری حضور داشته باشد. پرتغال اکنون پس از روسيه و رژيم صيهونيسيتی در رده سوم گروهش درمقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل قرار دارد.

دانيل آگر (دانمارک)

دانمارک معمولا در راه مقدماتی تورنمت های مهم عملکرد خوبی ارائه می داد اما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ اوضاع برای دانمارکی ها خوب پيش نرفته است. کاپيتان تيم ملی دانمارک که در ليورپول توپ می زند همراه کشورش در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل عملکرد خوبی نداشتند.آنها در ۵ بازی مقدماتی فقط ۶ امتياز بدست آوردند.

فابيو کوئنترائو (پرتغال)

در جام جهانی ۲۰۱۰ بود که مدافع چپ رئال مادريد اولين حضور خود در اين رويداد بزرگ را تجربه کرد. اکنون به نظر می رسد کوئنترائو برای تجربه ديگر حضور در اين رقابتها بايد تا سال ۲۰۱۸ صبر کند. پرتغال پس از تساوی ۳ بر۳ با رژيم صيهونيستی در رده سوم گروه خود قرار دارد.

هافبک ها

کوادو آساموآ (غنا)

خارج از قاره اروپا, در قاره آفريقا غنا بزرگترين تيمی است که خطر نرسيدن به جام جهانی ۲۰۱۴ را حس می کند. در قاره آفريقا از هر گروه تنها يک تيم به جام جهانی صعود می کنند و در گروه غنا , زامبيا عملکرد خوبی داشته است و صدرنشين است. اين بدان معنا اسنت که آساموآ ستاره يوونتوس در حسرت جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل خواهد ماند.


کريستين اريکسون (دانمارک)

اريکسون يکی از پديده های ناب فوتبال در قاره اروپا است. اين بازيکن در يورو ۲۰۱۲ درخشش خوبی با وايکينگ ها داشت. بازيساز آژاکس بايد ۴ سال ديگر منتظر بماند تا در جام جهانی ديگری بازی کند.


گرت بيل (ولز)

در ليست بازيکنان بزرگی که در جام جهانی بازی نکردند نام رايان گيگز برای هميشه در خاطر فوتبالدوستان خواهد ماند. همزمان هافبک ۲۳ ساله ولزی دوست ندارد تادچار اين سرنوشت تلخ شود. بيل همراه تاتنهام عملکرد بسيار خوبی داشته است اما آنها در گروه يک مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل شرايط خوبی ندارند.

کريستيانو رونالدو (پرتغال)

مخمصه پرتغال در راه رسيدن به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل به اين معنا است که يکی از بهترين بازيکنان جهان در اين رقابت ها غايب خواهد بود. مهاجم رئال مادريد که کاپيتان تيم ملی کشورش است نياز است تا هم تيمی هايش را ترغيب کند تا در ۴ بازی باقيمانده پرتغال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل به ۴ پيروزی برسند . در غير اين صورت پرتغال در حسرت جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل خواهد ماند.


زلاتان ابراهيموويچ (سوئد)

سوئد در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل بی شکست بوده است اما بد شانسی آنها در اين بوده است که سوئدی ها با آلمان همگروه شدند. آنها اکنون پس از اتريش در رده سوم جدول گروه خود هستند تا شانس رسيدن سوئدی ها به پلی اف جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل نيز زياد نباشد.


لوئيس سوآرس (اروگوئه)

پس از چهارمی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۰ و قهرمانی در کوپا آمه‌ريکا ۲۰۱۱, به نظر می رسد نسل طلايی اروگوئه به اتمام رسيده است. انها ۲ امتياز نيست به حضور در پلی اف مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در قاره آمريکا جنوبی فاصله دارند و اگر اروگوئه نتواند به جام جهانی ۲۰۱۴ را پيدا کند غيبت لوئيس سوآرس بيش از هر چيز ديگری نمود پيدا خواهد کرد.

با توجه به قانون ميانگين در رياضی احتمال می رود يکی از بازيکنان بالا در جام جهانی حضور داشته باشد. به اين ترتيب نياز به يک بازيکن ديگر داريم و آن هم کسی نيست جز مهاجم منچستر يونايتد و تيم ملی مکزيک.

خاوير هرناندز (مکزيک)

مکزيک اکنون در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در منطقه آمريکا شمالی و مرکزی بين شش کشور در رده پنجم قرار دارد. اگر زلاتان و سوآرس بتواند تيم های ملی کشورشان را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل هدايت کنند , خاويرهرناندز جانشين خوبی برای آنهاست.

ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در قاره های مختلف جهان خرداد ماه (ژوئن ۲۰۱۳) برگزار می شود و تيم ها برای حضور در اين رويداد بزرگ تمام تلاش خود را به کار خواهند بست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016