سه شنبه 10 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانيل داوری: ايران يکی از شانس‌های صعود به جام جهانی است

دروازبان ايرانی الاصل تيم فوتبال اينتراخت برانشويگ تاکيد کرد که ايران هنوز هم يکی از شانس‌های صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ است.

به گزارش ايلنا، دانيل داوری که دوشنبه شب با برنامه ۹۰ گفت و گو می‌کرد در ابتدا با اشاره به اينکه هنوز نمی‌تواند فارسی صحبت کند، اظهار کرد: من زمانی که بچه بودم يکبار به ايران رفته بودم و يکبار هم برای بازی اخير تيم ملی به ايران سفر کردم. البته در اين مدت سعی کرده‌ام زبان فارسی را ياد بگيرم، حضور در ايران تجربه خوبی داشت و خيلی از چيزها را ياد گرفتم. از حالا به بعد هم بيشتر می‌خواهم بياموزم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره اينکه پيش از اين به ايران سفر داشته اظهار داشت: زمانی که کودک بودم يکبار به ايران آمدم. برای بازی با کويت هم که به اردوی تيم ملی در دبی رفتم.

دروازه بان ايرانی تيم برانشويگ درباره علاقه‌اش به غذاهای ايرانی گفت: قورمه سبزی را بسيار دوست دارم. پدرم غذاهای ايرانی را خيلی خوب درست می‌کند.

داوری در مورد اينکه خود را ايرانی يا آلمانی می‌داند تصريح کرد: اين سئوال سختی است. من در آلمان بزرگ شدم اما طبيعی است که خودم را ايرانی هم می‌دانم. پدرم ايرانی است و با خصوصيات رفتاری ايرانی‌ها آشنا هستم. در واقع خودم را چندفرهنگی می‌دانم.

اين دروازه بان ملی‌پوش افزود: از يک سال پيش کلاس رفته‌ام تا بتوانم فارسی صحبت کنم. در آلمان هم چند دوست ايرانی دارم ضمن آنکه با اشکان دژاگه هم در ارتباط بودم.

وی درباره نخستين حضورش در اردوی تيم ملی فوتبال خاطر نشان کرد: تجربه بسيار خوبی بود. ابتدا مضطرب بودم چراکه کسی را نمی‌شناختم و در کشور بيگانه بودم اما به مرور روحيه جديدی پيدا کردم و فوتبال جديد برايم بسيار مهيج بود. توانستم خودم را با شرايط وفق دهم و با بقيه بازيکنان هم خوب بودم به گونه‌ای که بعد از بازی دوست نداشتم به خانه برگردم.

دروازه بان تيم ملی در مورد نحوه ارتباط با بازيکنان اين تيم گفت: بيشتر با بازيکنان انگليسی صحبت می‌کردم، سپس اشکان دژاگه به اردو آمد و صحبت‌ها را به آلمانی برايم ترجمه می‌کرد. بيشتر بازيکنان هم انگليسی بلد بودند و مشکلی نبود.

داوری درباره نيمکت نشينی‌اش در تيم برانشويگ تصريح کرد: دليل اين موضوع را بايد از مربی تيم سوال کنيد. مربی در اين باره با من صحبت کرد و گفت که پتکوويچ به دليل تلاشی که در تمرينات دارد حقش است تا بازی کند و به نظر من هم خواسته درست و به حقی بود. فصل طولانی است و من هم جزئی از تيم هستم و بی‌ترديد برای اين موضوع بدخلقی نخواهم کرد.

وی افزود: در اين فصل ۲۸ بازی انجام دادم و فصل خوبی داشته‌ام. کوتاه نخواهم آمد و برای بازی‌های بعدی بيشتر تلاش می‌کنم.

دروازه بان تيم ملی فوتبال درباره اينکه حضور در تيم ايران برای بازی با کويت سبب افت او شده تاکيد کرد: خير، برعکس اعتمادبه‌نفس بيشتری پيدا کردم و با روحيه بهتری به آلمان بازگشتم چون دعوتم به تيم ملی تاييدی بر عملکرد من بود.

داوری در مورد ادعای نشريه کيکر که باشگاه برانشويگ برای حضور در بوندس‌ليگا به دنبال يک دروازه بان آينده دار است، گفت: من نمی‌دانم. در روزنامه‌ها خيلی چيزها می‌نويسند. اين حق باشگاه است که هر دروازه بانی می‌خواهد جذب کند و من هم به عنوان بازيکن بايد خوب کار کنم تا خودم را ثابت کنم.

وی درباره شانس تيم ايران برای رفتن به جام جهانی گفت: تمام سعی خود را انجام می‌دهيم. ۳ بازی ديگر داريم. تحت فشار هستيم و بايد در اولين بازی حتما پيروز شويم. معتقدم شانس خوبی برای صعود به جام جهانی داريم.

داوری در مورد اينکه فکر موفقيت با تيم باشگاهی خود برای رسيدن به بوندس‌ليگا و امکان حضور در جام جهانی را تا چند ماه پيش داشته يا نه تصريح کرد: نه از قبل نمی‌شد اين مسئله را حدس زد که همه چيز تا اين اندازه خوب پيش برود. با اين حال هر کسی اميدوار است اين راه را طی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016