پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه نويی: بعد از بازی با الشباب تکليفم را با استقلال مشخص می‌کنم

مهر ـ سرمربی تيم استقلال با تاکيد بر اينکه چون تکليف ماندنم در اين تيم مشخص نيست، ليست بازيکنان مورد نظرم را به باشگاه نداده‌ام، گفت: تا بعد از بازی با الشباب در خدمت استقلال هستم و بعد از آن برای ماندن يا رفتن تصميم می گيرم.

به گزارش خبرنگار مهر، امير قلعه نويی در نشست خبری پيش از ديدار تيم های فوتبال استقلال و داماش ضمن بيان مطلب فوق گفت: روزی که به استقلال آمدم با عشق آمدم و با اين تيم قرارداد دو ساله امضا کردم. هدف اصلی من تغيير در افکار تاکتيکی و اخلاقی بود و برای اين کار برنامه ريزی دو ساله داشتم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه افزود: در نيم فصل اول مشکلات بسياری داشتيم که بی پولی مهم ترين آن بود اما من از بازی با الهلال ناراحت هستم و اگر صد بار ديگر هم سوال بکنند، همين موضوع را مطرح می کنم چون انتظار نداشتم برخی از تماشاگران چنين رفتاری با من بکنند و اين مساله اصلا برای من قابل حل نبود چون من با استقلال به دسته ۳ رفتم، قهرمان آسيا شدم ولی تا به حال چنين رفتاری در هواداران نديده بودم.

قلعه نويی تصريح کرد: ما در مقابل سپاهان بازی را با دو گل واگذار کرديم اما ۱۵ دقيقه هواداران ما را تشويق کردند با اين شرايط برای من قابل حل نيست که در ليگ قهرمانان سرگروه باشيم و عده ای چنان رفتاری با من داشته باشند. ما بايد يک فرهنگ جديد را در فوتبال کشورمان جايگزين کنيم.

قلعه نويی تاکيد کرد: شما به پژمان منتظری نگاه کنيد در تمرينات يک دقيقه غيبت نداشته، پول کمی را هم از استقلال گرفته، اما با جان و دلش برای اين تيم بازی کرد. ما بايد همان طور که گهر فرهنگ جديدی را در فوتبال ايران پايه ريزی کرد، در استقلال نيز چنين فرهنگی را برقرار کنيم.

سرمربی تيم استقلال تاکيد کرد: من در اولين سال حضورم در تيم سپاهان تا رده هفدهم هم نزول داشتم، اما چنين رفتاری را از هواداران اين تيم نديده ام. من استقلالی را دوست دارم که هوادارانش در هر شرايطی عاشق تيم خود باشند و با جان و دل به فکر موفقيت تيمشان باشند. من تا بعد از بازی با الشباب در خدمت تيم استقلال هستم و بعد از آن برای ماندن يا رفتن تصميم خواهم گرفت.

سرمربی تيم استقلال در پاسخ به اين سوال که آيا از عملکرد تيم استقلال در اين فصل راضی بوديد، يا خير، گفت: استقلال دوباره ساخته شد. همه مطالعات من و دوستانم درست بود. ما در نيم فصل تيم سازی کرديم. من معمولا يکماه قبل از شروع مسابقات بازيکنان تمامی ليگ را زيرنظر می گيرم و با توجه به نيازم به بازيکنانی که دارم مانند سرعتی، بلندزن و... آنها را مدنظر قرار می دهم، اما خدا را گواه می گيرم که در حال حاضر با هيچ بازيکنی نه صحبت کرده ام و نه به خود اجازه اين کار را خواهم داد.

وی در پاسخ به اين سوال که شما به هر تيمی که می رويد ستاره های فوتبال را با خود به آنجا برده و آنها را مديريت می کنيد، گفت: من اصلا اين صحبت را قبول ندارم. روزی که به استقلال آمدم وحيد طالب لو و مجتبی انصافی از فجر سپاس داوود سيدعباسی را از صنعت نفت آوردم آيا در آن زمان آنها به همراه رضا عنايتی و سياوش اکبرپور ستاره فوتبال ايران بودند؟ شاخصه گروه من اين است که به دنبال تيم سازی هستيم. زمانينکه در استقلال اهواز بودم در نيم فصل دوم، چهارم شديم، به مس کرمان رفتم و با تفاظل گل دوم شديم.

قلعه نويی تاکيد کرد: من کلمه بازيکن سالاری را کلمه ای بسيار غلط می دانم شما اگر بازيکنی داريد بايد با آن طوری رفتار کنيد که آنها حد و حدود خود را بدانند و در قالب تاکتيکی شما قرار بگيرند. من هميشه معتقدم بايد به بازيکنان شاخص و بزرگ تيم خود مسئوليت بيرون از زمين را هم بدهيد و من اين وظايف را به بازيکنانی مثل محمود فکری، عليرضا منصوريان، جواد نکونام و مجتبی جباری داده ام. به عنوان مثال بايد بگويم که در حين ديدار مقابل فولاد و قبل از آن پنالتی که جواد آن را به گل تبديل کرد مجتبی را کنار زمين فراخواندم که آيا موافق هستی چهار- سه- سه بازی را ادامه بدهی؟ من هميشه از بازيکنانم مشاوره می گيرم و اصلا آن را عيب نمی دانم.

وی در پاسخ به اين سوال که به نظر شما کيفيت ليگ امسال خوب بوده است، گفت: ليگ امسال خوب نبود و دو علت مهم داشت که يکی از آن تعطيلات بی مورد بود و ديگری کيفيت بد تمام زمين های چمن ايران بود.تنها استاديوم آزادی بهترين کيفيت داشت که آن هم متاسفانه چند وقت پيش کيفيت مطلوب خود را از دست داد.

سرمربی استقلال تهران در پاسخ به اين سوال که عده ای از ورزشکاران در شورای شهر ثبت نام کرده اند و حتی رد صلاحيت شده اند، آيا به نظر شما حضور ورزشکاران در جمع سياسيون درست است، يا خير، گفت: من آدم سياسی نيستم و از من سياسی سوال نفرماييد. حتی به من عده ای نيز پيشنهاد دادند که در شورای شهر ثبت نام کنم اما من عاشق مستطيل سبز هستم و به سياست کاری ندارم.

وی در ادامه و در خصوص حضور بيشتر پيشکسوتان و صحبت های اخير حسن روشن نيز گفت: من به حسن روشن ارادت خاصی دارم اگرچه وی برخی اوقات عليه من نيز صحبت کرده اما اعتقاد دارم بخشی از قهرمانی ما انتقادات سازنده پيشکسوتان بود.من در ختم مرحوم والده نصرالله عبدالهی از پيشکسوتان استقلال خواستم که حضور بيشتری در تمرينات داشته باشند تا ما بتوانيم از تجربيات آنها به نحو احسنت استفاده کنيم.

سرمربی استقلال تاکيد کرد: اميدوار هستم که پيشکسوتان تيم استقلال اتاق فکر تشکيل بدهند و اگر سال آينده نيز در استقلال بودم با آنها در خصوص هر بازی صحبت خواهيم کرد و از نقطه نظرات آنها استفاده خواهيم کرد.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا برای فصل آينده ليستی از بازيکنان جديد را به مديرعامل يا اعضای هيات مديره داده ايد يا خير، گفت: تا الان هيچ صحبتی با مديرعامل و اعضای هيات مديره نکرده ام چون هنوز مشخص نيست که آيا فصل آينده در استقلال حضور داشته باشم يا خير.

امير قلعه نويی داماش سرمربی جوان تيم داماش را آينده دار توصيف کرد و افزود: افشين ناظمی مربی جوانی است و به همراه بازيکنانش نتايج خوبی کسب کرده و اگر هم در بازی ها شکستی را متحمل شده به دليل بدشانسی بوده است.

سرمربی تيم استقلال تهران در پايان در خصوص بازيکنان محروم و مصدوم اين تيم مقابل داماش، گفت: ما خسرو حيدری را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهيم داشت و با توجه به نزديکی ديدار مقابل الشباب امارات به چند بازيکن خود استراحت خواهيم داد تا برای ديدار مقابل الشباب آماده باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016