پنجشنبه 20 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران در انتظار شگفتی ديگری از ولاسکو

ليگ جهانی واليبال، ايران - آلمان

روزنامه شرق ـ تيم‌ملی واليبال ايران سه‌شنبه شب در حالی وارد ايران شد که با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد؛ چيزی که باعث تعجب خوليو ولاسکو سرمربی تيم‌ملی ايران و بازيکنان تيم شد. تيم‌ملی واليبال قرار بود با پرواز چارتر به ايران بيايد، اما به گفته محمود افشاردوست دبير فدراسيون واليبال به خاطر اينکه خارج از برنامه‌ريزی بود بعضی کشورهای حاضر در مسير، مجوز عبور از فضايشان را ندادند، و ملی‌پوشان واليبال پس از نزديک به ۱۸ ساعت پرواز و ساعت‌ها انتظار و البته با سه ساعت تاخير از هاوانا به مسکو و سپس به تهران رسيدند، تا خود را برای بازی برابر آلمان آماده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو تيم واليبال ايران و آلمان در حالی جمعه شب به مصاف هم می‌روند که شاگردان ويتال هينن، سرمربی ژرمن‌ها پيش از رويارويی با ايران با کسب ۱۴ امتياز از هشت بازی خود در رده چهارم جدول رده‌بندی گروه دوم قرار دارند و می‌توانند در صورت پيروزی بر ايران، آن هم در سالن ۱۲هزار نفری آزادی همراه با ايتاليا مسافر آرژانتين (ميزبان مرحله نهايی) شوند. تيم ايران هم در نخستين حضورش توانسته خود را به عنوان يک مدعی مطرح کند و از هشت بازی خود توانسته ۱۲ امتياز کسب کند. شاگردان ولاسکو با نتايجی که برابر ايتاليا و کوبا و حتی صربستان کسب کردند نشان دادند که زنگ تفريح حريفان نيستند و می‌توانند بر هر حريفی غلبه کنند و حال بايد ماند و ديد که چه نتيجه‌ای در بازی ايران و آلمان رقم خواهد خورد. چشم روس‌ها که بازی‌هايشان تمام شده و با ۱۹ امتياز از ۱۰ بازی خود در جايگاه دوم قرار دارند به بازی ايران و آلمان است تا اگر ژرمن‌ها نتوانستند از ايران امتياز بگيرند، جشن صعود به مرحله نهايی برپا کنند. در صورت پيروزی تيم‌ملی ايران می‌توان انتظار داشت، تهران و ساير شهرهای ايران شب به يادماندنی ديگر را پشت سربگذارند.

آلمان مانند ايران

آلمان مانند ايران يکی از پديده‌های نوظهور در واليبال است، آنها در يکی از بهترين دوران خود قرار دارند؛ پس از کسب عنوان پنجم رقابت‌های المپيک ۲۰۱۲ لندن حالا تصميم دارند با هدايت هينن برای نخستين بار خود را برای حضور در مرحله نهايی ليگ جهانی آماده کنند. ژرمن‌ها پس از ۳۷سال انتظار سرانجام در سال ۲۰۰۸ وارد رقابت‌های المپيک شدند؛ در آن زمان مکولسو، سرمربی آلمان‌ها بود که در حال حاضر خود را بازنشسته کرده است. در زمان وی تيم واليبال آلمان يکی از تيم‌های مطرح دنيا بود و توانستند در مسابقات قهرمانی جهان نهم شوند و در رقابت‌های قهرمانی اروپا مقام پنجم را به خود اختصاص دادند. اين تيم توانست در سال ۲۰۰۹ قهرمان ليگ اروپا شود و جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۰ و همچنين ليگ جهانی را کسب کند. ژرمن‌ها در سال ۲۰۰۹ هم مقام ششم رقابت‌های قهرمانی اروپا را از آن خود کردند.

يک بازی، يک شکست

آلمان‌ها نيز به رغم اينکه خيلی‌ها روی اين تيم در جمع بزرگان جهان حساب باز نمی‌کردند با ۱۰ دوره حضور در ليگ جهانی نشان داده‌اند که تيم کم‌تجربه‌ای نيستند؛ خصوصا آنکه آنها در سال‌های اخير به عنوان يک پديده در واليبال اروپا و جهان نتايج بسيار ارزشمندی گرفتند. ژرمن‌ها به رغم نداشتن گروزر و آندرا کاپيتان قديمی خود با ستارگانی چون شوبس، بيوگراپی و مارکوس بوم چشم به صعود دارند؛ ايران و آلمان تاکنون بازی رسمی مقابل هم در بزرگسالان نداشته‌اند و تنها رويارويی دو تيم مربوط به جام واگنر لهستان است که ايران ۳ بر صفر باخت. خوليو ولاسکو سرمربی تيم‌ملی ايران در مورد بازی با آلمان می‌گويد: آلمان تيم قدرتمندی است و اين روزها به آمادگی رسيده است. آنها شانس صعود دارند. برابر ما به پيروزی نياز دارند تا راهی مرحله بعد شوند. با اين شرايط مطمئنا کارمان دشوار خواهد بود. پرواز طولانی نيز داشتيم و حالا بايد برای يک رقابت دشوار آماده شويم. ما برابر اين تيم در جام جهانی بازی کرديم و ۳ بر صفر مغلوب شديم. حريف ما قدرتمند است و ما بايد باز هم ياد بگيريم. تيم‌های ايران و آلمان روزهای جمعه و شنبه ۲۱ و ۲۲ تير از ساعت ۲۱ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران به مصاف هم می‌روند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016