چهارشنبه 10 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واليبال قهرمانی آسيا: پيروزی مقتدرانه ايران برابر کره‌جنوبی

تيم ملی واليبال ايران در دومين ديدار خود در مرحله دوم رقابتهای قهرمانی آسيا برابر کره جنوبی به برتری دست يافت. شاگردان ولاسکو اگرچه در ست سوم به خاطر دست کم گرفتن حريف نتيجه را واگذار کردند اما در سه ست ديگر اين تيم را پشت سر گذاشتند تا اين بازی حساس را به سود خود خاتمه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم‌های ملی ايران و کره‌جنوبی حساس‌ترين ديدرا مرحله دوم رقابتهای قهرمانی آسيا را در امارات برگزار کردند. ديداری که به باور خيلی‌ها فينال زودرس اين دوره از مسابقات بود و در پايان آن تيم ملی ايران مطابق انتظارات بازی را با برتری به سود خود خاتمه داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم کشورمان در اين بازی حريف خود را ۳ بر يک و با امتيازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۶ ، ۲۰ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۳ شکست داد تا بار ديگر به پارک کی‌ وون، سرمربی پرحاشيه حريف ثابت کند که با کری خوانی و جو سازی نمی‌تواند حريف تيم ملی ايران شود.

تيم ايران در اين بازی با ترکيب سعيد معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، حمزه زرينی، امير غفور و فرهاد ظريف گام به اين ميدان گذاشت و از همان ابتدای کار برتری خود را روی تور به رخ حريف کشاند. اعتماد به نفس بالای بازيکنان ايران و ترس بازيکنان کره‌ای باعث شد تا تيم کشورمان خيلی زود از حريف خود فاصله بگيرد و با وجود اينکه در اواخر اين ست شاگردان ولاسکو امتيازات زيادی را از دست دادند ولی در نهايت ۲۵ بر ۱۸ برنده شدند.

در ست دوم کره‌ای ها تا امتياز ۵ با ايران پيش آمدند ولی در ادامه دفاع روی تور خوب تيم ايران باعث شد شکاف ست نخست بين دو تيم بار ديگر ايجاد شود و تيم کشورمان از حريف خود فاصله بگيرد. تيم ايران که در استراحت فنی اول اين ست ۸ بر ۵ از حريف خود پيش افتاده بود در نهايت اين ست را ۲۵ بر ۱۶ از آن خود کرد.

در ست سوم تيم کره منسجم‌تر بازی کرد و در مقابل بازيکنان کشورمان هم حريف را تا حدی دست کم گرفتند و همين باعث شد تا کار برای شاگردان ولاسکو گره بخورد. با وجود اينکه در وقت اول استراحت فنی اين ست تيم کشورمان ۸ بر ۷ از حريف پيش افتاده بود ولی در ادامه چند دريافت ضعيف از بازيکنان کشورمان و دفاع روی تور خوب کره باعث شد حريف از ايران پيش بيافتد و در استراحت دوم فنی برتری ۱۶ بر ۱۴ را رقم بزند. در ادامه کار دريافت‌های تيم ايران متزلزل شد و کره بر بازی سوار شد تا در نهايت اين ست با حساب ۲۵ بر ۲۰ به سود کره خاتمه يابد.

ست چهارم با شروع خوب تيم ايران آغاز شد. سرويس های خوبی قائمی و در ادامه دفاع منسجم روی تور بازيکنان کشورمان باعث شد تيم ايران در وقت اول استراحت فنی اين ست ۸ بر ۳ از تيم کره پيش افتد. با اين حال کره با سرويس های خوب خود فاصله را به دو امتياز رساند اما بار ديگر تيم مهاجمان حريف را روی تور مهار کرد تا برتری ۱۶ بر ۱۳ را در وقت دوم استراحت فنی رقم بزند.

بازی دو تيم با عملکرد خوب تيم کره همراه شد تا دو تيم در عدد ۲۳ مساوی شوند اما اسپک خوب زرينی و در ادامه غفور برتری ۲۵ بر ۲۳ ايران را رقم زد تا در نهايت تيم ملی اين ديدار حساس را ۳ بر يک به سود خود خاتمه دهد. حريف بعدی ايران بعد از قرعه کشی مشخص خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016