دوشنبه 22 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش قبل از ديدار با تايلند: توقع دارند سرمربيان فوتبال شعبده بازی کنند، تيم ملی از پيش برنده نيست

مهر ـ سرمربی تيم ملی فوتبال ايران معتقد است اينکه در گذشته تيم ملی ايران مغلوب تايلند نشده، دليلی بر موفقيت تيمش در ديدار فردا سه‌شنبه برابر اين تيم نيست. وی همچنين هدف تيمش را صعود به جام ملت‌های آسيا دانست و گفت: برای اينکه به اين هدف دست پيدا کنيم، بايد در خانه تايلند را شکست دهيم.

به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پيش از ديدار تيمش برابر ايران در مرحله انتخابی رقابتهای جام ملت‌های آسيا ۲۰۱۵ استراليا ضمن بيان مطلب فوق گفت: در بازی فردا برابر تايلند، بار ديگر بايد بصورت متحد از هواداران بخواهيم با حضور در ورزشگاه و حمايت از تيم ملی، روحيه بازيکنان را بالا ببرند تا در کنار ارائه بهترين بازی خود، امتياز لازم را کسب کرده و فوتبالی جذاب را به نمايش بگذاريم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اينکه ما هيچ وقت برابر تايلند بازنده نبوديم، دليل بر اين نيست که بازی فردا تايلند مقابل ما بازنده باشد. در درجه دوم نمی‌توانم تيم ملی ايران را از پيش برنده بدانيم، به خاطر اينکه در اکثر ديدارهای گذشته پيروز شديم.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران همچنين تاکيد کرد: چيزی که برای ما حائز اهميت است، اين بوده که بازی با تايلند، يکی از ديدارهای مرحله مقدماتی ايران در راه صعود به جام ملت‌های آسيا است. ما هدف و وظيفه خود را به خوبی می‌دانيم و شکی نداريم که هدف اصلی‌مان صعود به جام ملت‌های آسيا است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی صحبت‌هايش را اينگونه ادامه داد: اگر می‌خواهيم به اين هدف مهم دست پيدا کنيم، بايد در خانه تايلند را شکست دهيم و با کسب ۳ امتياز اين مسابقه شرايط حضورمان در جام ملت‌های آسيا را فراهم کنيم. ما بايد با تمام تمرکز مقابل تايلند بازی کنيم. برای تايلند احترام قائليم. آنها در بازی خارج از خانه مقابل چين به پيروزی پرگل رسيدند و موفق شدند مقابل بحرين هم پيروز شوند.

کی‌روش در ادامه نشست خبری تاکيد کرد: مطمئنم نياز به يادآوری نيست و شما در جريان هستيد که ما مقابل بحرين به سختی به پيروزی رسيديم. اين به اين معناست که بايد مقابل تايلند با تمام تمرکز به ميدان برويم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه مقابل تايلند از بازيکنان ملی‌پوش ايران چه می خواهد، يادآور شد: تنها چيزی که می‌خواهم اين است که بازيکنان با ذهنيت و طرز نگاه مناسب، با اين مسابقه برخورد کنند. آنها بايد برای تيم بازی کنند. دوست دارم همه بازيکنان يک مطلب را در ذهن داشته باشند و آن اين است که برای موفقيت تيم به ميدان بروند و بازی کنند. اگر اين مسئله عملی شود مقابل تايلند مشکلی نداريم.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در خصوص اينکه سرمربی تيم ملی تايلند اعلام کرده برای کسب يک امتياز به تهران آمده است، خاطرنشان کرد: دانستن اين مسئله خوب است. اين نشان می‌دهد که تايلند برای يک امتياز به تهران آمده و برای گرفتن همين يک امتياز هم انگيزه دارد. گفتن اين مسئله مشکلی ندارد. مهم اين است که ما بازی را ببريم. همانطور که گفتم بايد برای تايلند حتی با وجود اينکه برای کسب يک امتياز آمده، احترام قائل شويم.

وی در ادامه درباره اضافه شدن بازيکنان جديد به تيم ملی و مشکل هماهنگی آنها با ساير بازيکنان، تاکيد کرد: هماهنگی بازيکنان در مدت زمانی کوتاه يک مسئله هميشگی است. با اين حال برگزاری دو تمرين هميشه بهتر از برگزاری يک تمرين بوده است، در واقع هر چه تمرين بيشتر باشد، برای بازيکنان بهتر است. به همين خاطر است که اصحاب رسانه توقع دارند سرمربيان فوتبال شعبده بازی کنند. بعضی اوقات ما می‌توانيم اين کار را انجام دهيم و بعضی اوقات هم نمی‌توانيم ولی من به بازيکنانم اعتقاد و اعتماد زيادی دارم.

کی‌روش ادامه داد: من بازيکنانی در اختيار دارم که تعادل و تداوم تيمی را ضمانت می‌کنند. ۹۵ درصد اين بازيکنان در دو سال گذشته با من کار کرده‌اند و به نظرم مشکلی از اين بابت نخواهيم داشت. ما نيروهای لازم را در تيم ملی اختيار داريم.

وی در خصوص اينکه آيا حضور بازيکنان جديد باعث نمی شود کارش را از نو در تمرينات شروع کند، تصريح کرد: اين همان مسئله‌ای است که ما در ذهن داريم. ما بايد کارمان را به درستی انجام بدهيم ولی اضافه شدن بازيکنان جديد به معنای اين نيست که ما از ابتدا کار می‌کنيم. تمام بازيکنان تيم ملی ضمانت شده‌اند و می‌آيند به ما کمک کنند که به هدفمان برسيم و راهی پيدا کنيم که تيم ملی قوی‌تر باشد. ما با اين روحيه رو به جلو حرکت خواهيم کرد.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در پاسخ به اين پرسش که آيا ۱۱۹ روز بازی نکردن روی کيفيت تيم ملی تاثير نمی‌گذارد، عنوان کرد: من هميشه اين کلمه را می‌گويم که ناراحت و عصبی شدن درست نيست. يک سری کارها است که اگر امروز انجام نشوند، می‌توان فردا انجام داد مثلاً اگر غذا نخوريم يا کتابی ننويسيم فردا می‌توانيم آنها را انجام دهيم.

وی ادامه داد: اما اگر امروز شما مقاله را ارايه ندهيد، فردا با رئيس خود مشکل پيدا خواهيد کرد چرا که همه روزنامه‌ها اخبار روز را منتشر می‌کنند ولی شما اين کار را انجام نداديد، پس کلمه ناراحتی چندان درست نيست. اين حق من است که دغدغه هايم را مطرح کنم. وقتی آبی از پلی رد می شود ديگر راه برگشتی ندارد.

کی‌روش همچنين گفت: وقتی اين همه فرصت برگزاری بازی دوستانه را از دست داده‌ايم، راه برگشتی نداريم. در فوتبال نمی‌توانيم با کلماتی مثل انشاءالله يا فردا جبران می‌کنيم، به دنبال رفع کمبودها باشيم. فرصت از دست رفته ديگر رفته، پس اين وظيفه من است به عنوان سرمربی مسايل روز را مطرح کنم و توجه همگان را به اين مسايل جلب می کنم.

وی با اشاره به يکی از نشست‌های خبری خود با اهالی رسانه‌ها عنوان کرد: در يکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی يکی از خبرنگاران پرسيد که شما از آن دست مربی نيستيد که بعد از دو سال هيچ مطلبی نگوييد ولی بعد از باخت همه چيز را مقصر جلوه دهيد؟، گفت: اين سوال همکارتان نشان می‌دهد که من بايد همه چيز را در زمان درست مطرح کنم و اگر حرف می‌زنم به خاطر اين است که مسئولان و مردم متوجه شرايط و اتفاقات پيرامون تيم ملی باشند.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در ادامه توجهات حاضرين در نشست خبری را به بازی با تايلند معطوف کرد و اظهار داشت: به بازی با تايلند برگرديم مطلب درست اين است که از هواداران بخواهيم در استاديوم حضور داشته باشند و ما را تنها نگذارند. من از رسانه ها خواسته ام تا از هواداران تيم ملی بخواهند که در ورزشگاه حاضر شوند و نشان بدهند که آنها خواستار آماده سازی خوب تيم ملی هستند.

وی در پاسخ به اين سوال که شما ۴ بازيکن تازه وارد مثل داوری و بيت آشور را به تيم ملی دعوت کرده‌ايد، چگونه می‌خواهيد از انتخاب‌های‌ خود دفاع کنيد؟، گفت: همان طور که از قبل در اين باره پاسخ داده ام الان هم همان کار را انجام می دهم پاسخ ما به شما داخل زمين است، اينجا از طريق رسانه هم می توانند ضعيف باشند و هم قوی ولی ديدگاه من فرق دارد.

کی‌روش ادامه داد: ديدگاه من به تيم ملی مثل خانه با درهای بسته نيست، تيم ملی مثل خانه بدون در و پنجره است که درون خانه بايد نفراتی باشند که به تيم ملی کمک کنند. انتخاب‌هايی که پيش رو داريم، در حال حاضر اينها هستند اما بايد روی بازی با تايلند تمرکز کنيم ولی چشمانم و ديدگاهم به آينده نيز توجه دارند.

وی تاکيد کرد: بايد انتخاب‌های درستی برای جام جهانی داشته باشيم و نمی‌توانيم با يک گروه ثابت به جام جهانی برويم چرا که به يک باره ممکن است نيمی از بازيکنان اعلام بازنشستگی کنند، پس يک بار برای هميشه وضعيت خود را با منتقدان مشخص می‌کنم و با تمام انتقادها با روی خوش برخورد می‌کنم.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در اين باره گفت: به نظرم تمام انتقادها مثبت و مثمرثمر هستند، اين يک مساله‌ای است که می‌تواند به من کمک کند و هزينه‌ای هم ندارد اما اگر مثبت نباشند به آنها گوش نمی‌دهم. برخی از اين صحبت‌ها غيرمحترمانه است. تا زمانی که به تيم من و بازيکنانم بی‌احترامی شود، من آن را نمی‌پذيرم. صحبت‌های توهين آميز نشان می‌دهد که با من اعلام جنگ کرده‌اند.

ديدار تيم‌های ملی فوتبال ايران و تايلند در دور رفت از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا ۲۰۱۵ استراليا ساعت ۱۹ فردا سه‌شنبه ۲۳ مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016