دوشنبه 22 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام ملت‌های آسيا: ايران ـ تايلند فردا در آزادی

خبرگزاری مهر- گروه ورزشی: دور رفت از مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسيا در حالی سه‌شنبه با انجام ۹ بازی پيگيری می‌شود که در يکی از اين ديدارها تيم ملی ايران پس از ۱۱۹ روز، با اضافه شدن بازيکنان جديدی از جمله دانيال داوری و مهرداد بيت آشور در ورزشگاه آزادی ميزبان تايلند است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته سوم دور رفت رقابتهای فوتبال مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۵ - استراليا سه‌شنبه با برگزاری ۹ ديدار در قاره آسيا پيگيری می‌شود که در يکی از اين ديدارها تيم ملی فوتبال ايران در ورزشگاه يکصد هزار نفری آزادی برابر ميهمانش تايلند صف آرايی می‌کند.

تيم کی‌روش که پس از بازی حماسی مقابل کره‌جنوبی در شهر اولسان و صعود مستقيم به جام جهانی - يعنی ۱۱۹ روز پيش - در هيچ مسابقه رسمی و دوستانه ديگری به ميدان نرفته است، حالا در حالی برابر تايلند صف آرايی می‌کند که نفراتی همچون اشکان دژاگه پس از مدت‌ها و دانيال داوری و مهرداد بيت آشور برای نخستن مرتبه ممکن است در ترکيب اصلی آن به ميدان بروند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در کنار حساسيت اين مسابقه نمی‌توان جذابيت‌های تماشای اين بازيکنان را ناديده گرفت. نفراتی که به دورگه‌های فوتبال ايران مشهور شده و با اين هدف به تيم ملی اضافه شده‌اند که فوتبال ايران در مسابقات آينده خصوصا جام جهانی با قدرت مضاعف به ميدان رفته و عملکرد بهتری را از خود در مسابقات بين‌المللی ارائه کند.

تيم ملی ايران که در بازی‎‌های گذشته لبنان را در ورزشگاه آزادی گلباران کرد و در زمين کويت با اشتباه داوری متوقف شد، در اين ديدار با هدف پيروزی و حفظ صدرنشينی به ميدان می‌آيد، نتيجه‌ای که می‌تواند تا حدودی خيال مردان کارلوس کی‌روش را برای صعود به جام ملت‌ها راحت کند. البته شايد ناهماهنگی بين بازيکنان جديد و نفرات گذشته که حاصل برگزار نکردن ديدار دوستانه قبل از اين بازی است، يکی از نقاط ضعف ايران در رويارويی با تايلند باشد اما قطعا تجربه و قدرت بالای تکنيکی و تاکتيکی مردان کی‌روش می‌تواند به پيروزی در اين بازی کمک کند.

همچنين نبايد فراموش کرد اين بازی رسمی است، می‌تواند نخستين ديدار تدارکاتی تيم ملی ايران در راه آماده سازی عبور از جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل باشد. به همين خاطر مردان کی‎روش بايد ضمن ارائه يک بازی منطقی هم به فکر سه امتياز مهم اين مسابقه و هم در انديشه استفاده بهينه از اين ديدار رسمی - تدارکاتی باشد.

به نظر می‌رسد در اين بازی کارلوس کی‌روش از دانيال داوری، سيدجلال حسينی، پژمان منتظری، مهرداد بيت‌آشور، هاشم بيک‌زاده، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه برابر تايلند استفاده می‌کند، تيمی که در دو بازی گذشته شکست خورده و قعرنشين بدون امتياز گروه است، درحاليکه ايران با ۴ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به کويت در صدر جدول رده‌بندی گروه B قرار گرفته است.

در اين بين نبايد تيم تايلند را حريف ضعيفی دانست، حال آنکه آنها در ۱۲ مصاف گذشته با ايران طعم پيروزی را نچشيده‌اند و می‌توانند در صورت غفلت، برای تيم ايران دردسرساز شوند. حتی تساوی در اين بازی هم نتيجه نه چندان مطلوبی برای مردان کی‌روش است، آنهم مقابل تايلندی که از لحاظ فنی فاصله زيادی با تيم‌های قدرتمند شرق آسيا دارد ولی قوی‌ترين تيم بين کشورهای جنوب شرق قاره کهن است. در اين شرايط اما تايلند برای اينکه بتواند تجربه حضور در جام ملت‌های آسيا را بدست آورد، با هدف کسب امتياز به ايران آمده است.

تايلندی‌ها که چندی پيش توسط باشگاهی به نام بوريرام در ليگ قهرمانان آسيا شگفتی‌ساز شدند، اين بار می‌خواهند اين شگفتی را با تيم ملی خودشان در عرصه مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسيا تکرار کنند اما جاه طلبی مردان کی‌روش و حضور تماشاگران بسياری که اميدواريم تمام سکوهای ورزشگاه آزادی را پر کنند، بدون شک سدهای بزرگی مقابل اين تيم نه چندان قدرتمند آسيای جنوب شرقی ايجاد کرده و مهمترين عوامل برای برتری ايران در اين بازی خواهد بود.

ديدار با تيم بدون برد
تيم‌های ايران و تايلند تاکنون ۱۲ مرتبه در مسابقات مختلف برابر هم به ميدان رفتند که در اين بين ۹ پيروزی برای تيم ايران ثبت شده و سه مرتبه نيز دو تيم به تساوی رضايت داده‌اند. نخستين رويارويی آنها به ۲۳ ارديبهشت سال ۱۳۵۱ باز می‌گردد، ديداری در چارچوب جام ملت‌های ۱۹۷۲ که تيم ايران با هت‌تريک علی جباری در ۱۰ دقيقه پايانی، شکست ۲ بر صفر برابر تايلند را با پيروزی ۳ بر ۲ عوض کرد.

آخرين بازی دو تيم نيز به روز چهارشنه نهم بهمن سال ۱۳۸۷ باز می‌گردد، ديداری که طی آن دو تيم در ورزشگاه راجامانگلا به تساوی بدون گل رضايت دادند. حالا بعد از ۵ سال اين دو تيم بار ديگر در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف آرايی می‌کنند که در اين بين تايلندی‌ها به فکر رسيدن به اولين پيروزی تاريخی خود مقابل ايران هستند و شاگردان کی‌روش در انديشه دهمين پيروزی مقابل اين تيم آسيای جنوب شرقی.

برنامه کامل روز دوم از هفته سوم دور رفت رقابتهای فوتبال مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۵ - استراليا به شرح زير است:
گروه A:
* سنگاپور - سوريه (ساعت ۱۵:۱۵)
* اردن - عمان (ساعت ۱۸:۳۰)

گروه B:
* لبنان - کويت (ساعت ۱۸)
* ايران - تايلند (ساعت ۱۹)

گروه C:
اندونزی - چين (ساعت ۱۵:۳۰)
عراق - دعربستان (ساعت ۲۰)

گروه D:
* مالزی - بحرين (ساعت ۱۶:۱۵)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016