پنجشنبه 14 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته هفدهم ليگ برتر: اوج هيجان از گيلان تا آذربايجان

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته هفدهم از رقابتهای ليگ برتر روز جمعه با برگزاری ۵ مسابقه به پايان می‌رسد که انجام دو دربی در گيلان و آذربايجان هيجان و حساسيت‌های ديدارهای اين هفته را به اوج خود می‌رساند. همچنين آخرين بازی اين هفته بين پرسپوليس و ذوب‌آهن برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که برنده آن به آرامش رسيده و بازنده‌اش ممکن است باز هم در جدول ليگ سقوط کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته هفدهم رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور روز جمعه در حالی پيگيری می‌شود که دو دربی در استان‌های گيلان و آذربايجان شرقی در اين هفته برگزار می‌شود. همچنين دو تيم پرسپوليس و ذوب‌آهن هم در ورزشگاه آزادی و ساعتی پيش از قرعه کشی جام جهانی به مصاف همديگر می‌روند، مسابقه‌ای که پيروزی در آن برای هر دو تيم بسيار اهميت دارد. در زير نگاهی به اين ۵ بازی می‌اندازيم، ديدارهايی که شايد تغييرات بسياری را در جدول رده‌بندی ليگ ايجاد کند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گسترش فولاد تبريز - تراکتورسازی تبريز
اين دومين رقابت دو تيم در تاريخ ليگ برتر است زيرا دربی‌های تبريز از گذشته بيشتر بين دو تيم ماشين‌سازی و تراکتور برگزار می‌شد اما فصل پيش شهرداری و در اين فصل گسترش روبروی تراکتور قرار گرفته تا دربی استان آذربايجان شرقی را رقم بزنند. گسترشی‌ها که با هدايت رسول خطيبی در ليگ سيزدهم نتايج نسبتا خوب اما پرنوسانی را از بدست آورده‌اند، پس از اينکه در نخستين بازی خود در نيم فصل دوم استقلال را در خانه متوقف کردند و زمينه‌ساز صدرنشينی تراکتور شدند، اگر در اين بازی از تراکتور امتياز بگيرند، به نوعی ضد فوتبال تبريز عمل کرده و صدرنشينی را از شاگردان جلالی خواهند گرفت.

البته تراکتوری‌ها پس از اينکه هفته پيش در خانه پرسپوليس را شکست دادند و صدر جدول را از اين تيم تهرانی گرفتند، برای حفظ اين جايگاه به فکر پيروزی در اين بازی هستند. ضمن اينکه هرچند تراکتوری‌ها روی کاغذ در اين بازی ميهمان هستند اما با توجه به تماشاگران بيشتری که خواهند داشت، به نوعی ميزبانی بوده و می‌توانند از اين مزيت برای تداوم صدرنشينی استفاده کنند.

داماش گيلان - ملوان بندرانزلی
نبرد دو تيم گيلانی که مردم اين استان شمالی آن را "الگيلانو" می‌دانند، قطعا يکی از حساس‌ترين و پرحاشيه‌ترين دربی‌های فوتبال ايران است. هر دوی اين تيم قبل از اين دربی به پيروزی رسيده‌اند، خصوصا داماش که بردش در زمين سايپا بسيار ارزشمندتر بود. اين دو تيم که از نظر جدولی هم در رده‌های هشتم و نهم قرار دارند، آن هم با امتيازی مساوی، با پيروزی در اين بازی حساس می‌توانند رقيب هم استانی خود را پشت سر گذاشته و حتی به جمع تيم‌های بالانشين نزديک‌تر شوند.

قطعا اين بازی همانند هميشه حاشيه‌های بسياری دارد، تماشاگران دو تيم ممکن است از خجالت همديگر در بيايند و شرايط را برای کسب امتياز از تيم خود فراهم‌تر کنند. حالا بايد ديد پس از تساوی اين دو تيم در بازی رفت، داماش می‌تواند در خانه با شکست دادن ملوان به آرامش رسيده و بحران‌های مالی و مديريتی را به فراموش بسپارد و يا ملوان در ديداری که احتمال دارد آخرين حضور امير عابدينی در بالای سر داماش به عنوان مدير باشد، با شکست دادن ميزبان به روند رو به رشد در جدول ليگ ادامه خواهد داد؛ ملوانی که در ۵ بازی گذشته ۴ پيروزی به دست آورده و از جمع قعرنشينان به نيمه بالای جدول نزديک شده است.

صبای قم - نفت تهران
صمد مرفاوی که در نخستين تجربه هدايت مجدد صبا در انزلی، تساوی را در دقايق پايانی با شکست عوض کرد، در قم به فکر نجات دادن صبا از وضعيت فعلی و رساندن آن در هفته‌های آينده به جمع تيم‌های ميانه جدول است. صبايی‌ها که با ۱۶ امتياز در رده دوازدهم ايستاده‌اند، اگر در اين بازی نتيجه نگيرند، ممکن است حتی به رده‌های بدتر از اين هم سقوط کنند. مديران اين باشگاه که مرفاوی را برای کسب شرايط بهتر جانشين مايلی‌کهن کردند، برای رسيدن به اين خواسته تنها منتظر پيروزی تيم خود هستند، هر چند رسيدن به اين هدف آن هم مقابل تيم دوم جدول کار سختی است.

البته تيم نفت که هفته پيش با پيروزی ارزشمند خانگی مقابل فجر توانست از ناکامی سرخابی‌ها برای رسيدن به رده دوم استفاده کرد، نمی‌خواهد اين جايگاه را به راحتی از دست بدهد. قطعا نتيجه‌ای غير از پيروزی باعث سقوط شاگردان گل‌محمدی از اين جايگاه خوب خواهد شد، به همين دليل بردن در همين بازی برايشان اهميت بسياری دارد.

استقلال صنعتی خوزستان - مس کرمان
تيم صنعتی پس از پيروزی ارزشمندی که هفته پيش در اصفهان به دست آورد و تنها تيم پائين جدول بود که يک پله صعود کرد، در اين بازی خانگی به فکر پيروزی است، نتيجه‌ای ارزشمند که شاگردان ويسی را از جمع تيم‌های پائين جدول دورتر خواهد کرد و روزهای بهتری را پيش روی اين تيم قرار می‌دهد.

ميهمان آنها اما در اين بازی مس کرمان نيز که هفته قبل نخستين پيروزی‌اش را در ليگ سيزدهم به دست آورد و برای اينکه اميدوار باشد در هفته‌های آينده از قعر جدول فاصله خواهد گرفت، تنها کسب سه امتياز به دردش می‌خورد. به همين دليل با انگيزه مضاعف‌تر در بازی سخت اهواز به ميدان می‌رود. شاگردان مظلومی که بسيار اميدوارند در نيم فصل دوم ناکامی نيم فصل نخست را جبران کنند، برای شکست دادن تيم صنعتی که برای موفقيت چشم به مهره‌های با تجربه‌اش دوخته است، بايد از تمام توان و انگيزه خود استفاده کند. تمامی اين مسائل جذابيت‌های اين بازی و نبرد دو تيم پائين جدول را بيشتر خواهد کرد.

پرسپوليس - ذوب‌آهن اصفهان
شکست در تبريز آنهم مقابل تراکتورسازی تبريز، از دو جهت برای دايی و شاگردانش سخت بود؛ يکی اينکه صدرنشينی را از دست داده و تا رده پنجم سقوط کردند و ديگری ناکامی مقابل تيمی بود که علی کريمی در آن بازی می‌کرد. پس از آن نتيجه پرسپوليس در خانه ميزبان ذوب‌آهن است و تنها راه بازگشتش به رده‌های بالاتر، شکست دادن حريف اصفهانی است. کسب امتياز در اين بازی آنهم در هفته‌ای که سپاهان و استقلال برابر هم قرار می‌گيرند، ممکن است باعث صعود تيم دايی شود اما تنها پيروزی است که انتظار هواداران اين تيم را برآورده کرده و سرخپوشان را به آرامش خواهد رساند.

البته شاگردان لوکابوناچيچ نيز پس از شش هفته ناکامی در رسيدن به پيروزی و سقوط تا رده سيزدهم، به فکر پيروزی در اين ميدان سخت هستند. ذوب‌آهنی‌ها می‌دانند حتی تساوی در اين ديدار به دردشان نمی‌خورد و باخت نيز آنها را به رتبه‌های پائين‌تر برده و کارشان را در آينده سخت‌تر می‌کند، به همين دليل در اين بازی که پخش زنده تلويزيونی هم دارد، برای پيروزی همه تلاش خود را به کار می‌بندند، بردی که روحيه آنها را برای حضور قدرتمند در ادامه مسابقات افزايش خواهد داد.

از نکات جالب توجه اين بازی می‌توان به رويارويی محمدرضا خلعتبری، پيام صادقيان و خصوصا محسن مسلمان با تيم سابقشان يعنی ذوب‌آهن و بازی کردن ميلاد غريبی مقابل پرسپوليس اشاره کرد، تيمی که در نيم فصل بالاجبار از آن جدا شده و به تيم سبزپوش اصفهانی پيوست.

برنامه کامل از ديدارهای هفته هفدهم از رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:

پنجشنبه - ۱۴/۰۹/۹۲
* فجرسپاسی شيراز - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه حافظيه شيراز
* راه‌آهن سورينت - سايپا البرز، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی تهران
* سپاهان اصفهان - استقلال تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جمعه - ۱۵/۰۹/۹۲
* داماش گيلان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵، ورزشگاه عضدی رشت
* گسترش فولاد تبريز - تراکتورسازی تبريز، ساعت ۱۵، ورزشگاه يادگار امام تبريز
* صبای قم - نفت تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه يادگار امام قم (ره)
* استقلال صنعتی خوزستان - مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی اهواز
* پرسپوليس - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۶:۲۰، ورزشگاه آزادی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016