سه شنبه 24 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش:‌ با مربيان ايرانی مسی را انتخاب کردم، انتخاب رونالدو عادلانه بود

کارلوس کی‌روش می‌گويد رأی او برای انتخاب مرد سال فوتبال جهان با همکاری مربيان ليگ ايران بوده است و بايد به نظرات مختلف احترام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالی موفق شد شب گذشته (دوشنبه) برای دومين بار "توپ طلای فوتبال جهان" را به دست بياورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تيم ملی ايران که در جام جهانی ۲۰۱۰ هدايت پرتغال را بر عهده داشت اين بار ترجيح داد به ليونل مسی رأی دهد.

کارلوس کی‌روش درباره رأی دادنش به ليونل مسی در انتخاب مرد سال فوتبال جهان گفت:‌ در ايران اين‌طور است که سرمربی تيم ملی به تنهايی نمی‌تواند مرد سال را انتخاب کند و بايد با مربيان ديگر مشورت کند تا در نهايت يک رای گروهی بدهد. من هم نظر آنها را در نظر گرفتم و به نظرشان احترام گذاشتم و ليونل مسی را انتخاب کردم.

کارلوس کی‌روش در مراسم انتخاب مرد سال ۲۰۱۳ فوتبال جهان به ليونل مسی رای داد و سپس کريستيانو رونالدو و فرانک ريبری را انتخاب کرد. اين انتخاب کارلوس کی‌روش واکنش‌های زيادی در بين رسانه‌های پرتغالی داشت.

کارلوس کی روش در واکنش به انتقاد‌های صورت گرفته از او که رونالدو را به عنوان مرد سال انتخاب نکرد گفت:‌ اين رای که من آن را اعلام کردم حاصل تفکر گروهی بوده است و شما نمی‌تواند آن را زير سوال ببريد. بايد به نظرات گروهی احترام گذاشت. اين کاری بود که من انجام دادم و ليونل مسی را انتخاب کردم. در بعضی کشور‌ها رای انتخاب مرد سال فوتبال جهان به عهده سرمربی تيم ملی است. اما در ايران و بعضی کشور‌ها اينطور نيست و سرمربی تيم ملی برای انتخاب مرد سال فوتبال جهان بايد با مربيان ديگر ليگ مشورت کند و تصميم گروهی انتخاب شود زيرا در ايران بايد به نظرات جمع احترام گذاشت.

کی‌روش در پاسخ به اين سوال که فيگو نيز شايسته دريافت توپ طلا در سال‌های قبل بوده است اما به آن نرسيده است گفت: فوتبال فقط به ليسبون يا يک منطقه جغرافيايی خاص خلاصه نمی‌شود. بلکه در خيلی از کشور‌های دنيا در آسيای شرقی يا نقاط ديگر شبکه‌های تلويزيونی با يک سری از تيم‌ها قرارداد دارند و بازی های آنها را بيشتر پخش می‌کنند. به همين خاطر ديدگاه های مختلفی نسبت به فوتبال در سراسر جهان وجود دارد.

کی‌روش در پايان درباره انتخاب کريستيانو رونالدو به عنوان مرد سال فوتبال جهان گفت:‌ انتخاب رونالدو به عنوان مرد سال جهان عادلانه بود. چند روز پيش نيز که در پرتغال بودم به او تبريک گفتم و گفتم که او شايسته دريافت توپ طلا است. سوای اينکه چه کسی برنده شده است و چه کسی بازنده شده است بايد ياد بگيريم که به نظرات مختلف احترام بگذاريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016