شنبه 12 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نويی: کی‌روش ايران و ايرانی را تحقير می‌کند

سرمربی استقلال تهران در واکنش به حرف‌های ديروز کارلوس کی‌روش گفت: اينکه بخواهيم حرف دروغ بزنيم و توپ را در زمين ديگری بيندازيم، کار درستی نيست. به گفته امير قلعه‌نويی، سرمربی تيم ملی، ايران و ايرانی را تحقير می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير قلعه‌نويی در اولين واکنش به صحبت‌های کارلوس کی‌روش و انتقادهايی که او در برنامه ورزش و مردم مطرح کرده بود، گفت: فقط می‌خواهم ذهن مردم را روشن کنم. می‌خواهم به حرف‌های ايشان جواب بدهم. باعث فشردگی ليگ چيست؟ کاملا مشخص است که به خاطر اردوی آفريقای جنوبی ليگ را فشرده کردند. ضررش را چه کسی داد؟ بازيکن مصدوم روی دست چه کسی ماند؟ آقايانی که می‌گويند قانون فيفا را تدوين کرده‌ايم، ببينيد که کرانچار امروز چه حرف خوبی زد. فيفا کجا اعلام کرده که در جريان مسابقات ليگ می‌توانيم اردوی تيم ملی برگزار کنيم؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: کی‌روش که در برنامه تلويزيونی برنامه تيم‌های ژاپن و کره‌جنوبی را نشان می‌دهد، نمی‌گويد که آن برنامه برای بازی بود نه اردو. مگر زمانی که شما اردو می‌گذاريد، باشگاه فولام اشکان دژآگه را در اختيارتان قرار می‌دهد؟ اين چه ربطی به استقلال دارد که ايشان اردو را به خاطر سه نفر لغو کرده و حالا همه تقصيرها را گردن من و فتح‌الله‌زاده می‌اندازد؟ ايشان طرز فکر خود را قبول ندارد. اولا اين اردو از ابتدا هم غلط بوده است. کجای دنيا می‌گويند به خاطر سه نفر بايد اردو را لغو کنيم؟ ما گفتيم برای هر بازی ۳۰ ساعت در اختيار تيم ملی است. اينکه بازيکنان حاضر در ليگ‌های عربی را در اختيارتان قرار نمی‌دهند چه ربطی به منافع قلعه‌نويی دارد؟ چطور می‌شود در رابطه با تيم ملی می‌گويند منافع ۸۰ ميليون ايرانی اما در رابطه با استقلال می‌گويند منافع قلعه‌نويی؟ اينکه بخواهيم حرف دروغ بزنيم و توپ را در زمين ديگری بيندازيم، کار درستی نيست.

سرمربی استقلال با بيان اينکه کی‌روش بعد از صعود تيم ملی به جام‌جهانی يک تشکر خشک و خالی هم از او نکرد، گفت: از بازی ما تا بازی تيم ملی با قطر يازده روز وقت بود. کی‌روش در اين بازی از هفت بازيکن ما استفاده کرد. ما بايد به ليگ احترام بگذاريم. مگر از اين ليگ نبود که بازيکن به آلمان و ليگ جزيره رفته است؟ ايشان ايران و ايرانی را تحقير می‌کند. الفاظی را به کار می‌برد که در شان يک ايرانی نيست. شما به آرشيوتان در صداوسيما مراجعه کنيد. چندين بار مربيان تيم ملی در تمرين‌های ما حاضر شده‌اند. آنها بالای ۱۰ بار به تمرين ما آمده‌اند و حرف‌شان اين بود که حامل پيام تشکر کی‌روش به خاطر تعامل با تيم ملی هستند.

قلعه‌نويی اضافه کرد: آقايان گفتند خسرو حيدری و هاشم بيگ‌زاده را بازی ندهيد. ما نيز با اينکه شرايط حساسی داشتيم و بايد بازی سختی را انجام می‌داديم، از اين دو بازيکن استفاده نکرديم. حتی گفتند بازيکنان مصدومتان را به ميکو، پزشک تيم ملی بدهيد. ما نيز با اين که دکتر تيم‌مان تحصيلات آکادميک دارد، در اوکراين درس خوانده، گفتيم می‌خواهيم با تيم ملی تعامل داشته باشيم و بازيکن مصدوم‌مان را به ميکو داديم. عزيزی‌خادم قبل از بازی ما با ذوب‌آهن در جام حذفی به من زنگ زد و گفت به تيم ملی کمک کن. من هم گفتم هر کاری از دستم بربيايد، انجام می‌دهم. سپس گفتم جلسه‌ای را با کی‌روش بعد از بازگشتش به ايران داشته باشيم تا تعامل ايجاد شود. از نظر شما اين حرف اشکال دارد؟ اين يعنی منافع قلعه‌نويی؟

سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران انتقادش از کی‌روش را شديدتر کرد و افزود: کی‌روش مربی نمونه ايران عزيزمان است. ما چه حرف بدی به او زديم؟ تنها حرفی که زديم اين بود که گفتيم جلسه بگذاريم و تعامل ايجاد کنيم. من می‌خواهم برنامه‌ای تدارک ببينند تا به صحبت‌های او در تلويزيون جواب بدهم تا ذهن مردم روشن شود. شما با قلعه‌نويی چه کار داريد؟ من از مردم عذرخواهی می‌کنم. تنها می‌خواهم ۲ دقيقه به من زمان دهند. اگر امير قلعه‌نويی بازيکن در اختيار او نمی‌گذاشت، حق داشت اما بازيکن جای ديگری است، اردو هم قرار است جای ديگری برگزار شود. چه ربطی به مديرعامل استقلال و امير قلعه‌نويی دارد؟ او بايد در مستطيل سبز حرف‌هايش را بزند. خودش دم از حرفه‌ای‌گری زده و مدام می‌گويد حرف‌هايمان را در اتاق دربسته بزنيم اما در اين چهار ماه ديديم که مدام در رسانه‌ها حرف‌هايش را مطرح می‌کند.

سرمربی سابق تيم ملی فوتبال ايران همچنين خاطرنشان کرد: من حرف‌های زيادی برای گفتن دارم. ديروز بعد از شنيدن حرف‌های کی‌روش در تلويزيون خشکم زد و مانده بودم که اين حرف‌ها چه ربطی به ما دارد. چطور زمانی که به لبنان باختيد و اميد نمازی را نزد من فرستاديد و گفتيد شما همکاری لازم را با تيم ملی داشتيد، آن موقع امير قلعه‌نويی آدم خوبی بود اما در سه بازی آخر نه؟

قلعه‌نويی در پايان با بيان اينکه کی‌روش در برنامه ديروز تلويزيونی به تمام مربيان ايرانی توهين کرد، گفت: به مربی ايرانی توهين می‌شود اما برايش دست می‌زنند. اين آخر بی‌معرفتی است. امير قلعه‌نويی سرش را پايين انداخته و با بی‌پولی کارش را ادامه می‌دهد. شما محل تمرين تيم ما را ديده‌ايد. ما در آن شرايط کار می‌کنيم. آخر نفهميدم اردوی تيم ملی لغو شده، با امير قلعه‌نويی چه کار داريد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016