پنجشنبه 24 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مس‌کرمان - تراکتورسازی؛ فينال جام‌حذفی

«دوئل» جام‌اولی‌ها در کوير

برگزاری جام‌حذفی در ايران، از آن دسته مسابقاتی است که مثل بسياری از مسايل ديگر در اين فوتبال تنها در ايران اتفاق می‌افتد. آن هم به اين شکل که يک‌سال اين مسابقات دو قهرمان دارد و سال بعدش هيچ قهرمانی ندارد. قهرمان بيست‌ويکمين دوره جام‌حذفی در حالی فردا از بين تيم‌های تراکتورسازی و مس کرمان انتخاب می‌شود و تيم برنده مسابقه به‌عنوان يکی از نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان سال بعد معرفی می‌شود که در ارديبهشت‌ماه امسال سپاهان اين عنوان را در بيستمين دوره کسب کرده بود.

وجه مشترک مس‌کرمان و تراکتورسازی اين است که تاکنون قهرمان جام حذفی نشدند، تنها تفاوت اين دو تيم در اين است که تبريزی‌ها دوبار به فينال راه يافته‌اند؛ اما هيچ‌گاه دستش به جام نرسيده است. از نظر فنی، وضعيت تراکتورسازی به مراتب بهتر از مس کرمان است. آنها در ليگ در رده ششم قرار دارند درحالی‌که مس کرمان آخرين تيم جدول است و اميد کمی برای بقا دارد. مس کرمان اگر قهرمان حذفی شود و نتواند در ليگ برتر بماند يک قهرمانی دراماتيک به دست آورده و درحالی‌که فصل آينده در ليگ دسته اول برای صعود تلاش می‌کند نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا هم خواهد بود. تراکتورسازی بعد از باخت سنگين ۳ بر صفر مقابل نفت تهران و خروج از کورس قهرمانی در ليگ برتر به اميد قهرمانی به کرمان سفر می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رقابت «لوکا بوناچيچ» و «تونی» روی نيمکت مربيان دوتيم ديدنی خواهد بود همان‌طور که دوئل کريم انصاری‌فرد و ادينيو در ميدان ديدنی است. انصاری‌فرد در ليگ برتر ۱۱گل زده است و ادينيو هم با هفت‌گل زده بهترين گلزن کرمانی‌ها در ليگ است. اين بازيکن برزيلی با دو گلی که به استقلال زد، باعث حذف اين تيم شد و اکنون می‌خواهد قدرت گلزنی‌اش را به رخ قرمزپوشان تبريزی بکشد. علی کريمی هم که بعد از وعده کی‌روش برای حضور دوباره در تيم ملی تبديل به يک فوق‌ستاره باروحيه شده است، دوست دارد با يک قهرمانی تراکتورسازی را ترک کند.

دو باشگاه کرمانی و تبريزی بر سر حضور تماشاگران در ورزشگاه هم جنگ رسانه‌ای داشتند. مسوولان باشگاه مس معتقد بودند که چون ميزبان هستند فقط ۱۰درصد ظرفيت ورزشگاه را به هواداران تراکتورسازی خواهند داد اما مسوولان سازمان ليگ اعلام کردند که در فينال، ظرفيت ورزشگاه بايد ۵۰ -۵۰ بين تماشاگران ميهمان و ميزبان تقسيم شود.

به گفته اکبر ايرانمنش، مديرعامل مس کرمان، ورزشگاه امام علی کرمان تنها ظرفيت ۱۰هزار تماشاگر را دارد و او از هواداران تبريزی خواسته بيشتر از پنج‌هزارنفر به کرمان نيايند که پشت درهای بسته نمانند. دو تيم استقلال و پرسپوليس در فتح جام‌حذفی رقابت بسيار نزديکی با همديگر دارند که استقلال با قهرمانی در فصل ۹۰-۹۱ بالاتر از رقيب سرخپوش تهرانی قرار گرفت. آبی‌پوشان پايتخت با شش‌عنوان قهرمانی و سه‌نايب‌ قهرمانی بهترين تيم در جام‌حذفی بوده و پرسپوليس با پنج‌قهرمانی و دو نايب‌قهرمانی در جايگاه دوم ايستاده است.

سپاهان اصفهان رکورد جالبی در اين مسابقات دارد زيرا هر چهارمرتبه‌ای که به فينال صعود کرده، قهرمان شده است و با بالابردن جام در فصل گذشته، به رده سوم بهترين تيم اين رقابت‌ها صعود کرد و ملوان را به رده چهارم فرستاد.

البته استقلال تهران با حضور در ۹ فينال، رکورد جالبی از خود بر جای گذاشته و پس از آن، تيم‌های پرسپوليس و ملوان هم با حضور در هفت‌فينال مشترکا رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند. در اين بين، ملوان طی سال‌های ۶۵ تا ۷۰، توانست شش‌مرتبه به فينال برسد.

بازی فينال جام‌حذفی روز جمعه از ساعت ۱۶:۱۰ در ورزشگاه امام‌علی(ع) کرمان برگزار خواهد شد و قضاوت بازی برعهده يدالله جهانبازی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016