دوشنبه 5 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گام نخست استقلال و فولاد در آسيا

استقلال و فولاد نخسين نمايندگان ايران هستند که در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا به ميدان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دو تيم از چهار نماينده ايران در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا روز سه شنبه به مصاف رقيبانشان می‌روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استقلال - الشباب

آبی پوشان تهرانی در نخستين گامشان به مصاف يک تيم عربستانی می‌روند؛ تيمی که در فصل گذشته رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا با تراکتورسازی ايران هم گروه بود و در نهايت با ۱۳ امتياز راهی مرحله يک هشتم نهايی شد و در آن مرحله با پيروزی در دو بازی رفت و برگشت برابر الغرافه به مرحله يک چهارم نهايی راه يافت و در آن مرحله در خانه خودی با تساوی دو بر دو برابر کاشيوا ريسول ژاپن متوقف شد و در ژاپن نيز با تساوی يک بر يک کار را به پايان برد تا حريف شرق آسياييشان به لطف گل زده بيشتر در خانه حريف راهی مرحله نيمه نهايی شود و آنها از دور رقابت‌ها حذف شوند.

الشباب از سه بازيکن خوب خارجی بهره می‌برد و آنطور که شنيده شده در ميانه ميدان تيم قدرتمندی است اما اين تيم عربستانی در جدول رقابت‌های کشورش وضعيت جالبی ندارد. آنها با گذشت ۲۳ هفته از ليگ عربستان و کسب ۳۵ امتياز در رده چهارم جدول قرار دارند و از شانس اندکی برای کسب عنوان قهرمانی برخودارند.

در آن سوی ميدان نماينده ايران در ليگ برتر از مدعيان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود و با اضافه شدن ايمان مبعلی به اين تيم، قلعه نويی دغدغه کمتری در ميانه ميدان دارد. تنها نگرانی قلعه نويی غايب بودن بيک‌زاده و خلأ يک مدافع چپ برای استقلال است و بايد ديد او در اين باره چه تصميمی می گيرد.

استقلال ايران فصل گذشته در ليگ قهرمانان آسيا خوش درخشيد و در نيمه نهايی رقابت‌ها مغلوب اف سی سئول کره شد تا از فيناليست شدن باز بماند. آنها می‌خواهند با موفقيت در اين دوره از رقابت‌های ليگ قهرمانان، اينبار فيناليست شوند و برای رسيدن به اين هدف بايد گام نخست را محکم بردارند؛ چيزی که با حضور هواداران آنها در ورزشگاه آزادی چندان دور از دسترس نيست.

ديگر ديدار اين گروه را سه شنبه، الجزيره امارات و الريان قطر در امارات ساعت ۱۸:۵۰ برگزار می کنند.

الجيش - فولاد

فولادی‌ها که بعد از سال‌ها جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را کسب کرده‌اند، با توجه به نظرات برخی کارشناسان فوتبال ايران، بهترين فوتبال حال حاضر ايران را ارائه می‌کنند و از آنها توقع می‌رود که نمايش‌های خوبشان را در رقابت‌های آسيايی هم ادامه دهند.

فولادی‌ها در حال حاضر صدرنشين رقابت‌های فوتبال ايران هستند و از شايستگی کسب عنوان قهرمانی هم برخوردارند و درحالی به مصاف الجيش می‌روند که اين تيم در ليگ چهارده تيمی قطر با گذشت ۲۱ هفته و با کسب ۳۹ امتياز در رده دوم جدول ايستاده است. آنها ۵ امتياز با صدرنشين اين رقابت‌ها يعنی لخويا فاصله دارند و بعد از اين تيم با ۲۲ گل خورده، برترين آمار خط دفاعی ليگ را در اختيار دارند.

الجيشی‌ها در فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا هم‌گروه تراکتورسازی بودند و با قرار گرفتن در رده دوم به مرحله بعدی راه يافتند و در مرحله يک هشتم نهايی به مصاف الاهلی عربستان رفتند که در قطر برابر اين تيم با تساوی يک بر يک متوقف شدند و در دور برگشت با پذيرفتن شکست دو بر صفر برابر نماينده عربستان از ليگ قهرمانان خداحافظی کردند.

شاگردان جوان حسين فرکی در ليگ قهرمانان آسيا توانايی درخشيدن برابر بازيکنان بزرگ و گران‌قيمت عربی را دارند و اين تنها به شرطی ميسر می‌شود که آنها از اعتماد به نفس هميشگی‌شان دور نشوند. آنطور که از اظهارات سعداوی، مربی فولادی‌ها بر می‌آيد، شاگردان فرکی اولويت نخستشان شکست نخوردن در قطر است و البته اين امر در جايی که ۹ بازيکنش با تغيير تابعيت برای آن تيم بازی می‌کنند، تفکری منطقی است.

ديگر ديدار اين گروه را سه شنبه، الفتح عربستان و بنيادکار ازبکستان در عربستان ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می کنند.

سه شنبه، ششم اسفند:
استقلال – الشباب ساعت ۱۹:۳۰
الجيش – فولاد ساعت ۱۸:۳۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016