سه شنبه 20 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برانکو ايوانکوويچ، سرمربی سابق تيم ملی ايران: ايران کشور دوم من است


تهران - ايرنا - سرمربی اسبق و کروات تيم ملی فوتبال ايران با بيان اينکه دوران خوب و موفقی را در ايران سپری کرده است، ايران را کشور دوم خود معرفی کرد.

برانکو ايوانکوويچ بامداد سه شنبه در يک برنامه تلويزيونی اظهار داشت: ايرانی ها همواره استقبال گرمی از من دارند و در هشت سالی که از ايران رفته ام برای اين کشور دلتنگ شده ام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با بيان اينکه تيم ملی فوتبال ايران صعود بسيار خوب و البته دشواری به جام جهانی ۲۰۰۶ داشت، افزود: عصبانيت علی کريمی در اين رقابت ها طبيعی بود، چرا که به دليل مصدوميت نتوانتست از همه توان و پتانسيل خود برای موفقيت تيم ملی استفاده کند.

ايوانکوويچ با تاييد اينکه سال پايانی حضورش به عنوان سرمربی تيم فوتبال ايران دوران مطلوبی نبود، گفت: در آن سال تعدادی از ملی پوشان از جمله مهدوی کيا، هاشميان، زندی و کريمی مصدوم شدند و آماده سازی آنان دشوار بود.

سرمربی اسبق تيم ملی فوتبال ايران افزود: علی دايی يکی از بزرگترين بازيکنان ايران و بهترين گلزن تيم های ملی در دنيا است و فکر می کرديم در جام جهانی ۲۰۰۶ می تواند کمک زيادی به تيم ملی کند. همچنين می دانستيم که آخرين حضورش در جام جهانی است و به دنبال اين بوديم تا يک بازيکن بزرگ فوتبال خود را به پايان برساند.

وی با طرح اين پرسش که آيا تيم پرتغال را بدون دکو، فيگو و رونالدو می توان تصور کرد، افزود: ما در تيم ملی ايران مصدومان زيادی داشتيم که پيش بينی نشده بود. در بازی مقابل اسپانيا عملکرد خوبی داشتيم و فقط با اشتباهات خودمان گل دريافت کرديم و شکست خورديم.

سرمربی اسبق تيم ملی فوتبال ايران تاکيد کرد: هيچگاه محافظه کار نبوده ام، چرا که مخافطه کاری ممکن است به شکست تيم بيانجامد.

ايوانکوويچ افزود: در سال های اخير پيشنهادهايی مبنی بر بازگشت به ايران از سوی برخی باشگاه ها داشته ام.

وی درباره اينکه علی دايی می گفت برخی بازيکنان به چشمان وی نگاه می کردند اما به او پاس نمی دادند. گفت: ما در آن مقطع، زمان محدودی در اختيار داشتيم و علی دايی به عنوان مهاجم و هم پست با علی کريمی بازی می کرد. هيچگاه اين موضوع که بازيکنان نمی خواستند به دايی پاس دهند، صحت ندارد.

ايوانکوويچ درباره تيم بوسنی و هرزگوين حريف ايران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل گفت: اين رقابت ها نخستين جام بزرگی است که اين تيم در آن شرکت می کنند. بوسنيايی ها بازيکنان خوبی در اختيار دارند و تيم موفقی هستند که می توانند به راحتی صعود کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016