سه شنبه 2 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار ترانه رسمی جام‌جهانی با همکاری جنيفر لوپز و پيت بول + ترانه

ترانه و موزيک‌ويدئوی ترانه «Ole Ola» به معنای «ما در يکی» به عنوان ترانه رسمی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ در اين ترانه جنيفر لوپز (خواننده آمريکايی)، کلوديا ليت (خواننده برزيلی) و پيت بول (خواننده رپ آمريکايی) همکاری کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که ترانه اين اثر موسيقايی توسط «پيت بول» نوشته شده است.

دبيرکل فيفا درباره اين قطعه گفته است: با حضور کلوديا در کنار پيت‌بول و جنيفر لوپز اين موزيک ويدئو طرفداران بسياری را در جهان به خود اختصاص خواهد داد. من در مورد موسيقی سنتی برزيل بسيار شنيدم و خوشحالم کلوديای برزيلی در اين آهنگ حضور دارد.

کلوديا نيز درباره حضورش در اين قطعه گفته است: بسيار خوشحالم در کنار اين دو هنرمند شگفت‌انگيز کار می‌کنم و می‌توانم فرهنگ کشورم را از اين طريق به همگان معرفی کنم.

سنت انتخاب يک ترانه و يا سرود رسمی برای مسابقات جام جهانی فوتبال از سال ۱۹۶۲ که اين رقابت‌ها در شيلی برگزار شد، آغاز شده که هدف از ساخت آن ايجاد شور و اشتياق ميان هوادران اين ورزش پرطرفدار است.

شايد يکی از به يادماندنی‌ترين نمونه‌ها در اين مجموعه، ترانه سال ۱۹۶۲ باشد که «ال روک د مونديال» (راک جام‌جهانی) نام داشت و گروه شيليايی «لوس رامبلرزم» آن را اجرا کرد. موفقيت اين ترانه باعث شد که تمام مسابقات جام جهانی در دوره‌های بعد يک ترانه يا سرود رسمی داشته باشند.

در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه سرود رسمی آهنگی بود به نام «لا کوپا د لا ويدا»(جام زندگی) با صدای ريکی مارتين، خواننده اهل پورتوريکو که به دو زبان اسپانيولی و انگليسی خوانده می‌شد.

ترانه رسمی جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن - کره جنوبی «بوم» نام داشت و آن را «آناستازيا»، خواننده و ترانه‌سرای آمريکايی اجرا کرد.

ترانه رسمی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان «بهترين لحظه زندگی ما» نام داشت و با صدای «تونی برکستون»، خواننده سرشناس آمريکايی موسيقی R&B و با همکاری يک گروه ايتاليايی به نام "ال ديوا" اجرا شد.

در جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی «شکيرا»، خواننده کلمبيايی با ترانه‌ای به نام «واکا واکا» که آن را با همکاری يک گروه آوازه‌خوان اهل آفريقای جنوبی اجرا کرد، به اين سرود شور و هيجان بخشيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016